למה פשיטת רגל

האם חייבים לפשוט רגל

כחברה העוסקת בייעוץ עסקי יוצא לנו "לצערי" הרבה פעמים להיכנס לנעליו של הלקוח ויחד אתו לשקול את נושא פשיטת הרגל.

בתקופה הנוכחית הארורה 2020 אנו נמצאים במכה של עסקים המתרסקים ומגיעים למצב של חדלות פירעון, אני לא טוען שהמחלה היא זאת שהביאה את העסק או החברה ליפול, מאחר וחברה הנמצאת על סף חדלות פירעון לא הגיע לזה בגלל כמה חודשי הסגר (כמובן שמדובר בסקטורים  לדוגמה אולמות חתונות לא יכולים להחזיק את עצמם שנה ללא הכנסה) ולכן אחת הדרכים ההגיוניים היא הכרזה על פשיטת רגל. אם נחשוב על התקופה הקודמת למגפה הרי ש- השפע, התחרות, ההיצע, המזרח, השמיים הפתוחים ואתרי הקניות בחו"ל לא השאירו הרבה פרנסה כאן אצל סוחרי או יצרני ישראל. ועוד שהגיע השנה הארורה אז מה שהיה תלוי על חבל נפל מטה בחוזקה על הרצפה

מה זה פשיטת רגל

לא כול עסק או חברה הולכים למהלך של פשיטת רגל, יש הרבה מאד עסקים וחברות שמתרסקות אבל לא הולכים להליך של פשיטת רגל, מה שכן יכול להיות בעסקים וחברות שהבעלים חתומים על ערבויות בבנקים או במה שנקרא "הלוואות בערבות מדינה" או לספקים וכאן אנשים אלה הולכים להליך של פשיטת רגל על מנת שיוכלו לשלם כפי יכולתם את חובם.

אני כ יועץ עסקי מסתכל על כל ההליך הזה ממקומי ומתפקידי ולכן אציע לכם כאן עצות אשר הם עסקיות גרידה. ובטח לא ייעוץ משפתי.

בשנים האחרונות נושא ההוצל"פ הפך כמה תהפוכות אשר מדד אחד יכלו להקל על פושט רגל "אמיתי"

ו"אמיתי" אני מתכוון לאדם אשר מסיבה מסחרית הגיונית וכזאת שנכללת בספר הסיכונים של פתיחת עסקים "כגודל הסיכון כך גודל הסיכון" ואכן המחוקק עשה מהפכה שקטה כאשר החליט כי פושטי רגל או אלה אשר הוכרז עליהם כפושטי רגל יוכלו לקצר את הזמן שהם נמצאים בהליך ולא כמו לפני שנים לא רבות הליך פשיטת רגל היה נסחב לפעמים 20 שנה והחוב אף פעם לא היה יורד מהתשלומים החודשיים שמשלם הפושט לנושים שלו בגלל הריבית.

מטרת החוק בגדול הייתה ההבנה של חברי ועדה שקבעו שההיצע בשוק האשראי הוא גבוה מאד מכל כוון לא רק בנקים אלא כל עולם ההלוואות שאנחנו מכירים הלוואות חוץ בנקאיות, חברות כרטיסי אשראי, שוק אפור, ערבות מדינה ומה לא ותוך כדי כך אנשים או בעיקר אנשי עסקים ובעלי חברות נפלו  לבריכה הזאת מבלי אפשרות לצאת ממנה.

עוד מה שהנחה את עושי הרפורמה בהליך ההוצל"פ זה הרצון שאדם יסיים את החובות שלו במסגרת הליך ההוצל"פ תוך זמן מוגדר 18 חודש מיום ההחלטה על פשיטת הרגל תוך הפחתה משמעותית מחובות החייב שישלם החייב ביום כניסתו להליך ולאחר שהוכרז כפושט רגל ואז כעבור 18 שנה יציע לבית המשפט איך הוא יכול או לא יכול לשלם לקבלת ההפטר ובזה ייסגר תיקו.

איך מתנהלים בעסקים

בית המשפט אפשר לנו לחזור לעבוד

אם הלכתי להליך של פושט רגל איך אשלם.

כאשר חייב נכנס להליך של פשיטת רגל ימונה לו מנהל מיוחד אשר כל תפקידו הוא לבדוק ולפשפש בכל חייו של החייב טרם פשיטת הרגל, חסכונות, הברחת כספים למשפחה, רישום דירות ע"ש ילדים, ירושות המגיעות לחייב בתוקף צוואה, ועוד כמה מקומות אשר שם אותי ייתכן כי מגיע לחייב כסף והוא אפילו לא יודע מזה.

ע"פ כל הממצאים שמגלה המנהל המיוחד הוא למעשה חודר לכל הכספים הגלויים והבלתי גלויים שיש לחייב ובבוא העת טרם ההכרזה על קבלת הפטר (פוטר אותו מחובותיו) הוא מביע את דעתו בפני בית המשפט ושם ייקבע איך ייצא החייב מהליך פשיטת רגל. נכון שאדם איבד את פרנסתו והוא מוכר כאחד שאיבד את כושר עבודתו, או נכה או נתמך המלל בית המשפט בהחלט מתחשב בכל הפרמטרים המוזכרים ובנסיבותיו של הפושט ולכן עדיף לחשוף בפני המנהל המיוחד את כל אשר לו על מנת שיזכה במשפט צדק..

בית המשפט יפסוק בהתאם למצבו של החייב ויותר מזה יבדוק מדוע הגיע החייב להליך פשיטת רגל. לדוגמה בית המשפט לא רואה בעיין יפה עם חייב הגיע לפשיטה עקב הימורים, או התנהלות לא אחראית שהביאה אותו לפשיטה. או אי עמידה בתנאים של טרם הפשיטה (דוחות כל חודשים אי תשלום הקנס שנקבע עד ההכרזה וכו"ד.)

ואז מה קורה לאחר שהחייב קיבל הפטר?

למחוקק הייתה כוונה טובה לרפורמות שקבע, על מנת להביא את החייב למצב של השתכרות מחודשת ותיקון מהלך חייב על מנת שלא יזדקק לתמיכה ממוסדות הממשלה,

אבל את השוק העסקי, הבנקאי, המימוני וכל השאר זה לא מעניין! הם מסתכלים על מי שקיבל את ההפטר פושע וגנב ומפחדים להתקרב אליו, ולא משנה מה הייתה סיבת פשיטת הרגל, ולא משנה האקלים העסקי שהביא אותו לפשיטת רגל מבחינתם הוא פסול, ומצב זה רק מדרדר את מצבו של מקבל ההפטר אשר לעולם לא יוכל לחזור לעשייה כפי שהיה טרם פשיטת הרגל.

אתה רואה את זה הוא פשט רגל

לסיכום והמלצות:

  1. נסו לא להגיע לפשיטת רגל
  2. נסו להגיע קודם כל להסכמה עם בעלי החוב
  3. כמובן אם המצב מאפשר לכם זאת שהרי עוד תמשיכו לעבוד.
  4. המחוקק רצה שתוקף הפשיטה יהיה הליך קצר אבל זה כלפי מערכת המשפט לא כלפי הציבור ומוסדותיו הפיננסיים.
  5. כאן לא תקבלו תרופה כפי שקיבלתם מהמדינה ולכן המלצתי היו שקופים כמה שיותר עם המנהלים המיוחדים שהוקצו לכם
  6. על תבנו על הליך של פשיטת רגל ומחיקת חובות כנוהל. התייעצו עם ייעוץ עסקי רגע לפני שהולכים לעו"ד

בהצלחה מכל הלב, זה לא פשוט.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן