הרצאות קורסים לשיווק ומכירות, האומנם?

הלכתי להרצאה!!! סליחה….הלכתי להצגה!!!!!

אחרי שראיתי כול כך הרבה פרסומים באינטרנט, ומיילים אין ספור שאני מקבל לתיבת הדואר מכול קשת המרצים בתחום "שיווק מהיר" "איך תמכור יותר" "מהם שיטות המכירה הנכונות ביותר" אמרתי בליבי "מדוע שלא אלך גם אני להרצאה שכזאת על מנת שאוכל לתרום ללקוחות עוד משהו מעבר למה שאני יודע" (מי יודע אולי יש דברים חדשים שעדיין לא קראתי עליהם או לא התנסיתי בהם ובזה שאני לא ניגש להרצאות מסוג זה יכול להיות שאני גורע מלקוחות המשרד)

ואכן, נרשמתי ליום שכזה, הבטיחו קפה מאפה מה שגרם לי חשק נוסף ללכת ולטעום "אולי" מאפה חדש, וביחד עם מספר לא מבוטל של אנשים, לאחר שעשינו קצת היכרויות כאלה ואחרות, נכנסו אל אולם ההרצאות.

התיישבתי ליד מכר שהכרתי, כולי דרוך ולהוט לשמוע  דברים חדשים, על ברכי הנחתי דפדפת עם משטח כתיבה שיהיה לי נוח לרשום את כול התובנות שאוכל לקבל מהערב הזה וכמו כולם חיכינו לתחילת ההרצאה.

מאחר ואני מנוע מלהשתמש בשמות אז אתאר את המרצה בחור בשנות ה 30+ לחייו, לבוש בקפידה, אוזניית מדונה לאוזנו, מסך למצגת ושולחן.

הפתעתי הייתה גדולה כאשר המרצה פצח את פיו והתחיל לספר על עצמו, כמה קורסים הוא מעביר, כיצד שמו הולך לפניו באינטרנט, כמה פתרונות קלים יש לו להעביר לשומעים ובכלל סיפר על הצלחתו הרבה בתחום. לאחר שסיים בדרמטיות את החלק הזה של הערב "ההצגה העצמית" להפתעתי החלה ההצגה הגדולה!!! ההרצאה הפכה להיות במקום הרצאה עם שיטות מכירה וגישה למכירה מופע כללי של סטנד אפ וריקודים, כאילו איזה כוראוגרף העמיד וביים את המרצה להופעה, מאותו רגע כבר לא יכולתי לשמוע את ההרצאה כי הקהל כול כך צחק מכול המופע שאי אפשר היה להבין אם אנו בהרצאה על שיטות שיווק או במופע סטנד אפ שמדבר על שיווק אבל אין מילים יש תנועות צחוקים, וקהל משתטח על הרצפה מרוב צחוק.

האמת, גם אני צחקתי, כי המופע היה טוב, המרצה ידע ללכת, לרקד, להתכופף, לרדת על הקהל, לספר כמה שיטות שיווק המצויות בכול ספר שיווק מתחיל של סופרים ישראלים וכאלה מתורגמים, התחכום שבדבר הוא למעשה "ההצגה" שנעשתה, ו הלו אנשים אוהבים הצגות, סיפורים, צחוקים וכ"ד ונוצר הרושם כי הקהל בהחלט נהנה מכול המופע.

לאחר שההצגה נגמרה, ויצאנו רק עם זיכרונות על מי ירד המרצה במהלך ההופעה, הבנתי את הטריק!!! ומה הטריק!!! מופע קסמים!!! זה כול הטריק, לא משנה מה אתה אומר, משנה איך אתה אומר וכמה טוב יותר אתה עובר קהל. זה לא שאני מכליל כאן את כול מרצי השיווק, אבל מאחר ויש קבוצה גדולה של מרצים ש טוחנים את המדיה בהצעות, שיטות, ומעשה כשפים החלטתי דווקא לראות את הסקטור הזה שבהצגה ולא את המרצים היותר רציניים.

ללמדכם, אין יש מאיין, הרצאות שכאלה לא תורמות במאומה להצלחת העסק או לשיווק יותר נכון או בכלל, הרצאות אלה יש בהם מהמשחק, ולא כול מאזין יש לו את יכולות המשחק של המרצה/שחקן. כן אני יודע, אתם תגידו אנשים כאלה מוכרים מקררים לאסקימוסים. אבל תקופה זאת בשיווק ומכירות הסתיימה כבר מזמן. הלקוח הוא לא פראייר, לא היום!  ויש שיטות ודרכים למכירה הרבה יותר איכותיים מהצגה זולה.   

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן