אני קובע לא לפחד לסגור עסק

זה לא אסון לסגור את העסק

אמרנו כי ארבעים וחמש אלף עסקים  נסגרים בשנה רובם ככולם נסגרו מאוחר מידי.

כאשר:

  1. כאשר האקלים העסקי משתנה מיום ליום.
  2. כאשר העסק שלך צריך להמציא את עצמו כל יום מחדש.
  3. כאשר אתה לא מתאים את העסק שלך למציאות העכשווית.
  4. כאשר אתה לא משקיע בתחום העסקי של העסק ורק עוסק בתפעולו.
  5. כאשר אתה מתחיל להחליף הלוואות במכירות.
  6. כאשר אין לך כסף להון חוזר.
  7. כאשר אתה מממש את כל יכולות גיוס האשראי שלך.
  8. כאשר העסק נמצא בחריגה תמידית בחשבון הבנק
  9. כאשר אתה ממחזר הלוואות
  10. כאשר אתה לא משלם פנסיה לעובדים
  11. כאשר אתה מתחיל לפרוט שיקים בצ' ג'ינג'
  12. כאשר אתה מאחר בתשלום לספקים
  13. כאשר אתה לא מבין שבכדי לקיים עסק חייבים לחשוב ולהיות יצירתי תוך הסתכלות קדימה

יש שתי אפשרויות 

לעצור את הסחף ולסגור את העסק (ומיד אסביר) 

לשכור יועץ עסקי למען הצלת העסק והפיכתו לעסק עובד ומייצר 

אין אפשרות שלישית כי האפשרות השלישית תגרום לך, לסביבה שלך, למשפחתך, לספקיך, לעובדיך, למעמדך, נזק בלתי הפיך, ואם אתה או את אנשים צעירים שהחיים התעסוקתיים עדיין בעיצומם הרי שאתם צריכים לחשוב בכובד ראש איזה מן שתי הבחירות שנותרו בידך עליך לעשות.

בואו נבחן את האפשרות הראשונה

ברקע אנו נמצאים בתקופה עסקית נוראית לעסקים קיימים עשור שתיים שלוש או יותר, עשורים שכל העולם המסחרי, הקימוני, השירותים, הלך וגהה, קטגוריות השתנו, ענפים שלמים הוחלפו בענפים חדשים, הגלובליזציה, התחרות ומה לא. גם החברות הגדולות לא יכלו היו לחזות כזה מבול של שינויים ותנודות ואנחנו רואים את זה בעסקים הגדולים כמו חברות הסלולר, המדיה, הקמעונאות וכ"ד.

מאד היה קשה לעסקים להתמודד מול הסחף הזה והדרך הכי קלה הייתה להם "אז" להתפתות לכל מבול מוכרי האשראי הבנקים, חברות כרטיסי האשראי, הלוואות חברתיות, השוק החוץ בנקאי, הלוואה בערבות מדינה, והשוק האפור לקחת כספים שיחליפו מכירות, הפסדים, ובכך לא להרגיש כי העסק שלהם מפסיד חשבונאי אבל משלם מהזרמות של הלוואות וחסכונות.

תוסיפו לזה את לידתם של חברות הליסינג לרכבים שצמחו בבת אחת ואנשי העסקים או בעלי העסקים גם התפתו לרכוש רכבי יוקרה למיניהם שעלו לעסק שלהם פי אחד וחצי ממה שחשבו, כי לצערי כאשר הוצע להם הרכב אזי הם הסתכלו על מחיר המכונית (אולי) אבל לא הסתכלו על הוצאות המימון, ובכלל  תשאלו בעל עסק איזה הלוואה הוא לקח והוא יגיד לכם "אני, הצלחתי לקבל הלוואה בריבית X ולא ידע כי הדרך שבה הוא מחשב את ריבית ההלוואה היא לא הדרך שנותן ההלוואה מחשב, הכול בכדי להציל את העסק להזרים כספים במקום לחשוב יצירתית מה אני עושה באמת, לא להבין שברגע שנקלעים למצב כזה בעסק זה או לעצור בצורה מקצועית ובעצה אחת עם גורם מקצועי או שפשוט להרים ידיים ולהקטין נזקים.

קראו עוד:איך מתנהלים עם שותפים 

קראו עוד: לא תאמין כמה תמורה תהיה בעסק בשיתוף בת זוגתךכיצד אנו סוגרים את העסק 

לאחר שהבנו כי לא עצרנו בזמן, לא חשבנו נכון, ההינו עסוקים בכדי שהעסק "ישרוד" כל זאת שהתחרות הייתה על הורדת מחירים מבלי להוריד הוצאות, והעסק כבר הגיע למצב שתיארנו מעלה, בנוסף לזה שהחובות תפחו, המכירות התחלקו בין יותר לקוחות, בבנקים נצלנו את כל המסגרות שלנו, אנחנו כבר כמעט להיות חשבון מוגבל זה הזמן בו צריך לסגור את העסק. אפילו היועץ העסקי שנביא המומחה בעולם לא יוכל להציל את העסק בדיוק כמו בחברת "טבע" שהביאו מנכ"ל חיצוני בעל שם עולמי שמקבל משכורת עתק עדיין לא מצליח להעלות את החברה על הפסים הנכונים ולא בטוח כי אכן יצליח. (לפעמים דברים שנהרסים הם לא ברי תיקון וצריך ללמוד לקחת צעד אחד קדימה)

מה עושים? המלצות 

  1. הדרך הקלה ביותר היא לסגור את העסק.
  2. לנסות למכור את פעילות העסק "פעילות"
  3. להחזיר לספקים את המלאי ולהזדכות בכרטס הנהלת חשבונות.
  4. להגיע להסכם עם המשכיר של המקום להחזרת הנכס ללא פיצוי.
  5. להגיע עם העובדים להסדר לתשלום המגיע להם (יש לזכור שעובדים מוגנים דרך הביטוח הלאומי ואם לעסק אין לשלם אזי העובדים יכולים לתבוע את הביטוח הלאומי)
  6. לנסות למכור למתחרה כל דבר ערך הנמצא בעסק ואת התמורה להחזיר לבעלי החוב המעיקים.
  7. גם עם הבנקים ניתן להסתדר בתשלומים ישירים או דרך ההוצאה לפועל.

לא לפחד ששומעים את המילה "הוצאה לפועל" אנו נמצאים במדינת חוק מתוקנת אשר ידעה בעשורים האחרונים לחוקק חוקים בכנ"ר (כונס הנכסים הרשמי) באולמות בית המשפט ובהוצאה לפועל להתאים חוקים המתחשבים באקלים העסקי העכשווי תוך הכרת המערכת העסקית וסחף האשראי שגורמים מלווים פועלים בשוק העסקי. ולהקל על חייבים (כמובן המערכת יודעת להבחין בין מי שנפל עסקית למי שנפל בהימורים או בפשע או כאלה שמנצלים את המערכת לטובתם.

  1. אין מניעה ללכת גם למהלכים משפטיים:
  2. 10.הליכה להליך של איחוד תיקים.
  1. הליכה להליך של פריסה לתשלומים (הכול לפי סכום והיקף החובות שנשאר)
  2. הליכה להליך של פשיטת רגל.
  3. במידה ומדובר בחברה גדולה בקשה לבית המשפט להגנה מפני נושים ומינוי מנהל זמני לחברה על מנת לנסות ולהציל את קיומה.

 

ראו: עסקים כמו שזה עסקים" גודל הסיכוי הוא כגודל הסיכון " חברות המלוות כסף מחשבים את עלות מכירת הכסף שלהם לציבור בסיכון שהם לוקחים על עצמם, זו חשיבה עסקית גרידא וזאת אחת מהסיבות שהבנקים בישראל מרוויחים הון כסף" אנחנו כעסקים לא יכולים לעשות את זה (למרות שיש חברות מסחריות שעושות את זה ) ולכן אנו "לא צריכים להרגיש רע עם עצמנו" כן כשלנו כמנהלים, לא פעלנו נכון, לא התייעצנו כמו שצריך, לפעמים רק רואה החשבון היה היועץ שלנו אבל לא הפנמנו שרואה חשבון הוא לא תחליף ליועץ עסקי, הוא יכול לסכם בפני הבעלים את מצב העסק נכון לעכשיו, ואת המס שהעסק צריך או יצטרך לשלם, אבל הוא לא מכיר את המטריה של העסק, השוק, כיצד להתנהל בשוק, היכולת להיות לציידו של בעל העסק ולכוון אותו נכונה ובראייה עסקית גרידא, ומכאן הרבה מאד עסקים טעו בזה שהחשיבו את רואה החשבון כזה שיכול לנהל או להציג את העסק. עם כך היה תפקידו של רואה החשבון היו נופלים וקורסים 45000 עסקים כל שנה???

"יוצא לי לשאול בעלי עסקים למה התנהלת כך עונה לי כי כך הציע לי הרואה חשבון או שאני שואל בעל עסק כמה שילמת מס השנה עונה לי בעל העסק לא יודע זה הרואה חשבון יודע, או שאלה למה אתה משלם מקדמות כל כך יקרות שאתה לא מרוויח עונה לי בעל העסק אני לא יודע זה הרואה חשבון יודע!!! ואני קורא לזה ניהול כושל!!! (שלא יהיה מובן מדברי אלה כי רואה החשבון אשא במשהו הבעיה לא אצל רואה החשבון הבעיה אצל בעל העסק שמרוב שהוא פוחד ממס הכנסה הוא מקבל את דברי רואה החשבון כמובנים מאליו) איך אומרים לי הלקוחות "הרואה חשבון שלי הוא חבר של מישהו במס הכנסה"

לסיכום החלק הזה 

שלם ליועץ עסקי פגישה אחת, בדוק אם אתה צריך לסגור את העסק או יש מקום להצלה ותחסוך ממך הוצאות ועגמת נפש לך ולסובביך. 

מתי שוכרים ייעוץ עסקי 

א. שפותחים עסק או מיזם ועוד לפני שמוציאים אגורה

ב. עסקים קיימים ותיקים שמחייבים שינוי ארגוני על מנת להתמודד בעשור הקרוב.

ג. חברות המחויבות לגייס את העובדים שלהם למען החברה ובתפוקה של 100%

ד. שינוי אסטרטגיה, טקטיקה שיווקית, ופרסום עכשווי דיגיטלי

ה. עסקים אשר בעליהם מרגישים שמשהו לא בסדר עובדים אבל אין כסף ונמצאים על הגדר "זאת מנורה אדומה"

ו. מבינים שצריך להוסיף או לשנות את רצפת המכירה.

ז. מבינים שהפרסום הישן כבר לא עובד או מבינים שפייסבוק זו עדיין לא פלטפורמה של פרסום "לדעתי וניסיוני"

אנו מדברים עסקים-אנו מדברים על כסף-כן כסף מניעה את העולם וכל מי שפתח עסק אם חשב שזה משהו אמוציונלי הוא טועה, עסק משמע כסף וכמה שיותר רווחה לבעליו ולעובדיו, לכן החשיבה צריכה להיות בהתאם, יש אנשים שמאד אוהבים את מה שהם עושים אבל אולי לא עושים נכון, לפי הנתונים על קריסת עסקים אז בטוח שהם לא עושים את זה נכון, וחבל. אנא קחו בכבדות את המאמר כאן הוא יהיה נר לרגליכם שתבואו לקבל החלטות.

משהו אישי 

אני אישית עברתי הרבה משברים ב-50 שנה העסקיות שלי והלוואי שהיה לי אותי על מנת לקצר תהליכים ולפעול הכי נכון שאפשר, והנה היום אני כאן עומד לפניכם ומנסה בכל הכוח להזהיר אתכם מנפילות ומקריסות לא נעימות וההפך להדריך אתכם איך תוכלו כן לתקן ולקיים את העסק שלכם..

תוכלו לקרוא המלצות ומאמרי עזר בלחיצה על הקישור

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן