אז איך בכל זאת מוכרים.
ראשית אני רוצה לציין שיטה שעובדת אצל הרבה מאד חברות והיא שיטת הטלמרקטינג.
די! עזבו את זה! ההצעות שלכם לא מעניינות את הלקוח, הלקוח שבע מכל ההצעות שמציעים לו בסלולר, הלקוח מבין שרוצים למכור לו, הלקוח מבין שאין הצעות מפתות, הלקוח מבין שעושים עליו מניפולציה, הלקוח יודע שיש בידיו לבחור את השירות או המוצר שהוא רוצה בלחיצת כפתור, האם אתם החברות המוכרות בשיטת הטלמרקטינג לא הבנתם את זה! האם לא חשוב שתשנו אסטרטגיה, אתם לא מבינים שאתם גורמים רק נזק לשם שלכם כאשר אתם מתקשרים לסלולרי של הלקוח והוא באמצע עבודה, באמצע ישיבה, עובד מול מכוונה, או מתנה אהבה עם רעייתו או חברתו.
אלה שכבר עונים לכם עונים מתוך נימוס כי הם לא יטרקו את הטלפון בפני המוכרנים אבל יש את אלה שמראש סוגרים את הטלפון בפנים כי זה נמאס!
חברות ענק המפעילות מרכזי טלמרקטינג מוטב שיפסיקו וילכו לאסטרטגיה שונה.
קראו מה יותר נכון הלוואות או מכירות
בואו נגדיר שכתוצאה מהתקשורת, האינטרנט, העיתונות, הנסיעות לחו"ל, הלקוח יודע שהכוח בידיים שלו והוא לא צריך שיעירו אותו עוד פעם להחליף חברת סלולר או חברת טלוויזיה או כל דבר אחר.
יש בידי הקלטה איך פקידת טלמרקטינג מנסה למכור כרטיס לתדלוק דלק כאשר ללקוח אין בכלל רישיון והוא נוסע על אופניים חשמליות: לקוחות כבר עושים צחוק ממתקפת הטלמרקטינג מתקפת ה-SMS או מתקפת ההודעות הטלפוניות למיניהם.
איך כן מוכרים?
- אסור שאסטרטגית המכירה תהיה מבוססת מחיר.
- יש למכור "תועלות" מה יש למוצר שלי או לשירות שלי שחוסך לך כסף אבל לא מאכזב אותך או גורם לך שברון לב כתוצאה מקניה זולה עם תוצאה יקרה.
- אצלי אתה מקבל X מוצר אבל יחד אתו אתה מקבל Y מוצר או שירות ללא עלות (לחברות ועסקים שיש באמתחתם מספר מוצרים או שירותים.
- יש לפנות אל הרגש האנושי של האדם ולדבר לשם.
- בעלי עסקים או מנכ"לי חברות חייבים לתת יד יותר פתוחה לאנשי המכירות, למצוא אנשי מכירות עם אונה ימנית במוח מפותחת אשר יש בה יצירתיות וחדשנות ולאפשר לאיש המכירות להתנהל מול הלקוח ולא לשים תסריט שנשמעים "דבילים" שמקריאים אותם ללקוח. אנא הבינו אנו מדברים על לקוח שכבר עבר את כל הטרנספורמציה של נאיביות צרכנית.
- הזמינו יועץ מכירות/שיווק לארגון או לעסק שלכם על מנת שיטמיע בכם סימולציות של מכירה להצלחת מכירות עכשוויות.
במדינת ישראל 9 מיליון איש
מתוכם יש אוכלוסייה "זקנה" בדגש על "זקנה" יש אוכלוסיית הילדים, והמגזרים השונים, כוח הקניה הוא קטן, הוא אומנם נראה גדול בגלל המבנה הפיננסי של ההלוואות הניתנות ללקוחות בבנק, בכרטיסי האשראי, במועדונים למיניהם, ובאשראי החוץ בנקאי שמנפחים את ההוצאות של משקי הבית ולכן אנו עדיין רואים חנויות מלאות.
מה שאומר שאסטרטגית המכירות בהרבה מאד חברות חייבות להשתנות ולקבל כוון אחר ושונה.
כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי ומכוון ארגונים וחברות לשיטת מכירות עכשווית הפוגעת בלב ליבו של האדם מקבל ההחלטות אני עדיין נתקל בגופים גדולים ובעסקים קטנים שהאסטרטגיה שלהם היא "המחיר" ותזכרו שצריך להתמודד עם כל האתרים מחו"ל שמוכרים זבל בגרושים (במידה והחבילה מגיע ללקוח)