האם גם העסק שלך בדרך לקריסה

איך זה שקרוב ל 50 אלף עסקים קרסו ב-2106

הנתון שאני מציג כאן צריך להדליק מנורת אזהרה "ענקית" לכל בעלי העסקים בישראל

סה"כ יש בישראל 500 אלף עסקים קטנים בינוניים המהווים את הכוח הכי גדול במשק אבל כוח בלי כוח (העסקים הקטנים והבינוניים אינם מאורגנים בצורה שיכולה להשפיע על מהלכים במסדרונות הממשלה) זה לא כמו ההסתדרות המאגדת עובדים מהקונצרנים הגדולים.

אז כאשר 50 אלף עסקים נסגרים בשנה יש לזה סיבות המובאות עליכם כאן להל"ן

ראשית בואו נתאר את המצב העסקי בישראל (גם בעולם) אבל נתרכז כאן אם הנתונים שאצלנו, ובכן כולנו יודעים כי העולם העסקי בעשורים האחרונים מתהפך כל יום מחדש, תעשיות נסגרות, קטגוריות נעלמות, רגולציה ממוטטת, פתיחת השוק הגלובלי, ההתפתחות המדאיגה במזרח כאשר סין משתלטת עם עולם המוצרים והשירותים הבינלאומי ומנצלת הסכמי סחר התורמים לגידול של 6% בצמיחה בארץ זו, השמיים הפתוחים, אתרי הקניות באינטרנט ויותר מהכול הטכנולוגיה השולחת מצד אחד עובדים הביתה ומצד שני עוזרת לעסקים ייעודיים להתקיים. זה העולם אשר אנו חיים בתוכו. זו המציאות, ועכשיו לסיבות של קריסת העסקים.

1.         את רוב הסיבות לקריסת עסקים אני יכול להצביע שנובעים "מניהול לא נכון ותכנון לוקה בחסר"

2.         אינני יכול להאשים אנשים אשר פותחים עסקים בתחום ההתמחות שלהם אך למעשה לא ערוכים לניהול בתנאים שתיארתי בפתיח דברי.

3.         אנשים פותחים עסקים בדרך אסורה. קודם פותחים את העסק, משקיעים, מתחייבים, בונים חלומות, רצים לאופיס דיפו לקנות אביזרי כתיבה מחשב ומדפסת, ורק אחר כך שמגלים כי לקוחות לא נוהרים ביום הראשון או שכן נוהרים ביום הראשון אך מפסיקים בחודש השלישי מתחילים לחשוב "מה לעשות"

4.         יש כאלה שמבינים שהם צריכים לעשות עסקית, כי כך לומדים באקדמיה לפי שיטות הניהול המיושנות שנלמדו באקדמיות "תכנית עסקית" ואז לא פונים ל ייעוץ עסקי מקצועי אלה למוסדות הממשלתיים המוכרים תכניות עסקיות במעט המחיר.

5.         כמובן שהתכניות לא מחזיקות "מים" ובינם לבין המציאות הקשה בשטח המרחק הוא בין שמיים וארץ (והנה התחלנו ברגל שמאל את העסק) ולמה התכנית העסקית לא משקפת את המציאות, כי על הנייר או בגיליון האקסל הכול סובל, הנייר והמחשב קולטים את הנתונים ויוצאים מספרים שלפיהם עסקים מקבלים החלטות ולפעמים החלטות גורליות אבל מה לעשות שנוהל זה הינו נוהל ישן ולא מותאם למציאות החדשה העסקית בת זמננו.

6.         אדם או קבוצה שרוצה להקים עסק "בפרט עובדים שכירים שהחליטו לצאת לעצמאות" אין להם את הניסיון והידע הניהולי מעבר למה שרואה החשבון או החבר שמספר להם כאשר היום בזמננו אנו המלכודות העסקיות מחכות בכל פינה (ראו את חוזי הזיכיון שחברות מוכרות ותבינו מה זה מלכודות) הם לא מבינים שהם חייבים ייעוץ עסקי גרידא שייקח אותם בבטחה אל מחוז חפצם דהיינו פתיחת עסק נכון והצלחתו.

7.         יזמים הרוצים לפתוח עסקים לא עבדו בעבר אם יועצים עסקיים ולכן המקצוע או השירות הכל כך חשוב לביטחון של פתיחת המיזם שלהם נראה להם בטל ב-60 למה? כי זה עולה כסף, כי מה יגיד לי היועץ שלא יגיד לי הרואה חשבון או החבר, והרי יש לי תכנית עסקית מה אני צריך יועץ. אבל הם לא חושבים שיועץ מקצר להם דרכים, מבטיח את עתיד עסקם, פועל במקצועיות לקידום העסק, ושיועץ עסקי זה לא רואה חשבון, ורואה חשבון זה לא יועץ עסקי. והעסק של החבר הוא לא העסק שאתה רוצה לבטוח והדברים שונים כל זה בשביל לחסוך ולהתרסק אחרי שנתיים.

לסיכום והמלצות בחלק הזה של המאמר

לא פותחים עסקים, לא חושבים על עסק, לא מנסים להגשים מיזם עסקי ללא התייעצות או ליווי של ייעוץ עסקי, הדבר הזה מוכח שנה אחרי שנה לכל הפחות אם הנתונים של קריסת עסקים והעליה בכמות פושטי הרגל והתיקים בהוצל"פ מה-5 שנים האחרונות. חוסר ההבנה של עבודה וחובה להתייעץ אם יועץ עסקי מקצועי ולא פקיד ממשלתי או מישהו שסתם יום אחד החליט לקחת קורס אצל כוכב הראליטי ולהפוך ליועץ הופך לרועץ ליזם או למי שרוצה לפתוח עסק.

בוא נבחן מה הסימנים שהעסק עומד לקרוס

אני מבקש להצביע כאן את הסימפטומים שהעסק או החברה הופכים להיות מספר בסטטיסטיקה של קריסת העסק:

א.         מאזן חשבונאי (הפסד) מול רווח כאשר העסק או החברה נמצאים בהפסד חשבונאי

ב.         (הפסד חשבונאי) + הפסד תזרימי ואני יסביר:

יש מצב שלעסק יש הפסד חשבונאי (הכנסות) – (הוצאות) אבל: הפסד זה לא כולל את התזרים הווה אומר: אם יש לכם החזרי הלוואות, הוצאות פרטיות שנכנסות לעסק ולא רשומות בספרים, אזי שלהפסד החשבונאי נוסף גם הגירעון שיוצר החזר ההלוואות ואז נוצר גירעון שמצטבר המצריך לקחת עוד הלוואה או לדחות תשלום לספקים או לא לשלם פנסיה לעובדים (שזה הכי קל לא לשלם) והעסק נכנס ללופ מסוכן.

ג.          מימון לקוחות: על מנת למכור העסק מוכן לתת אשראי ללקוח, אשראי זה מכביד עוד יותר על העסק וזאת בפרט שהעסק שילם את ההוצאות השוטפות שלו ואולי את ערך הסחורה שילם באשראי (כאן זה תלוי מה היחס בין תשלום ההוצאות הקבועות לבין התשלום הספק מול תשלום הלקוח.

ד.         לקיחת הלוואות מגורמי חוץ כמו שוק אפור או הלוואות בתנאי נשך שהבנקים גובים שמזהים שהעסק בצרות.

ה.         לאור המצב הכספי שתיארתי בסעיפים מעלה אזי לעסק אין מספיק כסף להוצאותיו היום יומיות, להשקעה במכירות ובפרסום, בראש נקי כיצד לצאת מהמשבר שנקלע, בצמצום כ"א, בירידה בשירות ובאיכות השרות עד שהלקוח אומר NEXT עוברים לספק הבא.

כל מה שתיארתי מעלה הם הסיבות הבסיסיות לקריסה של עסקים

סיכום והמלצות

יש שתי אפשרויות בסיטואציות שתיארתי כאן

1.         לקבל החלטה על סגירת העסק במינימום נזק שיישאר אחר כך.

2.         להבריא את החברה באמצעות שכירת יועץ עסקי מקצועי המתמחה ברזי העסקים ניהול, מימון, כלכלה, שיווק, מכירות ופרסום.

3.         אין דרך שלישית: להמשיך ולהנפיש את העסק רק בכדי לא לסגור אותו במחיר של יצירת חובות חדשים, הלוואות ממקורות לא רצויות, וחיים קשים זו לא הדרך. דרך נוספת שלא כתבתי כאן הוא לנסות ולמכור את העסק. היום במצב העסקי שנוצר במשק הישראלי קשה למכור חברות או עסקים ואם כן יש כאלה שקונים את השם של העסק או החברה והוותק שלה בכדי לעקוץ אחרים.

קראו איך נתמודד מול הגידול ברכישות באינטרנט בחו"ל

stock-photo-businessman-looks-at-blank-poster-on-the-wall-in-modern-conference-room-mock-up-376609825

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן