ייעוץ עסקי בשיטה של דורון עמית

  • אסטרטגיות עסקיות מוכחות
  • יחס אישי וזמינות גבוהה
  • ייעוץ עסקי מוצלח לכ-850 חברות ועסקים
    נעים להכיר, שמי דורון עמית במהלך השנים האחרונות סייעתי למאות עסקים וחברות להגדיל את המחזורים שלהם, לנפץ את התקרת זכוכית שיצרו לעסק ולהוכיח שייעוץ נכון = הצלחה.
    המכנה המשותף של העסקים והחברות שהגיעו להצלחה היא ההבנה שלבד אי אפשר - המסע המשותף מוליד הצלחה גדולה.

תחומי סיוע לעסקים

הדרכת מכירות

מימון והלוואות

ייעוץ ארגוני

ייעוץ אסטרטגי

ליווי יזמים

תקציר ייעוץ עסקי למנהלים ובעלי חברות

לאחר 50 שנות ניסיון בעולם העסקים חשוב שתבינו שגם אם העסק שלכם יציב היום, ב50 שנים האחרונות יציבות לא מתוכננת קדימה היא רק אשליה וזה השרדות ולא יציבות. כי מה שהיה הוא לא מה שיהיה, ואנחנו בעלי העסקים והחברות מחויבים לעשות "חישוב מסלול מחדש" כי אחרת לא נשרוד. עד לתחילת תקופת הקורונה מצב רוב העסקים והחברות, לא היה "מזהיר" במיוחד: הגלובליזציה, הריבוי, השפע, הטכנולוגיה, האשראי. ועכשיו אחרי התקופה כאשר אלפים רבים של עסקים שקרסו ויקרסו מחייב שינוי דרמטי בעסק. כאשר עולם השכירים הולך ונעלם, ייפלטו אלה אל מעגל העצמאים ללא ידע או ניסיון של ניהול העסק מלקחי העבר וראייה עתידית, גם הם יצטרכו הכוונה מעמיקה להצליח בדרכם.

רבים הם העסקים והחברות אשר נמנעו מלהיעזר בשירות של ייעוץ עסקי מקצועי, ואת התוצאות אנו יכולים לראות היום לאחר סופת ההוריקן בדמות הקורונה שנמצאת, חלפה, והיא ואחיותיה יחזרו לחיינו. אנו חייבים ו להיעזר בייעוץ וליווי עסקי ! כי ברור שאת מהות העסק אתם בטח מכירים, אבל ניהול העסק הוא דבר שונה לחלוטין. והדברים נכונים לעסקים וחברות קיימים ולעסקים הרבים החדשים שעומדים להיפתח וזאת כתוצאה מההבנה שלהיות שכיר זה כבר לא תעודת ביטוח. בחירת היועץ העסקי שלכם הינה אחת ההחלטות החשובות ביותר שתבצעו לעסק, אני ממליץ לכם על המאמר שלי בנושא, עם כמה טיפים שהכנתי על בחירת יועץ עסקי, קישור למאמר תמצאו כאן למטה (:

היעדים של החברה מתחילים ביישום ידע עסקי

האתגריים העסקיים של כל חברה ועסק קטן שונים, בשביל לייצב את העסק נדרשים הכלים הנכונים שמגיעים כתוצאה של ניסיון אמפירי, הניסיון שלי הצטבר במהלך חמשת העשורים האחרונים בעולם העסקים שנחשפתי למאות עסקים וחברות שונות שסייעתי להם לצמוח.

מאגר הידע שלי - מידע מקצועי לעסק שלך

במהלך השנים השקעתי רבות באתר בכתיבת פתרונות והמלצות בהקמה וניהול העסק, כתבתי מאמרים אלה בכדי להפוך ל "אורים ותומים" לעסקים המשוועים לידע ותמיכה בניהול עסקיהם.

טרנספורמציה וצמיחה

יש לי ניסיון רב בפיתוח אסטרטגיה ומבנים לתמיכה בטרנספורמציה עסקית, צמיחה, גיוון ושינוי ארגוני.

תוכנית עסקית מותאמת אישית לאתגרים העסקיים שלך

עם הניסיון הרב שלי אתם עלולים לחשוב שאני מייצר תכנית עסקית בגישה "מיושנת", אז ככה שלא😉 בונים תכנית עסקית ובטחון כלכלי לעסק ב-90%. כמו שהכלכלה שלנו השתנתה לאורך השנים כך האסטרטגיה והשיטה שלי, שבסופו של יום ב99.9 אחוז הצלחה מבטיחה את קיומו ועתידו של מאות עסקים שיצא לי הזכות לייעץ להם.

מומחיות בנישות הפרסום המודרניות

אנו מתמחים בניהול, שיווק, כלכלי ומכירות, והכי חשוב בשיווק דיגיטלי באינטרנט בעלויות מופחתות ובשקיפות מלאה רק התמחות זאת תביא לעסק לקוחות פוטנציאלים ותשמר הקיימים.

כבר ראיתי המון מנהלים מיואשים - אני מוביל להצלחה בסגנון שונה

דורון עמית

ייעוץ עסקי ב-2024 בוא נלמד מהעבר

המהפכה בעולם העסקי בכל תחום אפשרי אשר פוקדת את עולם המסחר הגלובלי והארצי בחמשת העשורים האחרונים היא מהפכה שרק מעטים יכלו לצפות אותה ורבים לא התייחסו אליה. ניתן להצהיר חד משמעית שהטכנולוגיה, התקשורת, הגלובליזציה, התחרות, תוחלת החיים המתמשכת, המדינות המתפתחות אסיה, הודו, מזרח אירופה, ואפילו אפריקה, כולל התחרות אשר יצרה, גרמו לזעזוע "טקטוני" בעולם העסקים והמסחר. אם פעם למדנו שיווק ומנהל עסקים לפי תורתם של מנהלי חברות המכוניות בארצות הברית כמו GENREAL MOTORS היום אנו לומדים על פי תורת אפל, פייסבוק וגוגל.

76 שנה אנו קיימים כמדינה, היינו מדינה עם מפעלים, תעשייה, טכנולוגיה , מסחר וייצוא והפכנו למדינה אשר רוב עסקיה מייבאת מוצרים וסחורה מהמזרח הרחוק במחירי רצפה, מה שאפשר לפתוח יותר עסקים ולהתחרות במחיר ולא באיכות תוך פגיעה עסק בעסק. סף הכניסה לעסקים היה כל כך נמוך, כך שמיצינו את יכולת המכירות וההתנהלות שלנו לרמה של קריסת 45 אלף עסקים בשנה. העתיד עוד לא ברור, מה שברור שמה שהיה מתאים אתמול כבר לא מתאים להיום ומה שמתאים היום כבר לא מתאים למחר,

המסקנה המתבקשת מעסקים קיימים ומעסקים חדשים היא לא רק ההחלטה להמשיך או לפתוח את העסק, אלא לחשוב יותר קדימה על ניהול העסק, המימון, הלוגיסטיקה, כוח האדם, השיווק, קהל היעד והמכירות, אנו יודעים כי מי שפותח עסק, מומחה או מתמחה בתחום המקצועי של העסק אבל אף אחד לא בטוח שהוא אכן יודע או נשאר לו הזמן לנהל את העסק.

מאגר ידע - המצפן שיוביל אתכם להצלחה

מאגר התוכן העסקי הגדול בישראל

מעל ל – 1600 מאמרים, טיפים והמלצות להצלחה במכירות. כמה באמת עולה לייבא מסין? מסתכלים קדימה איך מחברים עסקים? חושבים מחדש איך מנהלים עסקים – מה ההבדל בין יועץ עסקי לרואה חשבון? עצות בונות של ייעוץ עסקי, למה לא להגשים חלום בפתיחת עסק?ועוד רבים המאמרים במאגר התוכן העסקי.

נושאים לפי חשיבות העסקית

מאמרים אחרונים מהבלוג

מאסטרו לכל עסק: תוכנת ניהול עסק חכמה, קלה ומשתלמת

תוכנת ניהול העסק של לינט היא פתרון מתקדם ויעיל לניהול ולשיפור הביצועים של עסקים. התוכנה מאפשרת למשתמשים לנהל את כלל הפעילויות העסקיות שלהם בצורה מרכזית ויעילה. באמצעות תוכנת ניהול העסק של לינט, ניתן לנהל ולעקוב

המשך קריאה
תוכנה לניהול עסק

מאסטרו לכל עסק: תוכנת ניהול עסק חכמה, קלה ומשתלמת

תוכנת ניהול העסק של לינט היא פתרון מתקדם ויעיל לניהול ולשיפור הביצועים של עסקים. התוכנה מאפשרת למשתמשים לנהל את כלל הפעילויות העסקיות שלהם בצורה מרכזית ויעילה. באמצעות תוכנת ניהול העסק של לינט, ניתן לנהל ולעקוב

המשך קריאה

איך בוחרים יועץ עסקי?

העולם העסקי כמו שהוא נוצץ ומלא בחלומות על הצלחה, עושר, מעמד כך הוא עולם המציב אתגרים רבים, סכנות וסיכויי הצלחה לא רבים לבעלי עסקים חדשים. העולם העסקי הוא זירה קשוחה, שמתבססת על עיקרון פשוט של רווחיות והפסד.

כולם מעוניינים להרוויח ורצוי כמה שיותר ומה לעשות במגרש משחקים, שרובו נשלט על ידי קומץ עשירי תבל הסיכויים להיות בצד המרוויח בדרך כלל לא לטובתכם. הזירה הקשוחה הזו, הנקראת עולם העסקים, יצרה צורך של בעלי העסקים בגורמים שיסייעו להם להצליח ולקדם את עסקיהם-ייעוץ עסקים.

ייעוץ עסקי, הוא ייעוץ חוץ גופי לעסק או לבעל העסק, שיש לו מטרות עסקיות ברורות מאוד, לשדרג את מעמד העסק מהמצב בו הוא נתון. זה עשוי להיות עסק על סף פשיטה כלכלית, עסק המצוי בדשדוש, עסק הדורך במקום ועוד לא מעט סיבות עסקיות.

ניסיון להוביל להצלחת עסקים – ייעוץ עסקים

בעלי העסקים, הם אנשים עליהם מוטלת אחריות רבה, המתבטאת בראש ובראשונה במישור המשפחתי הפרטי שלהם, אחריות על העובדים בעסק, אחריות לגורמים והעסקים התלויים בעסק ועוד גורמים נוספים בשרשרת האנושית הזו בעיקרה.

כגודל האחריות, כך גודל הבדידות בצמרת שמעמידה אותם לרב לבדם במצבים של קבלת החלטות מרחיקות לכת ובשלבים לא נעימים כלל. תמיד ניתן להיוועץ בסביבה הקרובה, במשפחה, בעובדים הבכירים בעסק, אך ייעוץ עסקים היא המסגרת היעילה ביותר, שמבוססת הן על ליווי אנושי צמוד, ליווי עסקי מקצועי, השקפה חיצונית לעסק ועוד יתרונות רבים המגולמים בתוך הליך ייעוץ לעסקים.

פסיכולוג או קאוצר

מקצוע הפסיכולוגיה קיים מאות בשנים ועל בסיסו קימות שיטות טיפול שונות ומגוונות כאשר העיקר בהם היא היכולת להביא את המטופל לתובנה הבסיסית ממה נובע הצורך שלו בטיפול פסיכולוגי עכשוו. אך הווה ידוע לכולם. העולם התקדם, המחקרים בתחום האנושי וחקר המוח הביאו לתובנות שונות שבבסיסם: הצורך להתמודד עם כלים חדשים ועכשוויים למען איכות חיים טובה ומוצלחת יותר.

מה שמשאיר את עולם הפסיכולוגיה להמשיך, לנבור ולחפש את סיבת היות המטופל מה שהוא…. לא בכדי בארצות הברית שהייתה ידועה כארץ "הפסיכולוג האישי" נעשה מהפך לכוון הקאוצרים המכוונים את האדם לחיות את ה- עכשיו…ולא לבזבז ממון רב על מה היה בעבר.

מה יועץ עסקי חייב להכיר

לפיכך בחירת יועץ לעסק או לחברה שלך לא צריכה להיות על פי פרמטרים של בוגר מכללה כזאת או אחרת , או עם תואר כזה ואחר, אם רקורד צבאי או פיקודי, או עם רקוד ספורטיבי, הוא למעשה יכול להיות הכול רק עם כמה תכונות שיהפכו אותו ליועץ כללי טוב לכול מחלקות העסק כגון:

  • להכיר את עולם העסקים
  • לדעת את החוקים הקרובים לעולם העסקים
  • להכיר מבנה פיננסי של עסק ולנתח מאזנים ברמה של תובנות מעשיות
  • לנהל תזרים מזומנים
  • להכיר את תחום השיווק בפועל
  • להכיר את תחום המכירות.
  • להפעיל מערכת מכירות וטקטיקה במכירות.
  • לדעת להנחות אנשי מכירות
  • להכיר את תחום הפרסום
  • להיות עם מעוף ודמיון/ולהמציא כול יום את העסק מחדש
  • להביא צינורות פרסום זולים לעסק עם עלות נמוכה מול תועלת גבוהה
  • להיות מספיק חזק בכדי לגרום לשינויים חיוביים לעסק.
  • להיות מלווה לעסק מבפנים/ולא יועץ חיצוני המתנדנד על כורסת המנהלים שלו.

תפקידו של יועץ עסקי

תפקידו לגעת בתחלואי העסק ולדאוג לפרק אותם ולתקנם אחד לאחד.

אם יזדקק לשירותים מקצועיים נוספים, אזי ימליץ בפני בעל העסק ויקבלו שניהם החלטה, אבל תמיד הוא זה שיוכל ויהי חייב לתת את הפתרונות.

תחום הייעוץ העסקי עובד בשיטות לא נכונות בישראל. השיטה היא לעשות קאוצינג עסקי למנכ"ל או למנהל עסק גדול כ-קטן, ועם הידע שלמד בהרצאות אינסטנט או ישיבות אם מתמחים יחזור לנהל את עסקו, ואני אומר לכם שזה שטויות. כאשר מנהלים עסק בים העסקי הסוער, בעל העסק או המנהל עסוק בלהחזיק את ההגה ומחשבתו היא לא לשיפור העסק, או חשיבה עתידית על העסק, אלה לשרידות של העסק. וכאן בא היועץ שמדבר עם בעל העסק בגובה העיניים.

לכן שאתם הולכים לבחור יועץ עסקי, אל תתרגשו מתארים, מקצינים בצבא, ממאמני כדורגל, ממנהלים בחברות מרופדות שידעו לחלוש על תקציבים שהתוצאות הכספיות של עסקכם לא קרוב למספרים אלה. תפנימו כי אתן צריכים יועץ עם ניסיון ויכולת לעשות שינויים בעסק שלכם, ולדבר איתכם ולהיות לכם לעזר בגובה העיניים.

איך לבחור יועץ עסקי מצויין ולא רק טוב

ההבדל בין יועץ עסקי טוב לייעוץ וליווי עסקי מצוין הוא הניסיון והתרומה של היועץ בכול תחומי העסק, בעליו, והאורגנים המפעילים אותו.

כ מי שנותן ייעוץ עסקי מאז עזיבתי את תחום היזמות והמסחר בארץ ובעולם החלטתי להעניק "חינם" לכול החפץ מיידע בכול מה שקשור בתהליכי העסקים החברות והארגונים כאן בישראל ובעולם, למעלה מ-3500 מאמרים כתבתי אל תוך עולם האינטרנט על מנת שכול עסק הצורך מידע או מבקש עזרה יוכל לקבל אותה בעזרת מאמר או כתבה, התגובות שאני מקבל יוצרות אצלי את החשק לכתוב עוד ועוד ולהעמיק את הידע והניסיון לכול דכפין על מנת ליצור מנגנון במאמרים שכתבתי שיתמכו בעלי עסקים בכול מגוון התחומים.

נכון, אין במאמרים אלה כדי להחליף את הליווי בפועל, אך יש בהם כדי להטמיע מי הוא יועץ ומלווה עסקי טוב ומי הוא יועץ ומלווה עסקי מצוין.

כך שלפני שאתם בוחרים ייעוץ עסקי כזה או אחר עשו עלות תועלת, תבינו מה אתם מקבלים ומה לא, תפנימו כי בלי מעורבות יוצרת בתוך העסק או המיזם הכניסה לסטטיסטיקה של מכול עסק חדש שנפתח אחרי שנתיים 4 נסגרים יותר קרובה לעסק שלכם או למיזם החדש.

התחרות בעולם ייעוץ לעסקים

לא מעט גורמים נכנסו לתחום הייעוץ ליווי העסקי, ניתן למצוא חברות כלכליות גדולות בתחום, מאמנים עסקיים, יועצים עסקיים פרטיים ועוד גורמים כאלה ואחרים. לכל איש מקצוע בתחום ייעוץ לעסקים יש היתרונות הייחודיים לא בתחום הייעוץ, מתוקף הכשרתו השונה ומתוקף יכולות הייעוץ הייחודיות של גורם.

לא ניתן לומר איזה ייעוץ עסקי הוא הנכון הוא היעיל ביותר, שכן ניתן להתבסס על נתונים כלכליים, אך לכל שיטה יש את המטרות שלה ולא כל ייעוץ עסקי מצליח מתבטא רק בנתונים כלכליים מובהקים.

קבלת ההחלטה הנבונה לעסק שלך

קבלו החלטה נבונה. הפנימו שהיכולות של יועץ ומלווה עסקי הם לא התכונות שיש לרואה חשבון גם בתחום היועצים העסקיים יש ויש. יש את בוגרי אינסטנט לימודים שעכשיו אומרים אנו יועצים עסקיים

יש את היועצים העסקיים "הטלנטים" מהטלוויזיה, שכולם מכירים, אבל הם משדרים לרבים ופחות ליחידים (יש אנשים שמקבלים ייעוץ עסקי ומתפארים בשם של סלב כזה או סלב אחר) כיצד זה תורם לעסק "זה לא ברור"

ויש את היועצים העסקיים, עם ניסיון רב שנים, אם יכולות, אם מנהיגות, ידע, ניסיון, התכוננות לכול מקרה כי עולם העסקים הוא הפכפך ומי שיספר לכם שאצלו הכול טוב פשוט "משקר".

עשו חושבים טוב לפני שתבחרו את היועץ והמלווה העסקי שלכם.

למה לבחור יועץ עסקי לליווי העסק שלך?

גם אתה כמו רבים אחרים ודאי שואל את עצמך, איך אוכל לדעת כי אני בוחר ביועץ העסקי המתאים לי ביותר, זה שבזכותו אוכל למנף את פעילותי העסקית ולהביא אותו אל פסגות ההצלחה הגבוהות ביותר?

בתחום הייעוץ העסקי, כמו גם בתחומים רבים נוספים, רבים נוקטים בגישות המוכרות לכולנו של "סמוך עלי", "יהיה בסדר" וכמובן, הגישה הידועה של "על תדאג". אך מניסיון של 40 שנות פעילות בתחום העסקים למדתי ש"על תדאג" זה דג מסריח והצלחה עסקית אמתית נמדדת בתוצאות מוכחות בשטח ולא רק בשינוי גישה מחשבתי.

יותר מזה: אני שומע ורואה במדיה פרסומים של קולגות המכריזים על 6 שיטות להצלחה, 10 צעדים להגשמה, אנחנו מומחים להרים את העסק שלך ועוד הרבה ססמאות. הבחירה בנו זאת בחירה של מקצוענים ועל כך יעידו אלפי מאמרי הדרכה מעשית בתחום הניהול העסקי המופעים באתר שלנו ובאתרים ברשת, למעשה אנו נותנים את הקרדיט מראש ללקוח להתרשם מהמקצוענות שלנו (כל המאמרים נכתבו ע"י דורון עמית מהניסיון בפועל ובשטח בארבע העשורים אחרונים.

דורון עמית, בעל ניסיון של 40 שנים בתחום העסקי, יזם עסקי כבר מגיל 20, ומוביל בתחום הייעוץ העסקי בכל הקשור לניהול משברים, שיווק, הגברת מכירות ומקסום רווחים, מזמין אתכם ליצור עמי קשר כבר עכשיו, וביחד נגשים את שאיפתך העסקית ונביא את העסק שלך אל המקום שבו הוא ראוי להיות.

הגישה שלנו היא לא למשוך את הזמן

פגישת היכרות, לימוד העסק מתוך מסמכים, הרחבת התהליך, התניה כי הלקוח ילך להכשרה מקצועית.

מאחר ואנו מכירים עסקים וחברות מבפנים ומתוך הקרביים אנו מנהלים ישר פגישת עבודה המשלבת ניירת + שיחת הבהרה פגישה אשר כבר ממנה אנו יכולים לצאת עם תובנות להמשך ואם בכלל. אנו באמת לא צריכים "יום לימודים ארוך" בכדי להבין את הבעיות בעסק, הרצון לקדם אותו או טיפול במיזם או עסק חדש הדורש מימון, שיווק וכ"ד.

בואו נפגש אנו נבין אתכם מהר.

מצגת זאת נעשתה בטכנולוגית AI

שאלות נפוצות

ייעוץ עסקי הוא תהליך של מתן ייעוץ על ידי יועץ עסקי לעסקים. יועץ עסקי יכול לעזור לעסקים במגוון תחומים, כולל:

  • פיתוח אסטרטגיה עסקית
  • ניהול פיננסי
  • שיווק
  • מכירות
  • משאבי אנוש
  • ייצור
  • תפעול
  • משפטי
  • פיסקלי
  • רגולציה
  • ועוד

ייעוץ עסקי יכול להיות מועיל לעסקים בכל הגדלים ובכל שלבי ההתפתחות. עסקים קטנים יכולים להשתמש בייעוץ עסקי כדי לקבל את ההנחיה והתמיכה הדרושות להם כדי להצליח. עסקים גדולים יכולים להשתמש בייעוץ עסקי כדי לשפר את ביצועים שלהם ולהישאר בחזית התחרות.

יועץ עסקי, המכונה לעיתים גם יועץ ניהול או פשוט יועץ, מציע ייעוץ והכוונה לעסקים וארגונים. הם משתמשים בכישורים העסקיים שלהם כדי להציע ייעוץ אודות כיצד חברה יכולה למקסם את האסטרטגיה שלה, להגדיל רווחים ולפתור בעיות. בעיקרו של דבר, הם משתמשים במיומנויות ומומחיות שלהם כדי לשפר את הפעילות הכוללת של החברה.

שכירת יועץ יכולה לעזור לעסקים לשפר ביצועים ולבצע שינויים הדרושים כדי להצליח. יועצים עסקיים עשויים לגבות תשלום לפי פרויקט או שעה, או לחלופין לגבות תשלום "גלובלי" עבור השירות שלהם, תלוי בכמה העסק נעזר בהם. פגישת ייעוץ לעסק קטן ובינוני עשויה לעלות כמה מאות שקלים, בעוד שעבור עסק גדול ייעוץ שעתי יכול לעלות גם אלף שקלים ויותר.

כאמור, שירותיו של יועץ עסקי מתומחרים כתלות בעד כמה העסק נעזר בשירותיו וכן במי הוא הלקוח. המחיר עבור עסק קטן נמוך יותר מעבור עסק גדול, שכן עסק גדול מערב לוגיסטיקה מורכבת ולכן ידרוש ייעוץ יותר מורכב. ככלל, ניתן לומר ששעת ייעוץ נעה בין כמה מאות לאלפי שקלים, בעוד שייעוץ גלובלי הינו ממש כמו לחבור לספק חדש לעסק שלכם, המספק ייעוץ כשירות קבוע. להלן פירוט אפשרי לתמחור של פגישת ייעוץ עסקי:

שעת ייעוץ לעסק קטן עד בינוני= 400-700 ש"ח

שעת ייעוץ לעסק גדול=500-1000 ש"ח

הדבר משתנה בין עסק לעסק. ככלל, יכול להיות שתוכלו להגיע לבד לפתרונות שהיועץ יציע לכם, אך הדבר ידרוש זמן. יש להבין אם אתם מתעדפים זמן על פני כסף או להיפך. כדאי לרכוש יועץ עסקי בעת בעיה שאתם לא מוצאים לה פתרון, או כאשר חסרה לכם המומחיות הספציפית בצורך של העסק שלכם. למשל, אולי אתם מנהלים מעולים, אך אינכם יודעים איך להרחיב את העסק באופן יעיל. היועץ יוכל לעזור לכם בזה.

כל יועץ שתשכרו צריך לספק מידע מדויק בנתונים הניתנים לכימות. יועץ טוב מספק נקודות מבט חדשות שיעזרו לכם לשפר את פעילויות קבלת ההחלטות שלכם, אבל הוא או היא לא מהווים תחליף עבורכם. חפשו אחר יועץ שמבין בתחום העיסוק של העסק שלכם. בנוסף, חשוב שהיועץ יהיה נגיש עבורכם ושתרגישו בנוח לפנות אליו בכל שאלה.

יעוץ עסקי הוא הפרקטיקה של מתן ייעוץ מומחה לעסקים על מנת לעזור להם לשפר את ביצועיהם או לפתור בעיות ספציפיות.

ישנם סוגים רבים של שירותי ייעוץ עסקי, כולל ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ תפעולי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ IT.

ליועצים עסקיים יש בדרך כלל תואר בעסקים, ניהול או תחום קשור, כמו גם מספר שנות ניסיון בעבודה בתחומי ההתמחות שלהם.

עסקים יכולים להפיק תועלת משכירת יועץ על ידי השגת גישה לידע, מומחיות וניסיון מיוחדים שיכולים לעזור להם להשיג את מטרותיהם בצורה יעילה ויעילה יותר.

תהליך העבודה עם יועץ עסקי כולל בדרך כלל ייעוץ ראשוני להערכת צרכי הלקוח, ולאחר מכן פיתוח תוכנית או פתרון מותאם אישית ויישום ותמיכה שוטפים.

יועצים עשויים לגבות לפי שעה, לפי הפרויקט או לפי דמי ריטיינר, בהתאם לאופי והיקף העבודה הכרוכה בכך.

אתגרים נפוצים שעסקים מחפשים עבורם שירותי ייעוץ כוללים שיפור היעילות התפעולית, פיתוח אסטרטגיות צמיחה, אופטימיזציה של ביצועים פיננסיים וניווט בנושאי ציות לרגולציה.

יועצים חיצוניים יכולים להביא נקודות מבט חדשות, ידע ומומחיות מיוחדים ותובנות אובייקטיביות שעשויות להיות קשות להשגה עם הצוות הפנימי.

יועצים עסקיים מצליחים הם בדרך כלל אנשי תקשורת בעלי ידע, ניסיון, הסתגלות, אנליטיים ויעילים.

עסקים יכולים להפיק את המרב ממעורבות הייעוץ שלהם על ידי הגדרה ברורה של המטרות והציפיות שלהם, מתן תקשורת פתוחה ושקופה עם היועץ והשתתפות פעילה בתהליך.

כמה סיכונים הקשורים לעבודה עם יועצים כוללים תוצרים לא ברורים, חוסר שקיפות או אחריות וניגודי עניינים אפשריים.

עסקים יכולים להעריך את הצלחת התקשרויות הייעוץ שלהם על ידי מדידת התוצאות שהושגו מול המטרות והיעדים הראשוניים, כמו גם שידול משוב מבעלי עניין.

המגמות הנוכחיות בתעשיית הייעוץ כוללות דגש מוגבר על טרנספורמציה דיגיטלית וחדשנות, ביקוש הולך וגובר לייעוץ בנושא קיימות ושימוש רב יותר בניתוח נתונים ובינה מלאכותית.

עסקים יכולים לבחור את היועץ המתאים לצרכיהם על ידי ביצוע מחקר מעמיק, הערכת כישוריו וניסיונו של היועץ וביצוע סקירה מפורטת של התוכנית או הפתרון המוצעים להם.

יועצים עסקיים חייבים להיות מודעים לנושאים כגון סודיות, ניגודי אינטרסים וההשפעה הפוטנציאלית של המלצותיהם על מחזיקי עניין.

האתגרים המרכזיים העומדים בפני תעשיית הייעוץ כוללים תחרות מוגברת, ביקוש הולך וגובר למומחיות מיוחדת, והצורך להסתגל לטכנולוגיה ולשיטות עסקיות מתפתחות.

עסקים יכולים להבטיח שההתקשרויות הייעוץ שלהם יהיו חסכוניות על ידי משא ומתן על תמחור הוגן, ניהול קפדני של היקף הפרויקט ולוחות זמנים, ושמירה על תקשורת פתוחה עם היועץ לאורך ההתקשרות.

תפיסות שגויות נפוצות לגבי יועצים עסקיים כוללות שהם רלוונטיים רק עבור תאגידים גדולים, שהם יקרים מדי ושהם

עסקים יכולים להבטיח שהם מיישמים את ההמלצות שסופקו על ידי היועצים שלהם על ידי פיתוח תוכנית יישום ברורה, הקצאת תפקידים ואחריות ברורים ומתן תמיכה שוטפת ואחריות כדי להבטיח הצלחה.

אני שומע על הרבה מאד עסקים וחברות אשר גייסו לעצמם יועץ עסקי או חברה שנותנת ייעוץ עסקי ולמרות זאת העסק או החברה מתרסקים.

למעשה, מקרים כאלה בכלל לא צריכים לקרות מאחר ואת החברה או העסק מלווה (אבל מלווה לא לוחש לאוזני בעל העסק מה לעשות) אזי הדברים צריכים להסתדר אין ברמת הכספים, הניהול, האסטרטגיה, המכירות וכיו"ב. (נכון שזה מאד חשוב באיזה שלב בו נמצא העסק מגיע היועץ)

לפני שאגע בפתרון חשוב לי להדגיש כי יועץ עסקי חייב ללוות את העסק ולא לייעץ לו. (לשמוע עצות אפשר מחברים שמנהלים עסקים, חברים אישיים, אמא, אבא, אח. החבר של ההוא או רואה חשבון שמכירים) אבל ייעוץ עסקי חייב לבוא בליווי צמוד של היועץ עם העסק.

אני שומע הרבה שבעלי עסקים נפגשים במשרדים של היועצים, שומעים קורסים של היועצים, היועץ מגיע לעסק פעם בשבוע או שבועיים ואפשר גם לשאול אותו שאלות בטלפון. אז שלא! ייעוץ עסקי זה חלק אינטגרלי מהעסק בזמן פעילות היועץ ואת זה הרבה בעלי עסקים לא מבינים. הם מחפשים מחיר זול אבל לא כלי שיכול ביחד איתם לייצב את העסק הקיים, להקים עסק חדש, ולקדם עסקים בהתפתחות עסקית.

דבר נוסף אך חשוב מאין כמותו והוא עוד אחד מהגורמים של קריסת עסקים למרות שיש לעסק יועץ עסקי לוחש והוא ההתנהלות של בעל העסק. יוצא שלמרות שיש יועץ בעסק והוא לוקח על עצמו את אחד המושכות של העסק עדיין בעל העסק או בעל החברה נוהג ומתנהל כפי שנהג עד כה ואז נוצר מצב שלמעשה לא מאפשר ליועץ לעשוק במקצועיותו ובמטרות אשר הציב לו בעל העסק. (התנהלות כזאת מצד אחד יכולה להזניק את העסק ומהצד השני עד כמה שזה ישמע מוזר העסק יכול לקרוס מאחר ובעל העסק ממשיך להתנהל כבשלו)

נכון, גם ראש ממשלת ישראל נעזר בהרבה מאד יועצים ולבסוף הוא זה שמקבל את ההחלטות אבל סביר להניח כי ראש הממשלה מקבל את ההמלצות/החלטות של יועציו וככה מתנהלת מדינה או גוף מסחרי גדול המחזיק יועצים לכל תחום. עסק או חברה לא יכולים להעסיק מספר יועצים ולכן הוא חייב להתאחד עם יועץ מקצועי אחד.

חד וחלק ללא כל סייג עסקים אשר שוכרים יועצים עסקיים חייבים ללכת יד ביד ביחד עם היועץ ולפעול על פי דרכיו. ומדוע היועץ חייב להיות מקצועי בראש ובראשונה ובעל ניסיון אדיר בעולם העסקים על כל פעמיו מאחר והוא צריך להביא את העסק/חברה ליעדים שהוצבו תחילה.

בעלי עסקים חוששים במידת מה להעסיק יועצים כי הם פוחדים מלקיחת הבכורה בעסק/חברה אך זו טעות בסיסית והרסנית לעסקים מאחר ונכון הוא שבעל העסק מכיר את עסקו הכי טוב שאפשר אבל זה כבר לא מספיק היום לנהל עסקים.

חשבו על זה!

מאחר והתחום העסקי, היזמות, הסיכון, העסקת מאות עובדים, המורדות העליות, הניהול, היצירה, הדמיון, המיתוג והבידול, והסביבה העסקית לא זרה לי כלל וכלל, אני יכול להבין את התנהלותם של בעלי עסקים או מנהלי חברות אשר בתוך תוכם היו רוצים להיעזר ביועץ ומלווה חיצוני, אך מכיוון שהזמן דוחק, ועשייה רודפת עשייה, ובעיה רודפת בעיה, והמשימה לכבות שריפה הרבה יותר בוערת וחשובה, אין את הזמן הפנוי לתת את הדעת כמה תרומה של יועץ ומלווה חיצוני יכולה לפתור  בעיות, התלבטויות, מסקנות שגויות, ניהול לא נכון, ניהול חשבונות ומיסוי תואם, חשיבה אמוציונאלית, ניהול עובדים, שיווק, מכירות, ופרסום.

עובדה אחת ברורה, יועץ עסקי או יועץ שיווקי שהוא גם מלווה את העסק, הינו הצעד החשוב ביותר שיכול לעשות יזם חדש, יזם שפותח עסק חדש, בעל עסק בקשיים, או עסק ללא קשיים, כזה שעובד מרוויח אך לא רואה את כספו, חברה או עסק שרוצה להתפתח, למתוח מותג, לשווק אחרת, למכור יותר ובכלל לרענן את ניהול העסק על כול היבטיו.

יש הרואים ביועץ עסקי או מלווה עסקי "טפיל" נכון שממקום מושבי אני יהדוף את החשיבה הזאת מאחר והייתי שם, במקום של בעל העסק והחברה, ואני מכיר את ההרגשה ואת המטרייה שאתה יושב שם על כיסא המנהלים הנוח. יותר מזה בראייה לאחור כאשר אני מסתכל על תפקידו של יועץ אמיתי, (לא כזה שבא לתת ייעוץ וללכת הביתה או ללקוח הבא וזהו!) אני רואה בו כמקור הכנסה ולא הוצאה. מניסיון של ייעוץ וליווי עסקים לאחר היותי בעל עסקים וחברות אני תמיד מגלה מקומות "חבויים" בהם ניתן לשאוב כספים ולהגביר את ההכנסות משיווק ומכירות.

עסקים, חייבים חברים, חברים לא מהצבא, מהאוניברסיטה, ממכון הכושר, מהמילואים, מהשכנים, מהמשפחה או החברים. אלה חברים אישיים של בעלי העסקים או מנהלי החברות, החברים אותם צריכים העסקים עצמם הם יועצים ומלווים עסקיים שהחברות שלהם עם העסק בלבד ולא מישהו מאנשיו או בעליו, יועץ שיראה אינטרס אחד והוא הישרדותו ושגשוגו של העסק או החברה.

אותו דבר לגבי עסקים חדשים, יזמים חדשים עם מיזמים חדשים שרוצים לקצר תהליכים, כאלה שמבקשים את העזרה והביטחון לחלומם מבני משפחה, חברים, והכי גרוע מיועצי מס ורואי חשבון, אלה לצערי לא הטמיעו שיועצי מס מנהלי חשבונות ורואי חשבון מבינים בניהול חשבונות ותחכומי מס לא מעבר לזה, אלה עדיין לא הטמיעו שכלכלן כזה או אחר מתמחה במספרים ובניתוחים על מצבים קיימים, והרי לעסק חדש עוד אין מספרים!

שחושבים על יועץ עסקי, צריך לחשוב על מאזן, מבין, מקצועי, שיש לו תרומה מוחשית לעסק שלך…