פיתוח עסקי צו השעה

למה מתכוונים שאומרים פיתוח עסקי.

ובכן, בעולם העסקי בו אנחנו נמצאים היום בו ריבוי העסקים הוא מלא וגדוש, התחרות הפכה להיות מטורפת מבוססת רובה ככולה במחיר, הטכנולוגיה המוחקת קטגוריות שלמות בעולם העסקי העכשווי כל אלה מחייבים אותנו גם בעלי עסקים וחברות קיימות וגם מיזמים חדשים או עסקים חדשים לחשוב בראש ובראשונה על איך מפתחים בפיתוח עסקי טהור את המיזם החדש או העסק הקיים.

ממעוף הציפור אנו יכולים להסתכל על ניהול העסק ולהבין:

עסקים וחברות רבות מנהלים את עסקם ברמה הפנימית של העסק, הווה אומר מנכ"ל או בעל עסק מתעסק ביום בתפעול השוטף של העסק: בעיות עם עובדים, רגולציה משתנה השכם והערב, ספקים, לקוחות, תזרים מזומנים לא יציב בגלל מוסר תשלומים כזה או אחר או הוצאות בלתי צפויות הנופלות על עסקים רבים ללא כל הכנה מוקדמת, ובכלל ניתן לספור עד אין קץ את המכשולים שצריך לעבור בעל/ת עסק או חברה במהלך היום יום, מכשולים אשר לא מאפשרים לבעלי עסקים לעשות את מחויב המציאות באקלים העסקי הקיים והוא פיתוח העסק, פיתוח עסקי, אשר יבטיח את מעמדו של העסק לכל הפחות לעשור או שתי העשורים הקבועים (למרות שגם זמן זה הוא זמן ארוך למחשבה בגלל השינויים הטקטוניים והדרמטיים אותם עובר עולם העסקים.

קראו עוד

רוצים לפתוח עסק? אתם צודקים

ללא מאזן לא ניתן לנהל עסק

אמזון

דוגמה אחת מני רבים אשר חלק מהעסקים נצרך להתמודד אתו היא תופעת "המפלצות" ובמקרה הזה אני יציין את מפלצות האון-ליין אשר חותכות חלק ניכר משוק העסקים הכללי, רשתות אשר מייתרות חנויות, עסקים, מיזמים, בעלי סוכנויות של מותגים כמעט בכל סקטור במשק הישראלי.

הגדילה לעשות חברת AMAZONE אשר החליטה להיכנס לשוק הישראלי הקטן, (כן בהחלט קטן מדן ועד אילת 9 מיליון תושבים,22 אלף קמ"ר) ולהפיל עליה מכירות של כל מוצר אפשרי, במחירים נמוכים (שהרי כוח הקנייה של המפלצת הוא ללא גבולות) ובכך למחוק מאות עם לא אלפי עסקים מהמפה העסקית. (כבר היום אנו חווים את זרועם של ענקיות האון ליין אשר משתלטות על הצרכן הישראלי שקונה ומזמין וקונה ללא הפסק)

לא רק ב-Retail אנו חווים את התופעה!

מפעלים יצרניים בונים את ה-MOLDING שלהם במדינות המזרח, תעשיות שלמות עברו לירדן, תורכיה והמזרח, עבודות גרפיקה, עיצוב, מיתוג, נעשים בידי אנשים בהודו, במזרח, ובמדינות עולם שלישי במחירי רצפה (אם גרפיקאי בישראל גובה 1500 ₪ על יצירת לוגו חדש הרי  שבעולם כולו ניתן לקבל לוגו לפי דרישה ב-15$, שלא לדבר על מתכננים ותכנתים בעולם ההייטק אשר עובדים בעבור חופן קטנטן של דולרים על פרויקטים שכאן בישראל עולים מאות אלפי דולרים.

על מנת לא לשעמם אתכם, ניתן להבין שהעולם, הטכנולוגיה, הגלובליזציה בכל תחום מהלכת אימה על העסקים שלנו כאן בישראל ומאיצה את ריסוקם של עסקים רבים, לא בכדי אנו מכירים את הסטטיסטיקה העגומה של קריסת עסקים כל שנה בישראל.

מכאן אני מגיע לחשיבות של פיתוח עסקי

חברות ענק שאנו מכירים רוב רובם מייעדים כוח אדם ייעודי לנושא של פיתוח עסקי, אנו יכולים לראות מפלצות ישראליות (במובן החיובי של המילה) שמשדרגות, מרחיבות את רצפת המכירה שלהם, ממחזרות מוצרים בגישה של (אותה הגברת בשינוי האדרת) קחו רק לדוגמה את ה"מילקי" הישראלי כיצד הוא משנה צורה ומחדש את עצמו כל תקופה של חצי שנה, כאשר מדובר על אותו מילקי, ראו איך חברות המשקאות מחדשים את אותו "תפוז" "לימון" "אשכולית" "ענבים" בכל מיני ווריאציות על מנת לגרום לנו הצרכנים לנסות ולשתות, ובכלל חוכמה של פיתוח עסקים נמצאת רובה ככולה בידי ה"ענקים" ופחות בידי העסקים הקטנים והבינוניים בישראל.

לסיכום והמלצות:

1. חובה על עסקים/חברות חפצי חיים לחשוב על פיתוח עסקי
2. פיתוח לא מגיע ברמת השיווק והמכירה
3. פיתוח שייך למימון נכון, לחשיבה יצירתית בכל מערך העסק: כספים, מימון, כוח אדם, אדמיניסטרציה, שיווק, מכירות, כלי פרסום, שיטת פרסום, גיוס הון לצורך התפתחות, לחדש ולרגש, ולחשוב על כמה צעדים קדימה בגישה אמפירית
4. חובה להבין כי עסקים קטנים ובינוניים לא יכולים להחזיק בעסקם מחלקה ייעודית לנושא זה ולכן הם חייבים ליווי של יועץ עסקי המתמחה במגוון סקטורים שהזכרתי כאן.
5. מרבית העסקים בישראל עדיין לא הטמיעו את התובנה שהעולם מתקדם בצעדי ענק, וכמו שמרבית העסקים בעשורים האחרונים לא הטמיעו תובנה זאת הרי שסופם היה בסגירתם.
6. לכן חשוב שכל בעל עסק או מנכ"ל חברה חייב פיגורה כזאת בעסקו בדיוק כמו שהוא חייב מנהל חשבונות או רואה חשבון שילווה את העסק שלו.

לקריאת המלצות נוספות

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו