הבנקים גומרים על העסקים

מדוע הבנקים מספרים לנו שהם רוצים לקלוט לקוחות עסקיים?

האמת שיש הגיון שבנק רוצה לקלוט לקוחות עסקיים ולפזר ככל שניתן את הסיכון לבנק שלא כמו ה-10% מהעסקים והטיקונים בישראל שלהם חילק הבנק כספים במיליארדי שקלים תוך סיכון רב שהתברר כנכון.

בכלל לא ברור על פי איזה אמות מידה חילקו הבנקים בעשורים האחרונים מיליארדי שקלים שלא חזרו אל הבנק והשפיעו על כל אזרח במדינת ישראל.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אני לא מבין את ההליך הזה שטיקון או חברה גדולה מקבלים מהבנק מיליארדי שקלים על סמך חתימה וחותמת של התאגיד בו הם שולטים שהרי את שאר בעלי העסקים בישראל הבנק מחתים אפילו "סלחו לי על הביטוי" התחתונים של הלקוח.

קראו עוד על ייעוץ עסקי

האם הבנק בזמן שהוא נותן אשראי כל כך יקר וכל כך הרבה עורך בדיקות כדאיות או מסתמך על דוחות חשבונאים או תחזיות צפויות כאשר היום אנחנו יודעים שהתחזיות לסל ולפח האשפה והתנודות בעולם הכלכלי העסקי משתנה מיום ליום (זכורה לי הצהרתו של מנכ"ל הבינלאומי הראשון מלפני כמה עשורים כי "אינו יודע לתכנן את יום המחרת ולא את היום שאחרי) כך שלפי איזה פרמטרים חילק הבנק כל כך הרבה כספים לטיקונים והמשיך להתנהל איתם גם לאחר שמחקו לו חובות הווה אומר המשיכו לתת לו כסף. (בכדי לסוור את אוזנכם קוראי לקוח רגיל או בעל עסק אשר  כשל מבחינה עסקית או הגיע להליך פשיטת רגל ולאחר הפטר הבנק לא מוחל לו ולא מוכן לתת לו אשראי, כרטיס אשראי, פנקס שיקים וכ"ד בניגוד למה שהוא מעניק ללקוחות ש"דפקו אותו" יותר-האמת לא מובן?

ובכלל, הבנקים משדרים לנו שהם רוצים עסקים קטנים, הם רוצים את פיזור הסיכון, הם רוצים משקי ביית אבל איך זה מתקשר עם העובדה שכל יום נוספת קטגוריה פסולה בבנקים והלקוחות בקטגוריה זאת מסומנים כבטלים מלקבל אשראי.

אנחנו מדינה קטנה, ארבעת העשורים האחרונים היו מהפכה בעולם העסקים, עסקים נסגרו, קטגוריות נמחקו, סקטורים שלמים עברו מייצור לייבוא בקיצור אנדרלמוסיה שבהחלט לא רק בעל העסק אשם בקריסתו "קוקה קולה" מוכר קולה כל השנים, הקטגוריה שלו מושרשת ומובטחת, אבל מפעל ייצור הטקסטיל נסגר כי הייבוא מהמזרח ותורכיה הרבה יותר כדאי. אבל הבנקים זוכרים ללקוח את עברו ואחוזים גבוהים של בעלי עסקים הפועלים במגזר העסקי נדחים ע"י הבנק.

הבנק דורש מהאדם "לא מהאליטה הגבוהה" שלפני שהוא יגיע לבקשה לבנק יפנה אל הקב"ה יבקש אצלו להתקבל להיות מלאך, ילך למקווה ויטהר את עצמו ורק אז יבוא בבקשה לבנק.

לא בכדי מתפתחת עכשיו תחרות ענפה בין הבנקים לבין חברות אשראי חיצוניות וחברתיות (לא שוק אפור) למרות שגם חברות אלה מחפשות "מלאכים" ולא בני אדם או עסקים שפעם היו מעלה ופעם מטה תופעה טבעית מאד לעולם העסקים.

הבנקים, בגלל ההיסטריה של מנכ"לי הבנקים עם החובות האבודים והתספורות מהטיקונים גורמים לסבל לעסקים קטנים.

יבוא היום שלבנקים שמוצר המכירה שלהם הוא "כסף" לא יהיה למי למכור אותו ומאחר והבנק חי גם מהלוואות אזי רווחיו ירדו ולקוחותיו ידולדלו.

אני לא רואה מעבר "לדיבורים והכרזות" של המשילות או הארגונים עושים משהו בכדי לנגוע בבעיה עצמה.

למען ההגינות מצאתי כי יש סניפים בבנקים שמתנהגים ככה ויש סניפים שהם הרבה יותר פתוחים אבל ההתנהלות עם הבנקים המסורתיים היא התנהלות קשה שאינה יכולה להתקיים בצורה הזאת לאורך זמן. כאשר אני עוקב אחרי הפרסומים של הבנקים בתקשורת אני צוחק לעצמי מאחר ואני מכיר את הצד הפנימי של הבנק הדורש שכל לקוח לכל הפחות יהיה בדרגה של "מלאך" והחשדנות וההיסטריה של הפקידות הבנקאית לא יכולה להתקיים כלל וכלל בדרך זאת.

הבנקים גומרים על העסקים

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן