המלצות לייבוא מוצרים לישראל

איך לייבא סחורה לישראל

העולם חוגג, הסחר הבינלאומי גוהה ומגביה גובה, היצוא מארצות המזרח שולח את זרועותיו לכל העולם, המוצרים מחליפים תעשיה מקומית והמסיבה הגלובלית צוברת תאוצה המניעה מיליונים של עסקים ברחבי העולם. רק מלהבין את כוח ייצור המוצרים בכל התחומים צריך לקרוא את התמ"ג בסין העומד על סך של 9.26 טריליון דולר והיא נחשבת המעצמה הרביעית בגודלה בעולם.

אין צל של ספק שאימפריה זאת שינתה את המסחר בעולם כולו וגם בישראל.

ואם זה כך מדוע שלא נייבא מוצרים מסין ומהעולם כולו ונמכור כאן בארץ

  1. ישראלים רבים פתחו משרדי "אינטרסים" בסין והם תומכים/עוזרים בהיכרות ותיווך בין יצרנים סיניים לבין כאלה הרוצים לייבא לישראל.
  2. בלשכת המסחר ניתן למצוא מפתחות לקשרים אם יצואנים סיניים.
  3. והדרך הטובה והיעילה ביותר היא לבקר בתערוכות המתקיימות בסין ובמזרח, שם היבואן הישראלי יכול לפגוש במוצרים ובספקים כאחד ולחסוך מעצמו "מתווכים" אשר גורעים מרווחיו.
  4. גם בתערוכות ייעודיות באירופה אמריקה ושאר ארצות העולם ניתן לפגוש את תעשיית המזרח וליצור קשרים עסקיים.
  5. מחירי הטיסות היום בשפל המדרגה וטיסה לאחת מהארצות בו מוצגות התערוכות עולות בנזיד עדשים ושווים לכל כיס בטח לכאלה שמחפשים לעשות עסקים בדמות יבוא מוצרים מחו"ל.

אז איך זה מתנהל?

א.         אם רוצים לייבא ישירות מסין לדוגמא אז באמת כדאי להתקשר אם משרד אינטרסים המתווכים או מקשרים או שפונים לאתר תערוכות בסין בודקים מתי יש תערוכה בקטגורית המוצרים שהיבואן רוצה ואז מבקרים את התערוכה ופוגשים את היצרנים.

ב.         אם רוצים לייבא משאר ארצות העולם, הפעולה דומה, בוחרים תערוכה, ופשוט טסים אליה. חבל על זמן הבזבוז באינטרנט, המתווך, פשוט נוסעים וטסים בעלויות "מצחיקות" "מותר לקחת את האישה או החברה/חבר"

ג.          כאשר פוגשים את נציג החברה בתערוכות אלה, יוצרים קשרים ראשוניים, בודקים מוצרים, שואלים למחירים, ומקבלים כמה שיותר מיידע (בדרך כלל תערוכות משמשות מפגש בין ספקים לקונים ולאנשי המכירות בביתן אין את הזמן לשיחות ארוכות כי הם מחפשים כל הזמן לקוחות חדשים וזה לא נהוג לקיים פגישות ארוכות, אך מאחר והתקשורת עם הסינים היא קשה (הבנת האנגלית) עדיף למצות את הביקור בביתן למקסימום מיידע. בתערוכות בשאר חלקי העולם (להוציא את המזרח) התקשורת יותר קלה ואפשר להתנהל גם אחרי הפגישה בתערוכה.

ד.         דוגמאות של המוצרים שתרצו לא תקבלו בתערוכה, ובמזרח בעיקר עבור דוגמאות משלמים כסף, נסו לקבל בביתנים במזרח מייל וכתובת על מנת לעשות להם העברה כספית לקבלת הדוגמאות כאן בישראל.

ה.         צריך לשים לב שעל ייבוא מהמזרח יש עלות מכס (תלוי בסיווג) ותשלום מע"מ על הסחורה (כולל הדוגמאות) מאירופה וארצות הברית אין מכס על מוצרים בגלל הסכמי סחר בין המדינות. (בכל מקרה תמיד עדיף להתייעץ עם מסווג באחת מחברות השילוח ועמילות המכס)

ו.          יש גם מוצרים אסורים לייבוא ומוצרים שנדרש להם רישיון ייבוא, מיידע זה תוכלו לקבל גם אצל המסווג.

שילוח בינלאומי

א.         תחום השילוח הבינלאומי הוקפץ בשנים האחרונות גבוה מעלה ואת ישראל פוקדים מטוסים מלאים מחברות השילוח הגדולות בעולם- UPS  ו-DHL   ועוד רבים אחרים כולל חברות ספנות להובלה של מכולות או מוצרים כבדים או בעלי נפח גבוהה.

ב.         חברות השילוח האוויריות אשר הזכרתי פועלות גם כעמילי מכס ואם אתם מייבאים למשל בים אזי יש להתקשר עם חברה לעמילות מכס אשר תטפל במשלוח וגם בתהליכי השחרור. עלות של תיק בחברה לעמילות מכס היא בדרך כלל 50$ ללא משלוח, מיסי נמל, והוצאות אחרות.

ג.          אופציה נוספת אבל קיימת, היא האפשרות לייבא מכולה ולאכסן חלק מתוכה במחסני הנמל על מנת שלא לשלם בפעם אחת את המיסים או המע"מ (מדובר כאן על מוצרים יקרי ערך)

קראו: רוצים למכור הלקוח הוא המלך

שיווק ומכירות

ליבואנים מתחילים טרם הבאת סחורה צריך להיות בטוחים כי יש למי לשווק את המוצרים, לחנויות, לספקים שונים, לרשתות, וזאת על מנת שלא להישאר עם מלאי (משולם) זמן רב (על ייבוא אנו משלמים מזומן לספק, למשלוח, למיסוי, למע"מ, לעמיל המכס) ולמעשה סחורה הנמצאת במחסנינו או אצל הלקוח כבר עלתה לנו את כל הכסף.

נכון שהרווחיות צריכה להיות גבוהה ויש צורך לתמחר את עלות האשראי במחיר אבל בכל מקרה סחורה זאת תופסת לנו חלק ניכר בתזרים המזומנים שלנו ובפרט שאנו יבואנים חדשים.

סיכום והמלצות

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אני חוזר לפתיח הדברים ואומר שהעולם הגלובלי זימן לנו הרבה הזדמנויות למסחר בייבוא מוצרים לישראל ושיווקם, מה שנכון לעשות זה לצוד את המוצר ולבדוק את יכולת השיווק שלו בישראל ע"י כל מיני פעולות מפתח.

בהצלחה

Professional cyclist involved in a bike race

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו