ייעוץ ארגוני לפני שמתרסקים

מר זה מציב בפני כל מנהל חברה את הדילמה האומרת האם אני מקדם עובדים טובים מבין אנשי החברה או אני מגייס עובדים חדשים?אך אי אפשר להתחיל לכתוב בדבר לפני שמתארים את האקלים העסקי שנוצר בשנות ה-2020, אם פעם התבססנו על עובדים מקצועיים הווה אומר איש איש בתחומו ועל פי השכלתו והכשרתו, היום אנו צריכים עובדים אשר הקטע היצירתי בהם הוא זה שמתאים למילוי תפקידם (אני בטח לא אומר כי האיש בארגון אשר מקצועו והשכלתו הוא עיסוקו בחברה יכול לתפקד ללא הכשרתו המקצועית אני רק אומר שזה בלבד לא מספיק בכדי להיות העובד המושלם בחברה)

ישנו את העיקרון הפיטרי המגיע מתחום הפסיכולוגיה הארגונית  שעל פיה כל עובד מוצלח יקודם מתפקידו כל זמן שהוא מבצע את תפקידו בהצלחה והוא יתקבע בסופו של דבר, בתפקיד הראשון שאותו לא יבצע כהלכה. בתפקיד זה שהעובד אינו מסוגל לבצע כהלכה, הוא "ייתקע" משום שלא יקדמו אותו כי הוא נתפס כ"חסר כשרון". במילים אחרות, ארגון היררכי מנתב את כל עובדיו דווקא אל תפקידים שהם אינם מוכשרים לבצעם בדיוק מאותה סיבה שבעלי תפקידים בארגון חייבים שיתאימו את עצמם לסביבה העכשווית.

קראו עוד על ייעוץ ארגוני

התפקיד הכי מקודם בחברה  

התפקיד הוא "אנשי מכירות"

הרי איש מכירות חייב יותר מלהיות משכיל הוא צריך אינטליגנציה רגשית מפותחת, כושר יצירתיות בלתי נלאה, כושר אלתור, במחקר שהתפרסם לאחרונה יצא כי החוקרים בדקו מה קורה לאנשי מכירות מיומנים ומצוינים כאשר מקדמים אותם למנהלים. הם עקבו אחרי אנשי מכירות ב-214 חברות בארה"ב לאורך 6 שנים (2011-2005). בחברות שנבדקו פעלו 53,015 עובדים זוטרים ו-6,515 מנהלים שצמחו בארגון, והמחקר הראה בבירור שאין קשר בין ביצועיהם המצוינים של אנשי המכירות, שמציבים אותם כמועמדים ראויים לקידום, לבין ביצועיהם בסופו של דבר כמנהלים. אם כבר יש קשר, הרי שהוא קשר הפוך.

כיצד חושבים חברות

יש עדיין הרבה מאד חברות במשק הישראלי שחושבים על תפקידים בחברה שהם מבוססים פרמטרים ישנים ולא כאלה שתופשים את המציאות החדשה בעולם התפקידים המגוונים בכל המגזרים,

יותר מזה, חברות לא מפעילות את כפתורי המוח האנושי של עובדיהם ומתפעלים אותם לפי מה שתפעלו עסקים במאה הקודמת, הם לא מתחשבים בצרכיהם האישיים, הם אינם מבינים את הצורך לחופש מחשבתי אצל עובד, הם עדיין פועלים בהיררכיה מוטעית, ולא משנים את התרבות הארגונית שלהם תוך כדי זה שהם לא מבינים כי העובד היום יותר חשוב מהמנהל של הפירמה.

ראו את מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג: שולחן עבודתו ומקום מושבו במשרדי החברה הוא בין שאר העובדים ב-  Open space,  וזה לא סתם זה משקף משהו אנושי שעושה זאת לעובדים,

תובנות והמלצות:

  1. כל חברה/עסק/ארגון חייבים לעבור רה ארגון.
  2. חברות צריכות להסתכל הצידה ולראות כיצד חברות וארגונים גדולים משנים את פניהם.
  3. חברות קטנות כגדולות חייבות להפנים שהארגון שלהם חייב להתנהל "כאילו הוא בנק" הן מבחינה ניהולית חשבונאית, מכרתית, וההון האנושי שלכם.
  4. חברות צריכות להפנים כי מבלי להתאים את החברה/ההון האנושי לתקופה העכשווית הרי שהיא צועדת אחורה עד לתהום.

 

הערת הכותב 

אני יודע שמה שלא דחוף, נזרק אחורה, מקבל עדיפות אחת אחרי אחרונה, שהרי בעלי חברות ומנהלים עוסקים ביום יום ב"שוטף" ושוכחים את קידום החברה, העתיד של החברה, החובה לשנות אסטרטגיות כתוצאה מתנאי השוק הקיימים היום,.

אנו צריכים ללמוד מהטעויות של העסקים והחברות טרם שנות ה-2000 שלא עשו את הנדרש ולא ראו את הנולד והתרסקו לאחר שנות ה-2000 כי הם לא התאימו לאקלים העסקי הקיים.

היום יש בפניכם הרבה מנורות שנדלקות ואתם עדיין בחלקכם הגדול לא עושה כלום על מנת להבטיח את המחר, וזה חבל.

הנה שמתי לכם תזכורת

לקריאת מאמרים נוספים והמלצות

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו