האם כדאי למחזר הלוואה

מה יהיה עם מחזור ההלוואות בשוק העסקי?

 מאיין ימחזרו עסקים קטנים את הלוואותיהם כאשר המחנק באשראי במשק כול כך בולט

 האם הבנקים שחוששים בגדול מקבוצות הלווים הגדולים במשק שרבות מהן מצויות בקשיים למחזר חוב דרך שוק ההון. מתחילת השנה השילה מניית בנק הפועלים 17%, מניית לאומי ירדה ב-20% ומניית דיסקונט צנחה ב-30%.

 בוא לא נשכח את הנפילות החדות שפקדו את מניות הסלולר סלקום ופרטנר, שצנחו ביותר מ-60% מתחילת השנה. וזאת בעקבות פתיחת השוק למתחרים חדשים. החלטות ועדת הריכוזיות על פירוק חברות האחזקה שגרמו לקבוצת דלק לאבד 28% ולקבוצת עזריאלי 9%. בעקבות המחאה החברתית ומסקנות ועדת קדמי, שאמורות לעודד את התחרות בשוק המזון, נפלה מניית שטראוס ב-25% ואסם ירדה ב-13%.

 "כל העולם מתמודד עם משבר שאותו לא ראו שנים. הריבית שנמצאת בשפל היסטורי לא הצליחה לתמרץ את השווקים. קיים מחנק אשראי עולמי שהגיע לישראל. אנשי העסקים נדרשים מדי יום לעמוד בדרישות חדשות מהרגולטור, שפוגעות בוודאות ומבריחות את המשקיעים הזרים מהשקעה בישראל. כל זאת לצד החשש הביטחוני שהולך ומתעצם מיום ליום", רק מוסיפים ל"היסטריה" של הבנקים הלווים הגדולים ואלה שמחזיקים את כול המשק בכיסם.

נכון אם לא היו הלווים הגדולים, הרי שלא היו השקעות במשק הישראלי, לא היה משק יצרני, לא היו מקומות עבודה, לא היו יצואניות גדולות, והמשק היה דומה למדינת עולם שלישי. העניין הוא שאם היו מפזרים יותר את האשראי ליותר יצרנים ועסקים קטנים כך היה גם פיזור הסיכון של הבנקים והצורך בלמנוע תספורות במיליארדים או לתת הנחות מפליגות לחברות מרוויחות במסגרת "הרווחים הכלואים" אבל כמו שנאמר החוכמה לא תמיד מצויה במה שנעשה אלה בתוצאות. והתוצאות היום בעולם ואצלנו הם עגומות מאד.

 כ-יועץ עסקי הייתי מאד רוצה לראות עסקים קטנים פורחים, וכאלה אפילו שתורמים ליצוא הלאומי, אך במציאות של היום עם עסק לא מקבל תמיכה מקצועית לוחצת לא נראה לי שיצליח לנווט.

 דורון עמית – יועץ עסקי

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן