איך מחברים עסקים בעולם העסקי

חיבורים, כן חיבורים!!!

העולם הופך להיות עולם של חיבורים, חיבורים בפוליטיקה (שעכשיו בבחירות 2019 אנו רואים את זה קורה) חיבורים בין קונצרנים גדולים בארץ ובעולם כולו, חיבורים ע"י קנייה של חברות מסחריות גדולות עם חברות דומות, אפילו הפירמות על כמו גוגל, פייסבוק, אמזון, ואפל אנו רואים אותם מתחברים לכל מיני עסקים בארץ ובעולם וכל זאת על מנת להתחזק ולהיות פירמות הרבה יותר גדולות ומשפיעות.

בעולם המתפתח היום ובעשורים האחרונים אני לא רואה מקום להרבה מאד עסקים אשר למעשה אם לא יעשו צעד דרסטי הם פשוט ייעלמו מהמפה העסקית אשר עדיין הם מתקיימים בה.

1. הטכנולוגיה מחליפה עסקים ומשאירה את חלקם מיותרים.
2. הצרכים של הצרכנים הפוטנציאלים משתנים.
3. חומרי הגלם עוברים טרנספורמציה והופכים להיות חומרי גלם ידידותיים לסביבה, זולים יותר, ומתקבלים באהדה אצל ציבור הצרכנים.
4. האוכלוסייה גודלת וחלקה מנסה להיכנס אל עולם העשייה והיצירה בפתיחת עסקים.
5. ריבוי של עסקים ונותני שירותים מביא להורדת מחירים, למחירים לא ריאליים, ולקריסה מהירה של עסקים ותיקים ועסקים חדשים.
6. השפע נמצא כאן לידינו, רק נושיט יד, ומיד יקפצו עלינו עשרות יצרנים וסוחרים שיציעו לנו את מרכולתם במחיר של נזיד עדשים, רק שנקנה או נרכוש את השירות אצלם.

כל בר דעת שיסתכל על העולם העסקי (ולא רק העולם העסקי) ממעוף הציפור יבין שהשינוי הדרמטי בכל מה שקורה בסביבה שלידינו מסוכן לנו, ולא פלא שרשתות מתרסקות, עסקים קורסים, אחוז גבוה של סטארטאפיסטים מגיע כמעט לסוף התהליך ומוצא את עצמו עם השקעה גדולה שלעולם לא תכסה את עצמה, בעלי מקצועות חופשיים שלמדו שנים כדוגמת עורכי הדין בישראל שמפתיחת המכללות פלטו עשרות אלפי בוגרים שלא מוציאים את פרנסתם בתחום אותו למדו והשקיעו עמל וממון רב.

כל אלו ואחרים מעיבים ויעיבו על עולם העסקים, עולם אשר אתרינו זה מתעסק בו, חופר בו, ולומד אותו השכם והערב.

קראו עוד

לא לפחד מעסקים שנסגרו

חושבים מחדש איך מנהלים עסק

אז מה עושים?

יוצרים חיבורים סינרגטיים או פחות סינרגטיים על מנת לאחד כוחות, להקטין הוצאות, להגביר מכירות ויכולות.

אין יום שאנו לא שומעים על חיבורים של קונצרנים גדולים.

אין יום שאנו לא שומעים על חיבורים בין משרדים נותני שירותים כמו למשל במשרדי עורכי דין

וחיבורים כאלה גם צריכים לרדת למטה אל העסקים הקטנים, הבינוניים שהם החתך הגדול ביותר בארצנו.

א. עסקים באותו תחום צריכים להתאחד.
ב. עסקים באותו תחום צריכים להתאחד ולהפוך לרשת לדוגמה: עסק תל-אביבי העוסק בתחום מסוים ינסה למצוא לו עסקים דומים בערים שונות על מנת להפוך לרשת- כתוצאה מזה עלויות המוצרים הגולמיים יקטנו (תהיה רכישה של סך כל העסקים) השירות ללקוח יהיה ארצי, הפרסום הארצי יהיה כדאי (וכך עסקים קטנים שלא פרסמו כלל יתחילו ליהנות מפירות הפרסום) העסקים ינהלו ישיבות חד חודשיות אשר יתרמו לעסק: חכמה, בינה, הסקת מסקנות, הגדלת רצפת מכירה, בחינה של נושא השיווק, ניהול מאגר לקוחות משותף, כל זה על מנת לגרום להגדלת העסק והמיתוג שלו.
ג. כמובן שיש תכנית סדורה כיצד ללכד את העסקים (מגוון של עסקים) על מנת לצבור את המוניטין של רשת אבל בלי הוצאות כל כך יקרות ההפך כתוצאה ממהלך כזה ההוצאות רק יכולות לקטון תוך כדי שהמכירות יכולות רק לגדול.

דרך זאת היא אחת מהחיבורים החשובים שעסקים או בעלי עסקים עם דמיון ויצירתיות יכולים לסגל לעצמם ולפתוח בתהליך שלמעשה ישאיר את עיסוקם באויר, ההתנהלות תהיה כרשת, הוצאות הרכישה יקטנו, הניהול יתרחב כתוצאה מחיבור של אנשים, היצירתיות תגדל והכי חשוב הקרבה ללקוח תגדל.

הדורות בעסקים

אני באופן אישי מאד מאמין בדור הקיים, הדור שמקיים היום את העסקים במדינת ישראל, עסקים עם דור ממשיך ובכלל צעירים ודור שמבין עניין, שיש לו כבר ניסיון, שגדל לתוך עולם הטכנולוגיה, שאגו זה דבר שפחות עובד אצלו, דור עם בגרות ותארים אקדמאים שמוכנים להקשיב, ללמוד ולקבל עצות והכוונה מכאלה העוסקים בייעוץ עסקי.

הדור הישן שעדיין פועל אך לא מסוגל להקשיב לעצות מקצועיות ונכונות, דור הספוג באגו בשמיים, דור המחליף מכירות בהלוואות אבל לקבל הדרכה מפיגורה מקצועית עסקית הוא אוטם את אוזניו ואומר "יהיה טוב" ובינתיים העסק שלו הולך אחורה אם בגלל עייפות החומר, אם בגלל דעות קדומות ואם בכלל שלא מסוגל להבין את האקלים העסקי המשתנה מיום לבוקרו.

הסיבה לקריסה של כל כך הרבה עסקים במדינת ישראל הם אותם עסקים שקיימים הרבה זמן ואשר "אכלו" את כל השומנים שהעסק שלהם צבר בעשורים הקודמים, וכאלה אנשים צעירים אשר נכנסו לעסקים עם סף כניסה נמוך (הווה אומר לא היו צריכים להשקיע ממון רב ביצירת העסק) וכשלו, מאחר ולא התייעצו או שבנו את העסק באמצעות תכנית עסקית שבינה לבין המציעות אין כל קשר, ולא ניהלו את העסק רק היו מתפעלים אותו ברמה המקצועית. זה לא מספיק היום בעסקים וגם בעסק שהוא חנות למכירת גרעינים.

לסיכום!

אני קורא לדור החדש של בעלי העסקים בישראל להפעיל יצירתיות ולפתח את העסק שלהם באמצעות חיבורים סינרגטיים ואחרים למען התאמה לעשורים הקרובים.

המערכת הבנקאית והכספית בישראל (כולל הממשלה) מחנכת אותנו שהעסקים זקוקים להלוואות, מכל כוון, בנקים, כרטיסי אשראי, שוק חוץ בנקאי, ליסינג, הלוואות בערבות מדינה, וזה לא נכון כלל ועיקר. עסקים צריכים להרוויח בכדי להתקיים ולא לקחת הלוואות המכבידות וגורמות התרסקויות.

לקריאת מאמרים והמלצות נוספות

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו