המלצות איך לעבור את שנת 2023 בעסקים

איך מתכוננים לשנת 2023

זה כבר לא סוד המוחבא למעלה בתחום הכלכלי הישראלי וההשפעה מהשווקים הבינלאומיים שנת 2023 הולכת להיות קשה בעבור עסקים קטנים כגדולים במדינת ישראל.

כבר היום אנו שומעים את ההאטה בשוק הדיור שוק שהיה די יציב ב- 2 העשורים האחרונים ואילו עכשיו אנו מדווחים על שפל במכירת דיור לשוק הפרטי, התחלות בנייה מועטות ותזרים מזומנים הולך ומתהדק אצל חברות הבניה.

תוסיפו לזה את הסיכה שפוצצה את הבלון המנופח לכאורה של חברות ההייטק, תזרים מזומנים הולך ומתדלדל, שימוש בכספי גיוס משנים קודמות, ופיטורי עובדים ואז נסין כי הקטר שהניע חלק גדול מהייצוא הישראלי וממינוף השוק המקומי הולך ונעצר.

מבקש להוסיף לזה את אפיקי ההשקעה המצטמצמים . (משקיעים לא יודעים לאן לפנות בהשקעות שלהם אם זה בנדל"ן אם זה בבורסה לנירות ערך "אפילו באפיקים סולידיים" ועם במטבע חוץ.) חוסר וודאות הוא הדבר הכי קריטי בהחלטתו של המשקיע הישראלי ולא שאצל אחותנו ממערב  לים אמריקה הגדולה המצב הוא יותר יציב. אז לא. הסיפור שם נושק לסיפור כאן וכנראה שאנשים פרטיים וחברות מעדיפים להישאר נזילים יותר מתמיד.

חוסר במזומנים ההוצאות גוברות על ההכנסות

תוסיפו לזה קוראים יקרים את ההחלטות הרגולטוריות שלא פותחים את העסקים או מאפשרים להם למכור את מוצריהם,

אפשר  לתאר זאת כמחנק לעסקים הקטנים והגדולים בישראל

הנה קמה לנו ממשלה חדשה אשר את המדיניות שלה אנו טרם יודעים אבל מה שהוגנב לאוזני הציבור והעסקים הקטנים ישנה מטרה לקצץ את ימי המסחר לעסקים אשר הכנסתם קרוב ל-8 מיליארד ₪ שח בשנה

אז מה עושים?

איך עסקים אמורים להתנהל?

כמה עסקים ייפגעו בשנה זאת?

קראו על תזרים מזומנים

על כל השאלות האלה ויותר אנסה לענות כאן במאמרי זה

  1. "מזומנים" להישאר נזיל, להכין את תקציב העסק בהתאם להוצאות העסק ולא לתת להבנות על תזרימים שליליים "הכסף יהיה מצרך יקר מאד בשנת 2023.
  2. להקפיא השקעות בעסקים, מה שהיה טוב עד עכשיו שימשיך כך בלי תוספת של גיבנת כתוצאה מהשקעות אולי הכרחיות אבל מיוצרות לתקופה זאת. המטרה היא לשמר את הקיים שגם ככה מעיב את תזרים המזומנים.
  3. לתכנן את לוח תזרים המזומנים לפי חודשי חגי ישראל, לא להיות עיוור בזמן מתן ההתחיבות מהחודשים והימים הלא פעילים בשנה כמו חגים, שבתות, ימים לאומיים, עונות השנה וכ"ד. נכון אנו לא יכולים לצפות לימי מלחמה או מחלה אבל את זה נשאיר "לבורא"
  4. עובדים: צמצמו, כן בצער רב אני ממליץ על זה ובכאב רב אבל הטכנולוגיה בעשורים האחרונים הביאה לנו את האפשרות להשתמש במכשור ולא בבני אנוש (קוראי אני כותב זאת בצער רב אבל זאת המציאות" ובכדי לשרוד אנו מחייבים להשתמש בכלים וטכנולוגיה מחליפה אדם.

הכאב שבפיטורי עובדים

  1. על תקלטו עובדים חדשים, עשו פיצולים בין העובדים נסו לצמצם שתי תפקידים לתפקיד אחד (האמינו לי זה אפשרי אם רק מתגברים על האמוציה האנושית.
  2. צמצמו קניות, הפחיתו מלאים, רכשו לחודש עבודה אחד, נסו להיות מדויקים עסק שיכול ויש לו מערכת מלאי ממוחשבת בהחלט יכול לצמצם את המלאי שלו כך שישפחע ויעזור לתזרים המזומנים להתקיים.
  3. קצצו ימי "גיבוש חברה" זה לא נחוץ בשנת תהו וואו כפי שמצטיירת שנת 2023 הלוא היא שנת "המזומנים נשארים בכיס"
  4. לאחרונה בעקבות חברות ההייטק נולדו עסקים אשר כל מטרתם לפנק את העובדים במקום עבודתם (אין חולק כלל ועיקר שפינוק העובד הוא מחויב המציאות, עובדים הם אנושיים ובנויים מלב ונשמה וחובה על המעסיקים לתת הרגשה טובה ותגמול נאות לעובד. זה בכלל לא במחלוקת (ככה זה התחיל בארצות הברית של אמריקה בעמק הסיליקון בשנות ה-70-80 וצפונה וכך זה עבר גם לכאן. וזה נכון. אך כאשר עסקים מתדלדלים במזומניהם הסעיף הזה חייב לעוף מהשולחן.
  5. רכבים-ריביות: חברי בעלי העסקים נושא הרכבים בליסינג הוא נושא כאוב מאד לכיס של בעלי העסקים, לא מציין כאן את ההוצאות הישירות של עלות הרכב אלא דווקה את ריבית הנשך שאנו משלמים על כל עיסקה ועיסקה. אני יודע שבאים לראות את הרכבים באולמות התצוגה הנפש חושקת והרוכש כבר לא שם לב לעיתים קרובות על איזה אחוז ריבית הוא חותם. הוא רק יודע להגיד רכשתי בחצי אחוז פחות או אחוז פחות אך אם יקח את העסקה לרואה החשבון שלו (רואה חשבון אמין ולא אמוציונאלי" יבין בעל העסק כמה כסף הוא יאלץ לשלם ברכישת הרכב שהוא רוצה.
  6. המלצתי היא דווקה ללכת לשוק יד שניה שם ניתן לרכוש במחיר נמוך ובריבית סבירה ובאפשרות מיקוח. אצל יבואני המכוניות וחברות המימון שצצו כפטריות לאחר הגשם לא ניתן להתווכח אבל אצל סוחרי היד השנייה ..כן

ריביות מטורפות

 

המלצותיי לסיכום

המנצח הגדול לשנת 2023 הינו "תזרים המזומנים" והוא חייב להיות חיובי. לצערי אני צופה קריסות רבות של עסקים שההתנהלות שלהם בשנים קודמות לא היו מנוהלות כפישצריך, בנוסף אנו יודעים כי עסקים שכבר כך בקשיים הם כאלה שניצלו את האשראי הבנקאי שלהם עד תומו ועברו להלוואות בשוק החיצוני שם ריביות הנשך הם מעבר ליכולתו של העסק, אני שומע כי חברות הלוואה אלה הגדולות שביניהן דיווחו לבורסה על קיזוז הפרשי אשראי הנובע מחוסר יכולת הלווים להחזיר את כספם.

אתם לא מסתדרים ולא מצליחים להפוך את התזרים לחיובי קדימה הזמינו לכם יועץ עסקי שישב איתכם ויסתכל לא רק על החשבונאות אלא על התפקוד של העסק שלכם. תמיד יש פתרונות שלא נגלים לבעל עסק/חברה בעיין ויועץ מומחה יוכל להבחין

רכב בליסינג

אני מבקש לחזק את ההמלצות שלי בהחלטות שפירסם בנק הפועלים ובנק דיסקונט בקשר עם תחזית זאת.

 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן