המלצות וטיפים לעסקים להתנהלות בזמן החגים

נגמרו החופשות, אזרחים חזרו ארצה, חזרו מהחופשות, הילדים הולכים לבית ספר, ואנחנו חוזרים לשבוע וחצי של עבודה (מי סופר את השבוע שכולם עסוקים להכין את הילדים לבית ספר, לדאוג האם לחסן את הילדים בנגיף המוחלש של הפוליו), וכך יעבור השבוע של ה-27 לחודש אוגוסט 2013 וכבר ב-4 לספטמבר 2013 בה עלינו לטובה ראש השנה.

כ יועץ עסקי לא שבעלי העסקים הקטנים והבינוניים בישראל שבעו נחת במהלך חופשת הקיץ, אולי העסקים הייעודיים של הקיץ הרוויחו מעט אבל בשאר העסקים, החברות, המשרדים הקטנים, האבטלה חגגה וזה עולה מנתון שמתפרסם כבר לקראת סוף חודש אוגוסט2013 המצביע כי במחצית יולי עד מחצית אוגוסט 2013 הייתה ירידה של למעלה מ-30% בפעילות העסקית בעסקים הקטנים והבינוניים בישראל.

איך עוברים את חגי תשרי 

כמי שנותן ייעוץ עסקי כתבתי לפני כמה חודשים מספר המלצות לגבי התנהלות העסקים הקטנים והבינוניים בתקופת החדים בהם המלצתי לא לפזר שיקים לחודש החגים, להוציא לחופשה עובדים כבר בחודש אוגוסט מה שיכול להשפיע על משכורת אוגוסט המשולמת בספטמבר, לדחות רכש, לעבוד עם מלאי להזמנות (ולא להזמין סחורה למלאי) להגביר מכירות, מבצעים, להוציא מהבוידם מוצרים שעמדו זמן רב ולעשות עליהם מבצעים ועוד רעיונות שיווקיים להגביר מכירות ואת קופת המזומנים לקראת החגים בהם נעבוד סה"כ 13 ימים.

כ יועץ עסקי אני רוצה לתת גם המלצות וטיפים לבעלי עסקים, חברות, חברות קטנות וחברות גדולות כיצד להתנהל, או מה הם היכולות להקטין את הנזק תזרימי שלהם בתקופת החגים.

מי שלא הקשיב להמלצותיי או כאלה שלא יכלו לעמוד בהמלצות והטיפים שהעברתי ונמצאים כרגע בפני שוקת שבורה כאשר הם מתכננים את תזרים המזומנים שלהם לחודש ספטמבר הלוא הוא חודש החגים,

עדיין לא ברור עם החודש ידחו התשלומים למוסדות מע"מ, ביטוח לאומי, מס הכנסה ניכויים, קופות הפנסיה, הגמל, הביטוחים למינם שהם נטל תזרימי כבד על תזרים המזומנים.

יש בהחלט אפשרות (מי שלא עשה הסדרים השנה עם מע"מ או ביטוח לאומי) להגיע למשרדי מע"מ ולבקש פריסה של תשלום המע"מ מי שמשלם כול חודש אז לחודש אחד של תשלום מע"מ ומי שמשלם כול חודשיים אז פריסה של חודשיים בתשלום המע"מ. נכון הפריסה עולה ריבית אבל עדיף לשקול פעולה זאת מאשר החזרה של שיק מחשבון העסק או החברה.

גם עם הביטוח הלאומי ניתן להגיע לפריסה של תשלומים על מנת להקל על העסק בתזרים המזומנים (כמובן אם לא נעשה כבר הסדר עם ביטוח הלאומי בשנה החולפת)

מס הכנסה ניכויים אני לא מציע כי תנסו לעשות הסדר מכיוון שכאן יש טעם לפגם כי את חלק העובד ניכיתם ממשכורתו ובטח שכמעבידים אנו לא רשאים להשתמש בכספים שכבר ניכינו.

אני חוזר לנושא המע"מ ובכדי שמי שרוצה להימנע מהסדר עם מע"מ, המדינה אפשרה לעסקים עם מחזור פעילות של עד 19 מיליון ₪ בשנה להוציא חשבוניות עסקה, מה שאומר שאתם לא צריכים לשלם את המע"מ למרות שלא קיבלתם את הכסף והוא ישולם רק באתו דוח של החודש שהתקבול התקבל מהלקוח. מי שלא עשה עד היום שימוש בחשבוניות עסקה, כי הרואה חשבון או יועץ המס אמר לו לא לעשות כך יוטב כי יתייעץ שוב פעם רק שהפעם יסביר לרואה החשבון וליועץ המס כי בתזרים עסקינן.

כמובן שאם נוכל בחגי תשרי לסגור את המשרד בימים של חופשות ולא לפתוח אותם נחסוך חשמל, מזגנים, חופשות עובדים, וכ"ד, ומאחר והתשלומים שהזכרתי היום הם גבוהים אז המשמעות היא רבה.

זכרו! אין יש מעיין!

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

מנטור
אימון עסקי

אתה יועץ עסקי? חשוב שתעיין במאמר זה

למה כל מנהיג עסקי צריך מאמן לצידו (קאוצר יועץ) מבוא בעולם העסקים הדינמי, שבו הקבוע היחיד הוא שינוי, לא ניתן להפריז בחשיבות שיש למדריך. הדבר

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן