מישהו כבר יכול להגיד לי היכן לפרסם!

עדיין מרבית הקורסים בנושאי שיווק או ההרצאות שאנו שומעים חסרים את שופרות הפרסום על מנת להביא את הבשורה שלנו לקהל הרחב!

הספרים שאנו קוראים או ההרצאות שאנו שומעים מטעם מומחי שיווק כאלה ואחרים לא מפסיקים להיות מקושטים בסיסמאות יפות, מה אמר המיליארדר הזה, מה עשה הקונצרן ההוא, מה הקפיץ את המסר החזק שנמכר היום בכול חנות בעולם כולו, איך המנכ"ל הזה הצליח "בסיסמא אחת" להביא מיליונים של לקוחות, ועוד דברי שבח והלל על שיטות השיווק, המשפטים הנצחיים, הסיסמאות המוכרות, כן, לאותם חברות ומותגים שאנו מכירים.

כ יועץ עסקי או מי שנותן ייעוץ עסקי אני יכול להסכים כי בדרך כלל לימודים או הכשרה נשענים על ההיסטוריה, ולא משנה באיזה נושא! אפילו הכשרת חיילים וקצינים בצבאות השונות משחזרים את חוכמת הקרב שהייתה נהוגה פעם, חוכמה אשר הביאה צבאות לניצחון. אבל אם נסתכל היום על האסטרטגיה הצבאית כאן בארץ שלנו נלמד כי דברים השתנו ואותה דוקטרינה צבאית הולכת ופוחתת ובמקומה מגיעים אסטרטגיות שונות לחלוטין.

בני אנוש אנחנו 

בחזרה לנושא שלנו, אני מאמין כי הרבה מאד אנשי שיווק או מנהלי שיווק או אנשי מכירות ומנהלים בעסקים וארגונים כאלה ואחרים נתקלים רוב הפעמים עם דוגמאות של המותגים הגדולים, כיצד הם נהגו, מה הם עשו, איך הצליחו להרים את המותג שלהם והמודעות הבלתי מוזכרת תהיה גבוהה בדיוק כמו הבקבוק של קוקה קולה שכול תינוק שיראה אותו ללא תווית יאמר "זה בקבוק של קוקה קולה"

ובכן חברי הקוראים הבעיה היא שפעם זה היה פעם, פעם לא היה ריבוי של כול כך הרבה עסקים, פעם היה עולם צרכני קטן (אירופה המזרחית והמזרח) לא היו חלק מהחגיגה הזאת, ואילו היום הכול נפתח, כולם מוכרים לכולם, מעצמות תעשייתיות שלא הכרנו מוכרים מצלחת הפלסטיק ועד המכונה הכי משוכללת בחצי מחיר. פעם היה מספיק שתופיע במודעה בעיתון והמדינה ידעה על המוצר שלך, אבל היום זה ממש לא כך.

למעשה המדיות הפרסומיות העומדות בפני ה"ענקים" בכדי למתג ולבדל מוצרים ושירותים כמו שהספרים והקורסים מלמדים אותנו זה הטלוויזיה, הרדיו, מגזין 7 ימים, הבאנרים התופשים את העמודים הראשונים של העיתונות האלקטרונית, כול אלה משרתים "בהגזמה" 400 מפרסמים כאשר מפרסם גדול אחד מפרסם בכול המדיות שהזכרתי.

לא, לא צריך להגיד נואש, יש מקום למתג ולבדל מוצר או שירות, יש היום דרכים לעשות זאת, פרסום הוא חלק אינטגרלי ממכירות של מוצרים או שירותים, רק שהקושי לבדל ולמתג בבליל הפרסומות שאנו חשופים אליהם הולך ונעשה יותר ויותר קשה. אני מוצא בעלי עסקים אשר תודרכו לפתוח דף בפייסבוק, להתערבב ברשתות החברתיות, לקדם את האתר שלהם אורגני, להשקיע ב-פרסום "עלות עבור כל הקלקה" אפילו ללינקדין ולטויטר נשלחים בעלי העסקים לפתוח חשבון וכול זאת מתוך תקווה כי דבר מוצריהם או השירותים שהם מעניקים אכן יישא פרי. ואני טוען כי כול זה לעולם לא יכול להעלות מותג, ליצור בידול, למכור יותר ממה שמוכרים, אני טוען שבכדי למתג מוצר או לבדל מוצר בעסקים הקטנים הבינוניים והגדולים לא אלה שיש להם את תקציבי הפרסום הענקיים ניתן ואפשר לאורך זמן בחשיבה נקודתית יוצרת.

אני עוקב בקנאות על המפרסמים ברשתות החברתיות, על הדו שיח שהם מעלים כול הזמו כ"פוסט" ואני מרגיש עד כמה הושרש נושא האינטרנט אצל המשווק הישראלי והחשיבה הרווחת אני לא שם אני לא קיים (זה נכון בחלקו אבל אני לא בטוח שזה יכסה את תזרים המזומנים של העסק)

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו