קידום עסקים קטנים – טיפים
עסקים קטנים רבים אינם מודעים ליכולת שלהם לקדם את עצמם בתוך הפעילות הפרסומית והשיווקית הכוללת בשוק החופשי. אחת הסברות היא שקידום העסק יכול להיות אפקטיבי אך ורק בגלל משאבים תקציביים גדולים. תמיד אפשר להוציא עוד כספים על הקידום, אולם אם רוצים דווקא לעשות זאת בחכמה וביעילות, להלן מספר טיפים שיכולים לעזור לעסק להציע את עצמו לקהל הלקוחות הפוטנציאליים ואלה הקיימים. אחד הרעיונות הוא יצירת לוח שנה שניתן לחלק ללקוחות וספקים פוטנציאליים. אנשים תמיד מחפשים לוח שנה שיהיה אצלם על שלוחן העבודה או מוצמד עם מגנט על המקרר. על לוח השנה ניתן להכניס את שם העסק, את היצע המוצרים והשירותים, שמות אנשי מכירות, כתובת אתר אינטרנט ועוד.
טיפ נוסף לקידום העסק הוא הטבעת הלוגו ושם העסק על כל מה שיכול להגיע ללקוחות. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בעטים, כרטיסי ביקור, פליירים, חוברות המפרטות את שלל המוצרים והשירותים שיחולקו בתיבות הדואר וכמובן הקשר עם העולם החיצון תמיד צריך להיות מלווה בשם החברה והלוגו שלה. מדובר על מכתבים ומעטפות, פקסים ואפילו מיילים. אם במיילים עסקינן, הקמת אתר אינטרנט מלא במידע, תמונות ויכולת לבצע פעולות (כאופציה) בנוסף לאפשרות של יצירת קשר עם העסק עצמו. אתר האינטרנט יכול להוות סניף וירטואלי של העסק ולקוחות רבים יכולים להתחיל את מערכת היחסים שלהם עם המוצרים והשירותים הללו באמצעות גלישה רגילה ברשת האינטרנט.
טיפ נוסף הוא פרסום העסק בכל מקום שניתן. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בהענקת חסויות לאירועים כאלה ואחרים, במיוחד לכאלה שמתאימים לאופי העסק מבחינת המוצר המוכר ביותר. כמובן שהענקת חסויות לתחרויות או כנסים ברוח מסוימת, עם הדגשת עולם ערכים מסוים היא חלק מאוד משמעותי בקידום. מי שרוצה, יכול גם לחלק מוצרים נלווים כמו חולצות, כובעים, תיקיות וכיוצא בזה. כדי לקדם את העסק צריך לפעול בכל המישורים תוך כדי הכנסת כל המהלכים הרלוונטיים למסגרת תקציבית ריאלית. הקידום יכול תמיד לבוא במספר מישורים וניתן בהחלט להתייעץ עם מומחה בתחום כדי לקבל טיפים נוספים.