מתכון בטוח להצלחה לחברות עסקים ויזמים

מתכון בטוח לעסקים ויזמים

מוגש לכם מתכון בטוח לקיום עסקים ופתיחת יזמיות לעסקים חדשים

במאמר זה אני רוצה לגעת בנקודה מאד חשובה ליזמים, לבעלי עסקים, לעסקים שעדיין יש מוטיבציה ורצון להתפתח ולגדול כאשר הכותרת הנקודתית היא "על תאחרו את הרכבת"

ובמה דברים אמורים?

מה קרה לבעלי עסקים וחברות בעשורים האחרונים?

90% מהעסקים והחברות בישראל אשר קמו עוד במאה הקודמת כולל עסקים וחברות אשר הצטרפו אל עולם העסקים לא תארו בנפשם או כל תכנית עסקית אשר נכתבה עבורם והייתה להם כספר התנ"ך כי עולם העסקים יתהפך בצורה כזאת עד כדי כך שגרמה לתעשיות שלמות להעלם, לקמעונאים לאבד מוצרים ולקוחות רבים, ולגרום למצב של 45 אלף עסקים כל שנה להיסגר. אף חברה ואפילו לא חברות הסלולר או הבידור אשר קמו בשנות ה-2000 לא ראו את מה שקורה בעולם בכלל ובתחום הטכנולוגיה שהתפתחה והביאה לתהפוכות אדירות במשק העולמי אבל בטח במשק הישראלי.

בעלי העסקים והחברות חוו את התקופה הזאת שהם אומרים לעצמם!
+ יהיה טוב
+ זה רק תקופה
+ זה יחלוף
+ ניקח הלוואה מתוך תקווה שיהיה טוב:
+ נחליף מכירות עד שהמכירות התרוממו

אבל למעשה לא נעשה כלום בעסק חוץ מאשר הדברים הרגילים שהעסק או החברה המשיכו לעשות, וכך בלי משים לב העסק רק הלך והתדרדר וניזון מהלוואות של "שודדי הכספים" כמו הבנקים, הלוואה בערבות מדינה, השוק החוץ בנקאי, חברות כרטיסי האשראי, הלוואות בין אנשים, השוק האפור אשר רווחיהם נסקו מעלה והיוו קנאה לכלל המשק ואפילו גורמים בחו"ל אשר החליטו להשקיע בישראל וליהנות מריביות הנשך של שוק ההלוואות.

בואו בכדי לסוור את הדעה ניתן כמה נתונים:

1. משנת 2009 ועד 2015 הצטרפו אל פושטי הרגל קרוב ל-200 אלף עסקים
2. נתון המהווה גידול של 69 % משנת 2008 (שנת המשבר)
3. הנתון הזה לא משקף עסקים שנסגרו ללא פשיטת רגל "עוסקים מורשים" או חברות "שנעלמו"
4.. על כל 10 בתי עסק שנפתחו ב-2017 "9" נסגרו!
5. שנת 2017 סה"כ עסקים שנסגרו היו 43.000 וזה לפי העסקים המדווחים.
6. זכרו גם שזאת הייתה השנה של נפילת הטייקונים שחיו על הלוואות, דנקנר, פישמן ואחרים.

שנת 2017 הייתה שנה רעה מאד לעסקים גדולים, קונצרנים, חברות ציבוריות, חברות, ועסקים, שנה אשר סיכמה שנים רבות של התנהלות וניהול לא תקין מצד החברות והעסקים בזה שלא חזו את הנולד, לא התאימו את העסק שלהם לרוח התקופה, לקחו וניצלו את כל מסגרות האשראי שלהם, והגיעו למצב של "חניקה" כמה אפשר לחיות על הדי "הכספים"?

זאת הייתה השנה שהאוויר נגמר לכלל המשק והעסקים בישראל

עד כאן על טעויות העבר שרוב העסקים והחברות בישראל עשו, והלכו על פי האסטרטגיה הקבועה שלהם תוך שהם מממנים אותם בהלוואות בעזרתה האדיבה של מדינת ישראל שבמקום לחנך את בעלי העסקים לשינויים הדרמטיים בעולם העסקים סתמה את פיהם בהלוואות בערבות מדינה מה שהפיל את העסקים עוד יותר אל התאום.

עכשיו בואו נדבר על ההווה והעתיד הקרוב

+ בואו נסכים עם זה שהעולם העסקי התהפך.
+ אנו יודעים שהטכנולוגיה שינתה את חיינו לבלי היכר.
+ נבין שבזכות הטכנולוגיה הזאת החיים שלנו מצד אחד נהיו קשים מהצד השני קלים.
+ נסכים שהרבה מאד קטגוריות ותחומים הוחלפו בטרנדים שונים לחלוטין.
+ נקבל את העובדה שהרבה אנשים הופכים להיות ליזמים כאשר חלקם מפחד להיכנס אל עולם העסקים בגלל כל מה שהם שומעים על צרות של עסקים. צרות אשר לא צריכות בכלל להפחיד אם עושים את זה כמו שכל יזם או בעל עסק בארצות הברית עושה זאת בליווי עסקי צמוד, שלא כמו בישראל יזמים מפחדים להשקיע X כסף על יועץ עסקי על מנת שיוכל להרוויח מעסקו XXX כסף.
+ הרבה מאד קטגוריות נפתחו היום בעולם העסקים ומדי פעם בפעם אנו קוראים או שומעים על זה.
+ דוגמה טכנולוגית קטנה, אבל אנשים מתפרנסים יפה ממנה הינה האפליקציה של –AIR-BNB אפליקציה שמכניסה אלפי דולרים לבעלי או משכירי דירות.

איך לחשוב מחוץ לקופסה וליצור יזמויות חדשות

לא רק בתחום הטכנולוגי אנו יכולים להתפתח, ליזום, ליצור או להגשים חלום עסקי.

יש עוד המון טרנדים שאנו יכולים להקים במגוון תחומים עכשוויים אם אסטרטגיה אמפירית שלא תחייב אותנו לאורך זמן מאחר שעוד בכותבי שורות אלה בעולם כולו נפתחו או שונו יזמיות במגוון רב של תחומים.

גם אם אנחנו נוגעים בתחום האוכל: (כאשר אנו יודעים שהוא תחום רווי) והבנקים מגדירים אותם כתחום מסוכן, ראו איך הולכת ומתפתחת לה תעשיית ממכר אוכל רחוב, ראו איך צצים יזמים אשר בונים משאיות ייעודיות לממכר אוכל רחוב! הטרנד הזה רץ חזק מאד בעולם ועכשיו הוגלה לאוזני שגם הרגולציה בתחום הזה תתגמש ותאפשר מכירת מזון בחוצות העיר, בפסטיבלים, בגנים, באירועים, במסיבות והפוטנציאל עוד ענק.

עוד בתחום האוכל ראו איך הקהל הישראלי נפתח למגוון סוגים ומאכלים, פעם זה היה פלאפל, שווארמה, גלידה, ארטיקים, והיום זה אוכל צמחוני, טבעוני, אסיאתי, איטלקי, סנדויצ'ים ממגוון לחמים ובכלל חגיגה "אין כמו אוכל רחוב, נגיש, קל, לא דורש זמן, קליל ומשביע (38% מחיילי ישראל מזמינים אוכל טבעוני בתפריט המסופק להם בחדרי האוכל הצבאיים) ועוד מגוון ענק של סוגי אוכל, וזה מהממם.

אין אני מציע כאן התעסקות אל תחום המזון בלבד אף על פי כי סף הכניסה אליו הוא נמוך, יש עוד הרבה אפשרויות לעשות וליזום בתחום זה ולא בתחומי העבר של סקטור זה אלה של העתיד.

יש הרבה מאד עובדים שכירים במשק הישראלי, כפי שאני רואה את העתיד לאט, לאט יבינו מעסיקים כי יקר להם להעסיק עובדים ויעדיפו מיקור חוץ בארץ ובחו"ל, לעומתם עובדים שכירים לא יכולים להיות שבויים בידי מעסיקים ולסמוך כי פרנסתם תעמוד להם עד אין קץ (זכרו שגם חברות ענק מפטרים עובדים בגלל הגלובליזציה והתחרות בשוק) כך שלדעתי כל עובד שכיר וגם בגיל מבוגר צריך למצוא לו את עתידו "ותאמינו בי כמי שנותן ייעוץ עסקי עכשווי ברוח התקופה" יש המון מה לעשות.

קראו עוד

איך צוברים הון עצמי בעסקים

עסקים קיימים

1. היזהרו מתרדמת.
2. על תחזרו על התבוסה שנחלו כל מאות אלפי העסקים בעשורים האחרונים.
3. תזכרו שכל יום העולם משתנה.
4. תפנימו כי העולם צועד קדימה וכל יום הוא מומצא מחדש.
5. תדעו שאם אתם לא משנים או מסובבים את המפתח במוח האחר עושה זאת.
6. זה כמו בטבע כל מה שנכחד בא משהו במקומו.
7. יש מה לעשות בנושא העסקים הקיימים.
8. אין שום מניעה אם עסק לא מרוויח לשנות את ייעודו ברוח הזמנים עכשיו.
9. השארות בעסק שלא מרוויח זו גסיסה ומיתה ברורה.
10.אתם חייבים לא לחזור על טעויות העבר.
11. אתם חייבים להבין שאת השינוי והניהול אתם חייבים לעשות ביחד עם יועץ.
12. אתם טובים במה שאתם עושים אבל אתם לא מספיק טובים בניהול ולשם כך אתם מחויבים למען ההצלחה שלכם לשכור יועץ עסקי. (אני כותב זאת לא בכדי למצוא לי תעסוקה) אני כותב זאת כי זאת האמת של החיים בפרט היום.
13. המיקום שלכם מצוין (LOCATION-LOCATION-LOCATION) אבל אתם לא מרוויחים, על תפחדו לשנות לקטגוריה עכשווית ולהיפרד ממה שעשיתם עד כה.

לסיכום

עליכם להפנים ש"מה שהיה הוא לא מה שיהיה" בעולם העסקים והיזמיות, בכל השתנה ומה שלא השתנה ישתנה עכשיו או בעשור הקרוב, עליכם להטמיע כי אתם צריכים לחזור למודל העסקי שמרוויח כסף ולא משלם רק את ההוצאות וההלוואות שלכם.

אתם צריכים להבין ש"אם אין אני לי מי לי" והאחריות על ההצלחה שלכם מוטלת על כתפיכם בלבד, אתם צריכים להבין שאתם לא יכולים ללא ייעוץ עסקי מקצועי ולא יועץ מקצועי רדוד, אתם עוד יותר צריכים להאמין כי יועץ עסקי כלכלי בלבד לא יציל או יקדם את העסק שלכם, אתם חייבים אבל חייבים שעסקים הם למען מטרה אחת "עשיית כסף" והתפתחות. ויש היום אוקינוס שלם לאן להתפתח. אתם לא יכולים לצפות שהמדינה תעזור, כן, היא תעזור בלדחוף לכם הלוואות שלא לצורך בכדי להעשיר עוד את רווחי הבנקים וקופת המדינה.

היו חכמים, שנו גישה, הפכו את העסק שלכם לפרה חולבת, תפסיקו להגיד "אני מרוויח אבל לא רואה את הכסף" או "אני פוחד להגשים את החלום שלי לפתיחת עסק"

תוכלו להנות ממאמרים והמלצות בקישור

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן