מה זה עסקים

מה זה עסקים

ישנם הרבה מאד בעלי עסקים, מנהלים את העסק שלהם, אבל לא יורדים לתוך החשיבה מה זה באמת עסקים, אני פוגש בזה הרבה אצל בעלי המקצועות החופשיים שמצד אחד הם בקיאים בצד הטכני של עבודתם אבל בכלל לא מודעים לצד העסקי ולהבנה מה זה עסקים.

אנשים כאלה סוגדים לרואה חשבון או יועץ המס שלהם, מקבלים את החלטותיו ללא שום עוררין, ורק מתחננים שלא יתקשר אליהם. בסוף שנה נגשים עם פנקס השיקים ורושמים שיקים למס הכנסה ביטוח לאומי וזאת אחרי שעברו 15 דקות הסבר מרואה החשבון או יועץ המס. וזהו.

כל התראה, מכתב ממס הכנסה, איום בתביעה, איום בהחזרת שיק, סכסוך, מתחרה, תחרות, או ירידה בהכנסה שלא ידועה סיבתה מזעזעת את אמות הסייפן של בעל העסק והופכת לו את הלילה ליום.

כך תהיו בטוחים שבחרתם את היועץ העסקי הנכון שלכם 

וככל שהאקלים העסקי נהיה יותר קשה והמזרח חודר יותר לארץ ישראל ועכשיו עם השמיים הפתוחים אזרחי ישראל עושים את הקניות שלהם בחו"ל, במזרח (כאשר טיסה הלוך חזור לסין ארץ המוצרים והשירותים הזולים ביותר עולה 500$) ופחות קונים בארץ דבר שהופך את העסקים לעוד יותר חשופים ונדרש תחכום רב מאד על מנת להשאיר קונים למוצרים והשירותים של העסקים בעלי העסקים לא מסוגלים להתמודד מול זה ויש כאלה שפשוט מחליטים לסגור, לגמור עם מפעל חייהם, לסיים את מה שהתחילו כחלום והפך לחלום בלהות.

אז שלא!

כך לא צריך לחשוב איש עסקים.

אני לא ממליץ "להתאבד" על העסק אני רק אומר שיש עוד הרבה דרכים לעשות לפני שמחליטים לסגור את העסק, וכמה מההמלצות שלי אני מביא לפניכם כאן:

 

  1. בעל עסק חייב לדעת את ההבדל בין עוסק מורשה לחברה בע"מ
  2. שינוי כזה יכול לחסוך הרבה כסף לבעל העסק למרות שיועץ המס שלו לא מסכים לכך.
  3. בעל עסק לא צריך לפחד מאף אלמנט שציינתי קודם, יש פתרון, עוד הרבה יותר קל ממה שבעל העסק חושש כמו מכתב ממס הכנסה, סכסוך, תביעה, שיק שעומד לחזור.
  4. בעל עסק חייב להפנים שבעסקים כמו בעסקים יש משחקים לגיטימיים שניתן לשחק בהם בדיוק כמו במשחק השחמט על מנת לצלוח בעיה, טרדה, תקופה קשה, ירידה בהכנסות.
  5. בעל עסק צריך לדעת איך לשווק את עצמו, המוצרים שלו, ואת ההתמחות שלו, אנו לא עוסקים כאן בסיפורי בדים אבל כבר נתקלתי עם בעלי עסקים שרוצים לשכתב את ספר הספרים במצע המכירות שלהם מבלי להוסיף פלפל ומלח להנגשת התבשיל העסקי ללקוחות. (את ספר הספרים הם מכירים אז מה הם צריכים את העסק שלך)
  6. עסקים כמו שבעסקים זה יום למטה יומיים למעלה.
  7. עסקים צריכים להבין שהם חייבים כל יום להמציא את עצמם מחדש, אחרת הם לא מעניינים, ראו כמה צורות ווריאציות קיבל המילקי של שטראוס הממציא את עצמו כל יום מחדש.
  8. עסקים לוקחים על עצמם התחייבויות, ומה קורה שלא הצליחו לעמוד בהתחייבות, כלום! היום כל העסקים מודעים לקשיים, היום כל העסקים (מלבד משרדי הממשלה) מבינים שהשוק נפרץ בצורה אכזרית עת המזרח וסין שלחו את זרועם ההרסנית לכל עבר ועבר, השוק יודע שהתעשייה והמסחר ב-LEW-TEC נכנסו אליה הרבה מאד שחקנים חדשים מה שהוריד את הביקוש ומה שגרם להרבה מאד עסקים שלא לעמוד בהתחייבות שלהם (זה לא שאני ממליץ לא לכבד התחייבויות) אני רק אומר שלא צריך להילחץ מזה כי בסופו של יום עוד יום עוד חודש במידה והעסק יידע להתנהל ולהיות מנוהל עסקית ולא רק מקצועית ההתחייבויות יכובדו.
  9. אין לי מנוס מלא לתת דוגמאות לטיקונים הרבים שקרסו, הרי הם היו טיקונים את העובדים הכי טובים, והכלכלנים הכי מצליחים, וקרסו. זה לא עניין של כלכלה ולא עניין של אסטרטגיה זה עניין שהניהול היום הוא ניהול עכשווי, כאן ועכשיו, מתנדנד לפי צלילי התזמורת של הצבא האדום (יהיה זכרם ברוך)
  10. אין, זה קשה, צריך להיות קוסם היום בכדי לנהל עסקים, יש אנשי עסקים ועסקים שאני פוגש שמצבם לא מזהיר אבל חשבונאית הווה אומר הוצאות פחות הכנסות נשאר להם כסף בקופה או אצל הלקוחות אבל גם עסקים כאלה צריכים לעשות חשיבה עמוקה בקשר לעסקם ולבחון ביחד עם ייעוץ עסקי ובלעדיו את העסק.

 

לסיכום! חשוב לי מאד להבהיר בפני בעלי העסקים שלכל בעיה יש פתרון כזה או אחר מקובל או לא מקובל אבל יש פתרון, אנו לא מדינה ששוחטת את אנשי עסקיה שכשלו, שלא חשבו נכון, שלא הטמיעו את התקופה, שהאזינו בטלוויזיה או קראו בעיתון על הכלכלה הגבוה זאת שרחוקה מהם מיליוני שנות אור.

 

עסקים חייבים להיות מציאותיים ולהבין חד וחלק שאפשר גם אחרת.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן