מה יותר מפחיד אירן עם הגרעין או סין עם המחירים

הפעילות העסקי של סין ממשיכה לאיים על מרבית המשקים העולמיים.

הרפורמות המתוכננות להיערך בסין רק מגדילות את ההשפעה אשר מדינה זאת משפיע על העולם כולו. נתוני תל"ג אותם מפרסמת ממשלת בייג'ין לא נותנת מקום למחשבה כי הכלכלה של סין רק הולכת ומתחזקת, רק השנה 2013 עומד להגיע תל"ג של האימפריה הסינית ל-13.3% אחרי שכבר חצתה בשלושת הרבעונים האחרונים את ה-8.8%.

נראה לי כ יועץ עסקי שלא ניתן כבר להגיד או להכפיש את המוצרים הסיניים מול המוצרים האירופיים או ארצות הברית כי גם יצואנים מאירופה וארצות הברית ממשיכים את הייצור של מוצריהם במקום באירופה בסין. האמת זו מכה לעולם ועוד לא דיברנו על ארצות מתפתחות אחרות במזרח ובאפריקה עובר הודו ווייטנאם.

כאשר המשק הישראלי עובר לשירותים, פיננסיים, אירוח ומסעדות, נדלן פרטי ומסחרי, והתעשייה נסוגה אחורה רחוק מאד אל עבר החלל החיצון הבלתי מודע, אפשר לקבוע בוודאות כי המשק הישראלי היצרני הולך ומתכווץ ויותר ויותר עסקים הופכים להיות ליבואנים המייבאים את המוצרים שלהם מסין אך גם כאן נוצרת תחרות מאחר וכול יבואן מביא את מרכולתו מסין או מהמזרח כך שהתחרות מתחילה לנוע בין אגורות ולא לעשרות או מאות שקלים.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי הנשאל חדשות לבקרים ע"י יצרנים ישראלים אשר רוצים להמשיך בעבודתם אני מציע להם להיכנס לחגיגה של היצרנים הסיניים ולרכוש מכונות או ציוד לתעשייה בעלות פחותה מסין, לדוגמא עם תבנית לתעשיית הזרקת פלסטיק מחירה בישראל מגיע ל-50 אלף דולר אזי אותו מוצר עולה בסין רק 10 אלפים דולר. אך לא רק בתעשייה הבעיה עסקים שלמים, בתים, תכולה של בתים, חומרים לבניית בתים, אבזור בתי הארחה, מלונות, מוסדות מהייסוד עד הטפחות נרכשות ישירות בסין הרחוקה, ציוד ורהיטים למסעדות, ומה לא מיובא ע"י ישראלים כאן לישראל תוך חסכון אדיר של מאות אלפי שקלים.

השאלה הנשאלת כיצד מתמודד משק יצרני, עסקי, שיווקי, במדינה כול כך קטנה כמו בישראל מול ההיצף של המשק מהמזרח, כיצד ניתן לנהל תעשייה וקמעונאות זה בצד זה עם רצון גם להרוויח ולהעשיר את הקופה של העסק או החברה!  

אני בטח שלא אקבע כי משימה זאת הפכה להיות לבלתי אפשרית זאת עוד שאני מוסיף את הריבוי של מרכזי הקניות בישראל, ריבוי היבואנים, הרכישות באתרים הגדולים, והדיוטי פרי כולל אזרחי מדינת ישראל המטיילים בעולם ונהנים ממוצרי מותגים במחירים מצחיקים בעיקר במרכזי הקניות מחוץ לערים בארצות הברית.

עסקים חייבים לבדל את המוצרים שלהם, עסקים חייבים לקשור רגשית את הלקוח עם המוצר או המותג, עסקים צריכים לדעת לפרסם נכון ובמקומות הנכונים, עסקים לא צריכים להתפתות שמתקשרת סוכנת המכירות של העיתון המקומי וצועקת בחצי מילה חצי צעקה "נפל לי עמוד אחורי ב-2500 ₪ "

 היכן לפרסם

יותר מתמיד עסקים ובעלי עסקים חייבים להתנהל גם בניהול וגם בשיווק בדרך אחרת בהתנהלות שונה, ועסקים חדשים או מיזמים חדשים חייבים להיות הרבה יותר מקצוענים ממה שנדרשו לזה קודם.

 כותב המאמר: דורון עמית מבכירי היועצים בארץ

רוצה ללמוד מדורון עוד? לחץ פה לכניסה לאתר

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן