המלצות לבניית תקציב עמיד

 

כותרת: איך לבנות תקציב לעסק שלך: המדריך האולטימטיבי

 

בעולם העסקים, תכנון פיננסי הוא חיוני. היבט קריטי אחד של תכנון פיננסי הוא תקצוב וחיזוי הוצאות ותזרימי מזומנים. ניהול תזרים מזומנים נכון יכול לעשות או לשבור עסק, ובלעדיו אתם עלולים למצוא את עצמכם מתמודדים עם אתגרים בלתי צפויים שעלולים להוביל בסופו של דבר לקריסת העסק שלכם. כדי למזער הפתעות ולשמור על יציבות בתזרים המזומנים, יש צורך ליצור תקציב לעסק שלך. כאן אסביר לכם כיצד בונים תקציב לעסק עם מינימום הפתעות כגון  גורמי סיכון שעלולים להופיע במהלך תקופת התקציב אשר ניתן לעשות אותו ארוך טווח אבל גם קצר טווח בעקבות המאורעות הטקטונים הפוקדים את עולם העסקים חדשות לבקרים

הגדירו את היעדים שלכם

השלב הראשון ביצירת תקציב הוא להגדיר את היעדים העסקיים שלך. אלה צריכים להיות יעדים ספציפיים, מדידים, ברי השגה ומוגבלים בזמן (SMART) המתארים את מה שאתה רוצה להשיג מבחינה כלכלית. היעדים שלך ישמשו כבסיס לתקציב שלך, ינחו את ההחלטות שלך ויסייעו לך להקצות משאבים בצורה יעילה. למעשה עסקים שכבר פעילים זמן רב יכולים לבנות את התקציב לפי מה שהיה בעבר ומה אתם רוצים שיהיה בהמשך.

בניית תקציב

איסוף נתונים פיננסיים

לפני שתתחיל לבנות את התקציב, תצטרך לאסוף נתונים פיננסיים מדויקים על העסק שלך. מידע זה עשוי לכלול מידע כגון:

– הכנסות: עקוב אחר כל מקורות ההכנסה, כולל מכירות, דמי שירות ותזרימי הכנסה אחרים.

– הוצאות: עקוב אחר כל העלויות הקבועות והמשתנות, כגון שכר דירה, שירותים, משכורות והוצאות שיווק.

– תזרים מזומנים: עקוב אחר כמות הכסף שנכנס ויוצא מהעסק שלך.

הבנה ברורה של המצב הכלכלי הנוכחי והקודם שלך תאפשר לך לקבל החלטות מושכלות בעת יצירת התקציב שלך.

זיהוי זרמי הכנסות ותחזית מכירות

לאחר מכן, זהה את כל זרמי ההכנסות של העסק שלך וחזה את המכירות שלך לתקופת התקציב הקרובה. באפשרותך להשתמש בנתוני מכירות היסטוריים, וכן אתה יכול להגדיל ולבסס חזק יותר את התקציב שלך אם תבצע מגמות בתעשייה (בתחום שלך קימונאי,סיטונאי,יבואן,נותן שירות, תעשיין ) ומחקר שוק כדי להעריך את נתוני המכירות העתידיים שלך. היו מציאותיים עם התחזיות שלכם, וזכרו שעדיף לזלזל במכירות מאשר להעריך אותן יתר על המידה.

אני רוצה להרחיב בנושא של מחקרי שוק שבעבר רק עסקים גדולים היו עושים מחקרי שוק, קבוצות מיקוד מה שעזר להם לתכנן טוב יותר את התקציב שלהם, היום עלויות מחקרי השוק בירידה ויש את הפטנט הזה של "סקר אומניבוס" אשר שם מתקבצות 5 חברות כל קבוצה שואלת את השאלות הרלונטיות שלה והסוקר עושה את סקר השוק אם השאלות של 5 חברות. בגלל זה השם שלהם כשמם הוא "אומניבוס. אוטובוס. הלוקח מספר נוסעים"

הערכת הוצאות

לאחר חיזוי המכירות שלך, תצטרך להעריך את הוצאות העסק שלך לתקופת התקציב. התחל על ידי פירוט כל העלויות הקבועות, כגון שכר דירה, שירותים וביטוח. עלויות אלה הן בדרך כלל עקביות בכל חודש וניתן לתכנן אותן מראש. לאחר מכן, זהה עלויות משתנות, שעשויות להשתנות בהתאם לרמת הפעילות של העסק שלך. חלק מהעלויות המשתנות הנפוצות כוללות חומרי גלם, דמי משלוח והוצאות שיווק. בעת הערכת הוצאות אלה, שקול תנודות עונתיות ופרויקטים או קמפיינים עתידיים שעשויים להשפיע על העלויות שלך. זאת הסיבה שאני ממליץ לעשות תקציב אמפירי אולי כל רבעון כי ההשתמויות במשק ובעולם העסקים הוא דרמתי בישראל.

בניית תקציב

חשב את נקודת האיזון שלך

הבנת נקודת האיזון שלך היא קריטית עבור כל עסק. זו הנקודה שבה ההכנסות שלכם שוות להוצאות שלכם, כלומר אתם לא מרוויחים אבל גם לא מפסידים כסף. כדי לחשב את נקודת האיזון שלך, חלק את סך העלויות הקבועות שלך בשולי התרומה ליחידה (מחיר המכירה של המוצר או השירות שלך פחות העלות המשתנה שלו). הכרת נקודת האיזון שלך תעזור לך לקבוע כמה אתה צריך למכור כדי לכסות את ההוצאות שלך ולהתחיל לייצר רווחים. לפניך מחשבון שיכול לחשב את נקודת האיזון בעסק שלך

צרו את התקציב שלכם

כעת, לאחר שאספת את כל המידע הדרוש, הגיע הזמן ליצור את התקציב שלך. באמצעות גיליון אלקטרוני או תוכנת תקצוב, הזן את ההכנסות הצפויות, העלויות הקבועות והעלויות המשתנות שלך. לאחר מכן, הפחת את סך ההוצאות מסך ההכנסות שלך כדי לחשב את ההכנסה נטו שלך. ודא שהתקציב שלך תואם את היעדים העסקיים שלך ושאתה יכול לכסות את כל ההוצאות תוך השגת רווחיות.

מנטרו והתאימו את התקציב שלכם

תקציב אינו מסמך סטטי – יש לעקוב אחריו באופן שוטף ולהתאים אותו לפי הצורך. עקוב אחר ההכנסות וההוצאות שלך בפועל, והשווה אותן לתחזיות התקציב שלך. אם אתם מבחינים בפערים משמעותיים, נתחו את הסיבות מאחוריהם ובצעו התאמות בתקציב שלכם בהתאם. בדיקה קבועה של התקציב שלך תעזור לך להישאר על המסלול הפיננסי ולקבל החלטות מושכלות יותר עבור העסק שלך.

בניית תקציב לעסק היא חלק מהותי בתכנון פיננסי. על ידי ביצוע שלבים אלה ומעקב קבוע אחר התקציב שלך, תוכל לנהל ביעילות את תזרים המזומנים שלך, למזער הפתעות ולשמור על יציבות בכספי העסק שלך. התחל לבנות את התקציב שלך עוד היום כדי להכין את העסק שלך להצלחה ארוכת טווח.

בניית תקציב

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן