המלצות אם כדאי לקחת הלוואה

האם מבול של הלוואות מחכות לנו בפתח.

מסתבר כי למשקיע הישראלי אין היכן להשקיע. הוא מתרוצץ אחרי מציאות בתחום שוק ההון, בתחום העסקי, (כמה כבר בתי קפה של רשתות אפשר לפתוח) הוא מנסה את מזלו בעולם ה"מת" של שוק ההון והמניות, הוא נשרף אצל כל מיני נוכלים המוכרים לו מגרשים עם אופציית בנייה גרנדיוזיים שמתגלים כ-רמאיות גדולות, מוכרים לו דירות שאין להם אישור בנייה או במקרה הגרוע אף דירות שנמכרו לשני אנשים בו במקביל, הוא מנסה להשקיע בסטרטאפ כזה או אחר אבל ברוב המקרים הסטרטאפ לא מתרומם ובקיצור הוא הולך סהרורי הלוך וחזור על מנת להשיג תשואה מינימלית לכספו.

המשקיע הישראלי מצא סוף כל סוף אפיק השקעה מניב אבל בדמות רכישת דירות למגורים אך גם כאן שם לו הרגולטור STOP והטיל מיסים על הדירה השלישית ומעלה.

למעשה כל האופציות שעמדו למשקיע הישראלי באפיקי ההשקעות השונים היו כלא היו והם גם ימשיכו כך כל עוד הריבית תעמוד על מקומה הקבוע מזה זמן רב "0"

ומה קרה בינתיים: מאחר וכל השתיקים שהיו בתחום הפיקדונות בבנקים בחו"ל (לא ששם מקבלים תשואה נורמאלית) גם הם נחסמו בפני האזרח הישראלי לא נותר לו והוא מפקיד את הונו בבנקים בחשבונות העו"ש (עובר ושב) ואולי בפיקדונות קצרי מועד שלא מניבים כל תשואה.

ומכאן הגענו לפיקדונות שלא מניבים דבר וליתרות זכות בחשבונות העו"ש של למעלה מ-500 מיליארד שקל באמצע שנת 2016 (סכום עתק שמחזיקים תושבי ישראל בחשבונות הבנק שלהם) הסכום הוא סכום היסטרי שלא טוב במצבו הנוכחי לבנק ובטח גרוע לאזרח הישראלי.

איזו תופעה לעניות דעתי יכולה לצמוח מהמצב הסטבילי הזה?

מהותו של הבנק!

המודל העסקי של הבנק הוא לצבור פיקדונות מלקוחות ולמכור אותם ללקוחות הזקוקים כסף.

נכון, יש עמידה שהבנק מחויב לעמוד ביחס להלימות ההון אבל כפי שאני מכיר את הבנקים הרעבים מאד לעשיית רווח כמה שיותר גדול נראה לי שמתקפת ההלוואות של הבנקים כלפי לקוחות הבנק שלהם וכלפי לקוחות הבנקים האחרים תתחיל "להפציץ אותנו בקרוב"

כמאמר מוסגר בכלל שוק ההלוואות פתח בריצת מרתון עם כל כך הרבה שחקנים במגרש וזאת מאחר שאם נסתכל כרגע ממעוף הציפור על מקור הרווח היחידי שנותר למשקיעים בישראל הוא שוק ההלוואות, ראו כמה חברות מוסדיות, חברות השקעות נכנסו לתחום ההלוואות, כמה הבנקים הפחות גדולים מנסים לגייס לקוחות להלוואות באמצעות האינטרנט, ראו כמה חברות פרטיות מציעות הלוואות וראו את השוק האפור וחברות כרטיסי האשראי באיזה פרסומים אגרסיביים הם יוצאים לגייס לקוחות. על כל זה קחו את הבנקים אם רצון המכירה שלהם להלוואות ותוסיפו על כך כי כרגע יש ברשותם סכומים אדירים של מזומנים אשר מצד אחד שוכבים כאבן שאין לה הופכין אך מצד שני יכולים להיות מכרה זהב של הכנסה כתוצאה מריבית על הלוואות. והם כבר יידעו לארוז את ההלוואות האלה באריזה שתתאים ותקרוץ לנו.

קראו: המלצות לניהול העסק בתקופת החגים

ומכאן החשש והסכנה לאלה שלוקחים את ההלוואות כי מה יותר קל מאשר לקחת הלוואה להגיד "יהיה בסדר" במקום לעשות סדר בעסק, בחברה, ולהתנהל ממכירות ורווח ולא מהלוואות לתחזוקה של העסק. בכלל בישראל "ארץ היהודים החכמים" רמות האשראי הם אדירות ובסכומים דמיוניים ולא רק לטייקונים אלה בכלל.

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני יכול להבטיח לכם כי המעגל הזה של ההלוואות והסבל שהם יכולים לגרום חייב להיפסק באיזה שלב, הוא לא יפסק כל עוד השוק הזה יהיה שוק מניב אם תשואה פנומנלית שמתקבלת אצל המלווים, הוא לא יפסק כל עוד בעל עסק או חברה לא יתקן את הניהול של החברה שלו ויחיה ממכירות ולא מהלוואות, הוא גם לא יפסק כל עוד משקי הבית ימשיכו לצרוך כפול ממה שהם צריכים, כל עוד זה יקרה יתאשרו בעלי בנקים וחברות העוסקות בהלוואות ומתמחות בגביית החובות בדרכים שונות ומשונות.

אם יש טעות במאמר אנא כתבו לנו

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן