למה חייבים מבוגר אחראי בעסק

המבוגר האחראי ההקבלה מהפוליטיקה לעסקים

הימים הם ימים טרום בחירות לממשלה, (יולי 2019) וזאת שרק חודשיים קודם נערכו בחירות והתקבלו תוצאות. ולמה אני מדגיש כותרת זאת בתחילת המאמר? בכדי להוכיח ולהסיק מסקנה מה העם חושב, כיצד הוא בוחר, ומה המסקנות העולות מהפעילות הטקטונית הפורצת ממהלכי הבחירות בתקופה האחרונה, כל המסקנות המה משליחות גם איך צריך לבחור בעל העסק, המנכ"ל, מי שמקים מיזם עסקי, או מתכנן לפתוח עסק כאשר הוא בוחר את היועץ העסקי שלו למהלך, שהרי הבנו כי בלי ליווי או פניה ליועץ עסקי כמוהו לגדל ילד ללא מסגרת חינוכית שתלווה אותו, או להופיע בבית משפט מבלי להיות מלווה ע"י עורך דין.

אולי מאמר זה לא ידבר כהרגלי על המלצות או תובנות לגבי העסק או החברה שלכם אבל הוא בא להדגיש ממש ברמה של תוצאות מחקר אקדמאי על הלך הרוח של האדם.

בנימין נתניהו

אישיות נתונה במחלוקת לגבי היותו ראש ממשלת ישראל, לכאורה עומדת לחובתו חשדות לפלילים, קבלת שוחד וכ"ד (בהדגש חשדות) העם רואה איך הוא מתפתל פוליטית להישאר מנהיג וזאת לכאורה שחור על גבי לבן העם מרגיש איך הוא מגן על הישרדותו, (שהרי זה דבר טבעי) העם מרגיש איך הוא "מתנפל" על מוסדות האכיפה ומנסה לשנות חוקים כאלה ואחרים (לפי דבריו ודבריו בתקשורת) ובכל זאת העם למרות כל זה מבין וזוכר כי הוא:

1. המבוגר במערכת הפוליטית.
2. אדם עם שיעור קומה גבוה בפוליטיקה הישראלית והבן לאומית
3. הופעותיו הבינלאומיות מותירות רושם רב
4. איש עם ניסיון רב במנהיגות ובהובלה של עם
5. הגדרת ביטחוניסט מלווה לשמו

זאת ועוד מוחקות את כל האמור בפתיח ומציבות אותו לאחר כל הנאמר עליו במקום הראשון בבחירות האחרונות לראשות הממשלה, מעבר לסקרי דעת הקהל השמות אותו כמועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה.

מסקנה אחת ברורה! העם, בן האנוש מכיר באדם עם ניסיון וגבה קומה כמבוגר האחראי להוביל אותו בדרך נכונה ובטוחה. ודוחה אנשים שלהם אין ניסיון דומה מקדמת הבמה.

אמיר פרץ/מפלגת העבודה

איזה תהפוכות עברה מפלגת העבודה בשנים האחרונות, ממפלגה של 40 מנדטים הפכה למפלגה של 6 מנדטים, מפלגה שכל פעם בחרה יו"ר חדש שלקח אותה מטה, והנה אנו מגלים כי בפריימריז האחרונים זכה שוב "חזרה" המבוגר האחראי, לא נבחרו החברים הצעירים יותר חסרי הניסיון, למרות האג'נדות הצעירות, המוטיבציה, האש בעניים, נבחר שוב המבוגר האחרעי:

1. אדם בוגר
2. אדם בעל ניסיון
3. אדם שהיה שר בכיר בממשלה
4. איש פוליטי משופשף

ושוב הוכחה שבכדי להוביל ולהיות מנהיג חייב שיהיה מישהו עם ניסיון, שהרי ניסיון לא ניתן לרכוש באקדמיה אלה רק בחיים עצמם, בטח בתהפוכות החיים העוברים עלינו בעשורים האחרונים.

קראו עוד

ללא מאזן לא ניתן לנהל עסק

בלי אסטרטגיה לא ניתן לנהל עסק

 

מפלגת מרץ

גם כאן אנו רואים תהפוכה של בחירה של אדם אם ניסיון, היה בתקשורת, היה חבר כנסת, נראה שקולו ברמה והנה הוא נבחר ע"י העם כמבוגר האחראי, מחליף חברת כנסת בהחלט משופשפת פוליטית ומעשית ובכל זאת העם (מצביעי מרץ) בחר בו להוביל את המפלגה.

אהוד ברק

אדם זה שהתקשורת קוטלת אותו, שכל הכפשה אפשרית נאמרה לגביו, בכל זאת בגלל שיש לו את הקטע של "המבוגר האחראי" יש לו את הניסיון כמנהיג, היה בפוליטיקה, לדעת חלק מהעם הוא מצטייר כמנהיג, למרות הכול הציב את עצמו (וזאת בטוח אחרי שלמד מסקרים כי מהלכיו נכונים) חזר חזרה לפוליטיקה, מתוך הבנה שהעם מחפש "מבוגר אחראי" להנהיג אותו.

מה אנו צריכים להסיק מהצד הפוליטי לצד העסקי!

אין ספק כי לאור התהפוכות הדרמטיות בעולם העסקי בעשורים האחרונים כל עסק או חברה נדרשת לקבלת שירותי ייעוץ מיועצים עסקיים, אין זה סוד שברוח התקופה לנהל עסק שגם יהיה מוביל בתחומו או שוחה ביחד עם מתחריו באותה בריכה מחויב גורם עסקי חיצוני אשר יעזור לעסקים להרים חלום למציאות, ללוות עסקים קיימים, לפתח עסקים, להציל עסקים שאחרו את המועד ולא פעלו עוד קודם למען הצלת עסקם והמשכיותם.

גם גופים גדולים, ראשי ממשלות, מועצות מנהלים, צה"ל וכל מי שתשימו את אצבע ידכם על ארגון שכזה תמצאו עדה של יועצים איש איש בתחומו אשר מייעצים ומובילים מהלכים.

במקרה שלנו יועצים עסקיים חייבים להיות גבוהי קומה מחשבתית, עם ניסיון (בטח כאלה שצלחו את רעידות האדמה העסקיות במאה הקודמת והעכשווית,) ניסיון והובלה מנהיגותית, חינוך והובלה של דור צעיר בעסקים, כאשר הניסיון של היועץ או המלווה לא תלוי ברמת השכלתו האקדמאית אלה בניסיון שיש לו ובפרט שהגיע עד הלום תוך שהוא נחשף במקצועיות לכל הקדמה, הטכנולוגיה, העזרים העומדים היום לרשות הפעילות העסקית, ובהגדרה פשטנית הוא כזה שיוכל להוביל את העסקים או החברות שהוא מלווה בין טיפות ה"ברד" הגדולות היורדות משמיים.

בהגדרה, היום תחום הייעוץ העסקי זה לא האדם הלוחש לאוזנו של לקוחותיו, ייעוץ עסקי אופרטיבי הוא כזה שמלווה את לקוחותיו יד ביד.

לסיכום

ערכתי כאן הקבלה בין העולם הפוליטי בו העם, האזרח, מחפש את המנהיג עם הניסיון למרות העבר או ההווה הפוגע באישיותו ולמעשה פוגע בדמותו של האדם המנהיג אבל בכל זאת השיקול שעושה מרבית העם זה בניסיונו וביכולתו של המנהיג. ומכאן באה ההקבלה שלי בין מנהיג עם ניסיון למנהיג ללא ניסיון. חשבו על זה!

לקריאת מאמרים והמלצות  נוספים

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן