האם הסטרטאפ שלי יצליח

האם הסטרטאפ שלי יצליח

האם הסטרטאפ שלי יצליח?

אין יום שאני לא מקבל בין טלפון אחד ל-5 שיחות של כאלה הרוצים לפתוח סטרטאפ.

אנשים שחשבו על רעיון של אפליקציה, רעיון של עיסוק מיוחד, רעיון של פתיחת עסק בתחום שעלה במוחם, רעיון שמצאו שקיים בקצה העולם ורוצים להביא אותו ארצה "אבל לא כמו ששם אלה משהו משודרג בהרבה ממה ששם", אם זה שני חברים שהתאגדו וחשבו על הסטרטאפ, אם זה חברה צעירים, אחרי צבא, או כבר כאלה שעובדים וביחד עם חבר לעבודה חשבו על רעיון "מדליק" מבחינתם ורוצים להוביל את המיזם קדימה. ואני בפרט מתכוון לאותם אנשים אשר בחיים לא היו בתחום העסקים או שניהלו עסקים, או שבכלל מבינים את עולם העסקים (בטח לא עולם העסקים של היום). כחלק מתהליך של ייעוץ עסקי לסטרטאפים חשוב להבין כמה דברים חשובים לפני כן.

ההתלהבות

ואז, כאשר הרעיון כבר (פחות או יותר מגובש) הם פועלים כך:

1. מתחילים לבנות מגדלים וארמונות לגבי תוצאות המיזם שלהם.
2. מסתכלים רק על צד הרווח שהמיזם שלהם יגרוף.
3. מפחדים פחד "מוות" לספר על הסטרטאפ שלהם למען שלא יגנבו את הרעיון מהם.
4. יש כאלה שמתחילים להוציא כספים על רישום פטנט, מתייעצים עם עורכי דין של פטנטים, משקיעים, אם זאת אפליקציה, באב טיפוס PROTOTYPE מבלי שבחנו בכלל את הכדאיות הכלכלית, התכנית העסקית ואו המודל העסקי.
5. יש כאלה שכל כך מאמינים בהמצאה שלהם שמתחילים לחפש משקיעים שישקיעו במיזם שלהם הווה אומר ב"רעיון" "ההמצאה" שחשבו עליה.
6. ואם מדובר על רעיון המצריך חנות אזי כבר קופצים על השכרת חנות "רק בשביל לתפוש את המיקום" כאשר עדיין לא בחנו את הרעיון שלהם מבחינה עסקית כוללת.
7. ואם מדובר על שותפים, אז טרם תחילת השקעה של אגורה אחת לא עשו הסכם מייסדים או הסכם שותפות אחד עם הצד הנגדי.
8. אין צורך בשוק למוצר או לשירות שחשבו עליו למרות שמאד האמינו בו.
9. הכסף נגמר כבר בשלב הכנת המיזם
10. צוות, או שותפים שלא התאימו למיזם (לא כל ממציא גם יודע לנהל עסק)
11. תחרות לעיסוק, או חוסר ידיעה שסקטור המיזם כבר פועל במתכונת אחרת.

יש עוד עשרות סיבות שגם סטרטאפים שהתחילו, ומכרו, נתקלו גם הם בבעיה של תחרות, של שירות או מוצר אשר מייתר את המיזם שלהם והשקעה גדולה ירדה לטמיון מוחלט, וחבל.

בכדי לסכם את הקטע הזה של ההתלהבות אני יכול לספר לכם על בעלי הרעיונות שבזבזו את כל כספם טרם בכלל שעמדו מקרוב על המודל העסקי של הסטרטאפ שלהם, והלכו הביתה חזרה כאשר כיסם התרוקן כתוצאה מההתלהבות והנחישות.

אני יכול לציין כי מחצית מהסטרטאפים "הגדולים" שנפתחו משנת 2012 ועד שנת 2016 התרסקו והשאירו חללים רבים ואני מדבר על נתון של סטרטאפים כבדים שכבר היו להם משקיעים מקצועיים שגם הם האמינו במיזם אבל הוא ירד לטמיון כמו שהרבה כסף ירד לטמיון גם הוא. מספר הסטארט-אפים החדשים הולך ופוחת מדי שנה, בעוד שמספר החברות הנסגרות הולך ועולה. וכל זה הרבה בגלל התנהלות קלוקלת של היזמים ומרעם.

לא חסר חברות מחקר שהציגו נתונים שרק אחוז נמוך מאד של סטרטאפים אכן צלחו. בעקבות כך דרוש ייעוץ לסטארטאפים כדי שהרעיון שלך הוא זה שיצליח.

קראו עוד

איך צריך לנהל עסקים

מי הוא יועץ עסקי נכון עבורך

אז איך כדאי לנהוג ברגע שיש לי רעיון לסטארטאפ?

1. לבדוק כמה כסף יש לי פנוי לצורך המיזם.
2. לבדוק כמה כסף יש לשותפים שלי למיזם פנוי לצורך המיזם.
3. לא להסתמך על הלוואות בנקאיות, חוץ בנקאיות, או חברים והורים.
4. לפרוט את הרעיון/סטרטאפ/מיזם/לסיפור (ספרו את הסיפור של המיזם-יותר נכון כתבו אותו כפי שאתם רואים אותו)
5. נסו למצוא ב"גוגל" מיידע על התחום שאתם חשבתם עליו.
6. לדוגמה: יש עכשיו בארץ "טרנד" של מסעדות טבעוניות בקונסטלציות שונות, היו כאלה שכבר התחילו לפתוח מרכזים כאלה ואני יודע על עוד יזמים שרוצים לפתוח רשתות שכאלה, לכל מיזם ומיזם יש את הייחודיות שלו: האם יש טעם לפתוח עוד ואז הקטגוריה תתפוצץ.
7. אותו דבר בדקו אם אתם מכוונים סטרטאפ לסקטור מסוים בדקו עם יש התכנות כלכלית למיזם אותו אתם מפתחים, יכול להיות שהמיזם שלכם מצוין אבל הסקטור שאתם מפתחים עבורו לא יוכל לשלם לכם את העלות שתדרשו. זכרו לא כולם פייסבוק, אפל או גוגל.
8. לאחר שהסיפור שלכם כתוב, ובדקתם קצת בגוגל, על תנפחו את הראות ותגידו "עכשיו אני יודע הכול"
9. מה שעליכם לעשות זה לפנות ליועץ עסקי אשר ביחד אתכם יקרא את הסיפור ויתחיל לפרוט אותו להתכנות כלכלית בראש ובראשונה, לקביעת מודל עסקי, תכנית ההשקעות, כתיבת התכנית העסקית בדגש על נושא ההוצאות, עד לנקודה שבא ייקבע GO.NO.GO ואם GO אז כיצד, יתקיים המיזם, מה יחזיק את המיזם, מה ההכנסה הצפויה מהמיזם, האם יש צורך לגייס מימון למיזם (תובנה אשר תצא מחיבור כל הפרמטרים שהזכרתי כאן)

לא משנה מה הוא המיזם, הסטרטאפ שחשבתם עליו הדרך הנכונה להוביל אותה הוא לפי סדר הדברים שכתבתי כאן במאמר, אני יודע שבעסקים כמו בעסקים אם לא ערים לכל הרחשים הסביבתיים, ולא עושים את המהלכים בדרך מושכלת ונכונה הסיכוי להישרדות הוא נמוך ביותר ולא צריך הרבה ללכת ולחפש תוכלו למצוא מסקנות אלה בהרבה סטטיסטיקות ומחקרים שנעשו בתחום.

צרו איתנו קשר על מנת לבנות תוכנית עסקית לסטארט אפ שכן נגדיל את סיכוייו להצליח!

לקריאת המלצות נוספות

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עיסקי

אנו מציעים לכם ליווי מלא ובנוסף ייעוץ עיסקי המוביל ל-100% הצלחה מוכחת בהגדלת המכירות והרווחים שלכם. מטרתנו שתבואו להרוויח יותר מהכסף ומהעסק שלך ותעבדו פחות

ליווי עסקים

אם אתם בעלים של עסק או חברה ואתם רוצים להצליח, להיות הטובים ביותר, לתת שירות טוב יותר ללקוחות שלכם ולהנות מרווחים ואיכות חיים גבוהה אבל

בניית תוכנית עסקית לעסקים קטנים

מדוע למעשה עסק זקוק לתכנית עסקית? מהי בניית תוכנית עסקית לעסקים קטנים? והאם בכלל זה נחוץ בהתחלה או באמצע התהליך. מי שרוצה להקים עסק חדש

יועץ שיווקי מומלץ

בחירת יועץ שיווקי שיצליח ליצור שינוי אמיתי בעסק היא למעשה משימה לא פשוטה כלל. כדי להמנע מטעויות, להלן כמה טיפים לזיהוי יועץ שיווקי מומלץ, ואיך

חברת ייעוץ לעסקים

אצלנו תמצאו חברת ייעוץ לעסקים אשר משלבת ייעוץ עסקי פרקטי ממוקד עם יצירתיות וגמישות שמאפשרת לנו להוביל אותך להצלחה שלך. אנו לא יושבים סתם ומחכים

שיווק מוצר יועץ אסטרטגי

לגבי שיווק מוצר יועץ אסטרטגי לקראת תהליך של שיווק מוצר יועץ אסטרטגי יכול לסייע בבניית התוכנית האסטרטגית והשיווקית. את התוכנית השיווקית יש לבנות לאחר האבחון של

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן