מה זה בידול עסקי ואיך תיצור בידול עסקי?

במאמר חשוב זה נתמקד בהמלצות בשלושה תחומים

  1. מה זה בידול עסקי?
  2. איך ליצור בידול עסקי
  3. דוגמאות לאפשרות בידול

 

מה זה בידול עסקי?

"קוקה קולה" , "פוקס", "גלידה גולדה", "סופרפארם", ""HP, ""NIKE ועוד אחרים הן חברות עם בידול עסקי. הווה אומר כל עסק המשקיע הון בפרסום בטלוויזיה, בעיתונות, שלטי חוץ, ברשת החברתית אבל פרסום אגרסיבי אזי מביא את עצמו להיות מותג מוביל-משמעות בידול שווה מותג. וזה מאפשר לחברות האלה להוות בידול מול עסקים דומים אחרים

לדוגמה, אם נבדוק מהו המונח השגור בפני אנשי הסטטיסטיקה המתבקשים להעריך כוחו של מותג הוא יערוך סקר וישאל שאלה לאדם מהישוב "מה היא  מודעות נזכרת" לגבי המוצר/החברה אותה הוא רוצה לסקור לדוגמה "מי חברת המשקאות המובילה בישראל"? הערכה ש- למעלה מ 90% יצביעו על חברת "קוקה קולה" אשר משקיעה הון עתק בפרסומים, בחדרי תצוגה במפעלם, בחידונים ובכלל בעלת יחסי ציבור אדירים. למען הישארותם בעלי החברה המובילה בשוק ודרך המותג "קוקה קולה" הם הצליחו למתג עוד מספר סוגים של משקאות בארץ ובעולם, שלזה אנשי המקצוע קוראים "מתיחת מותג".

אותו דבר לגבי חברות מובילות אחרות בשווקים הישראלים או בחו"ל. כוחו של מותג או בידול מתבטא באופן הפרסום שלו בכל מדיות הפרסום הקימות ובעשורים החדשים בל נשכח כי הרשתות החברתיות הוסיפו כר דשא רחב מאד לפרסום מוצרים או שירותםי והבולטים מביניהם הם באמת אותן מפלצות "מותגיות" שאנו שומעים אותן ביום או בלילה ורואים אותן כל פעם שאנו נמצאים ברשתות החברתיות.

ועדיין לא הזכרתי את נושא אנשי ומשרדי יחסי הציבור הגדולים בהם נעזרים מותגים אלה על מנת להאדיר יותר את המותגים הגדולים, בהשקות, במסיבות עיתונאים, ביצירת התרחשויות ציבוריות (שערוריות לפעמים) שיאדירו עוד יותר את שם המותג וירחיבו את הבידול שלהם מאחרים.

 

 

 

 

איך יוצרים בידול עסקי

  1. בידול מיידי נעשה באמצעות קמפיין משולב בכל אמצעי התקשורת עם זה טלוויזיה, רדיו, עיתונות, שלטי חוצות, השקות נוצצות, ושפיכה של הון כסף, לדעתי הם לא יעשו כן לפני שיערכו מחקר שוק (ע"י חברה המתמחה בסקרים שיווקיים בדיוק כפי שעושים לפני בחירות" ) ורק אז כשהתוצאות בידיהם יחליטו בתוכנית העסקית שלהם כמה להשקיע ומה יהיה ההחזר הכספי להשקעה (דהיינו מכירות או שירות או כל דבר אחר נמכר)
  2. עד כאן הזכרתי מיתוג של החברות הגדולות אבל בסעיף זה אני רוצה להעלות כיצד ממתגים עסקים עירוניים, עסקים שכונתיים NEIGHBORHOOAS" " עסקים שיש או אין להם סניפים בערי ישראל.
  3. ובכן למזלנו הגדול יש לנו את הרשתות החברתיות GOOGLE"" META"" INSTEGRAM"" TIK TOK (שעדיין עלויות הפרסום שלהן גבוהות והאלגוריתם שלהן עדיין לא דומה לאחיותיה הגדולות לעניות דעתי) ומאחר וחברות ענק אלה יש להם את רוב המידע שלנו: מה אנו אוהבים, מה אנו מחפשים לקנות, היכן אנו נמצאים, באיזה חנויות ביקרנו, כמה כסף יש לנו, הגיל שלנו, האם אנחנו רווקים, נשואים או פרודים, כמה ילדים יש לנו, מקום המגורים שלנו בקיצור האלגוריתם שלהם יודע הכול עלינו ברמות שאפילו אנחנו לא זוכרים.
  4. אז כיצד זה עוזר לנו לבדל את עסקנו? דוגמה: נגיד שלקוח X רוצה למכור מסור והוא נמצא בקריית שמונה ומפרסם באחת מהרשתות החברתיות המוכרות, ברגע שהוא או משרד הפרסום שלו מעלה את זה למנוע הפרסום של אחת מהרשתות כאשר זה מחפש 1. לקוחות באזור קריית שמונה, בגיל מ 25-55 , שהתעניין פעם במסור, מיד האלגוריתם מראה את המודעה לאלה שהוא איתר במערכת שלו. (יש מי שזוכר את הספרים הצהובים שנקראו דפי זהב ושם היו מחפשים את הסיווג הדרוש) היום זה נעשה ברשתות החיפוש ברמה מדויקת שלט מפספסת אף אדם שפעם קנה או הזכיר מסור וזה נותן כוח למפרסם להגיע אל קהל לקוחותיו מבלי שישמור אותם במאגר אצלו.
  5. אותו דבר עושה הלקוח המתעניין במסור הוא מגיע לחנות או אל בית העסק ישירות מבלי לצאת אפילו מהבית (אחרי הקורונה זינקנו ב 60% בתחום האתרים המספקים גם משלוחים
  6. וכך דרך הרשתות החברתיות ניתן למתג עסקים שכונתיים בדיוק כמו שהחברות הגדולות הארציות ממתגים ומבדלים את עסקכם ללקוחות. ראו לציין כי בתפעול של מנועי פרסום אלה פשוטים, ניתן לקבל עזרה אצל נציגי הרשתות או להעביר את הפרסום לאחד ממשרדים המטפלים בפרסום דיגיטלי.
  7. כמי שהכיר גם את הפרסום לפני 50 שנה ועובד היום בתחום ה ייעוץ העסקי הקלות אשר ניתן בה לבדל ולמתג את מוצריך או השירותים שאתם מספקים בעלות נמוכה ופגיעה ישירה ללקוח.

דוגמה לאפשרות בידול

בדוגמא זאת לא אפרט שמות על מנת לא לפגוע באחד מלקוחותיי שנים אחורה

  1. ספק של מוצר מבוקש שהכסף לא זרם בכיסו ונאלץ לקבל לקוחות מפה לאוזן (שזה גם מוכיח הערכות למותג) פתח סניף ראשון בעיר מרכזית ראה כי טוב פתח עוד סניף בעיר מרכזית אחרת, והלקוחות זרמו, להזכיר המוצר היה מבוקש והיווה חצי מחיר ממה שמכרו מוצר דומה בשוק הישראלי.
  2. וככה הגיע אותו ספק זה לפתיחה של 6 סניפים וכל זה עדיין ללא פרסום משמעותי וחי מלקוחות המספרים אחד לשני בחזקת חבר מביא חבר.
  3. למזלו או לרעתו של בעל החברה היה לו סיפור אישי מרגש אשר העלה פעם בשיחה עם עיתונאי מוערך שהיום הוא מגיש תכנית באחד מערוצי הטלוויזיה.
  4. אותו עיתונאי כתב את הסיפור של בעל החברה וכמו דבורים הניגשים לצוף התחילו לפנות ללקוח אנשי תקשורת שביקשו ראיון עם בעל החברה ומייסד המיזם
  5. בעל החברה נענה כמובן להצעות התקשורת והתחיל להתראיין בערוצי התקשורת השונים ומאז נולדו עוד 6 סניפים לחברה.
  6. לפרסם בטלוויזיה היה יקר מאד אך בעל החברה ניצל את העובדה שקיים טורניר עולמי בענף ספורט מוכר החל להיות משודר באחד ערוצי הטלוויזיה בישראל וקנה חסות לכל המשחקים.
  7. רוצה להזכיר שבזמן זה לא היו רשתות חברתיות, לא היה מנוע חיפוש הכול היה רק בחיתוליו (מה שיש לנו היום)
  8. מימי השידור עלתה החברה של הלקוח שלי למצב של 76% מודעות מוזכרת וששאלו לקוח אקראי ברחוב היכן אתה קונה X , שבעים ושישה אחוזים נתנו את שם המותג של החברה.

 

זה היה אז!

היום יש לנו את הבלתי יאומן וזה הרשתות החברתיות, כאשר כולם נמצאים שם ספקים נותני שירותים ולקוחות פוטנציאלים, ואם אתה לא נמצא שם עם אתר מכובד (ולא בתוך קבוצת חברות המפרסמות עסקים)  אזי העסק שלך או החברה שלך יכולה להפוך את עצמו למותג מה שיבדל אותו מעסקים אחרים.

 

ראו: אני לא כותב את המאמר הזה רק בנושא הפרסומי שלו שהרי חובה על העסק לדעת כיצד הוא מפרסם מה הוא מפרסם ובעיקר למצוא את ה"סוד: איך להפוך מוצר פשוט למוצר מבודל, וזה באמת לא קשה, זה רק דורש מחשבה שיווקית נכונה.

לסיכום והמלצות

בכדי להפוך את המוצר או השירות שלך לבידול הדבר שעושה את ההבדל ממתחרים אחרים ניתן לעשות באמצעות הדגשת יתרונות המוצר או השירות, יציאה למבצע מיוחד אשר יקרב גם לקוחות חדשים, לתת שירות לקוחות ולהבטיח אחריות למוצר לתקופה ארוכה יותר (מי שעוסק בתחום הנותן אחריות) לפנות לחברות פרסום דיגיטלי אשר יעשו מקצועית את ניהול הפרסום שלך ובאמת לא בהרבה כסף, אבל כל הסיכוי שתהפוך או למותג מקומי או אפילו מותג ארצי, כדאי להתחיל עם מקומי.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן