הבנק שלנו לא אשם

הבנקים לא אשמים!
אם תשאלו אחוז ניכר מבעלי העסקים שקרסו בישראל (בשנת 2016 קרסו למעלה מ-45 אלף עסקים) מה הסיבה לקריסה שלהם הם יענו "הבנקים" הבנקים הם אלה אשר לא רצו לתת יותר אשראי, הם אלה אשר רצו להוריד את המסגרות הם אלה אשר לא נתנו לי נשימה אחת יותר!

בעלי עסקים שחושבים כך הם טועים. ובגדול!!!

מה זה בנק? בנק הוא כמו כל עסק אחר בעולם, האסטרטגיה של הבנק הוא למכור כמה שיותר כסף, עם סיכון מחושב, עם בטוחות מקסימליים ועמלות על כל פעולה.
בנק הוא לא פילנתרופ, בנק הוא לא עזרה סוציאלית, בנק הוא לא בית תמחוי, בנק לא אמור להיות המענה לכל הצרות העסקיות שלנו. הצרות האלה הם בעיה בלעדית שלנו.

נכון, על הבנק מוטלים מגבלות של יחסים הוגנים ותקינים עם הלקוח וכפי שאמר אחד השופטים שדן בסכסוך בין בנק ללקוח "יחס הבנק ללקוח חייב שיהיה יחס של מלאך לאדם"

הבעיה היא אצלנו!

כל עוד אנו עומדים בתנאים הבאים הבנק ילך לקראתנו:
1. עמידה במסגרות
2. שקיפות מלאה עם הבנק
3. כיבוד התחייבויות
4. ליידע את הבנק כאשר תהיה חריגה ולהתחייב לתאריך הורדת החריגה.
5. לא לעשות החלפות שיקים פיקטיביות
6. לבטן את מערך הביטחונות לחשבון: זה לא אומר לקחת אשראי יקר ובמקומו לשים בטוחות כספיות שלא מניבות אגורה רק בשביל ההרגשה "הפסיכולוגית" דרך אגב בנק מעדיף עמידה במסגרות מאשר המשחק הזה של הפקדת בטחונות כנגד אשראי מלא.

צריך לזכור שהיום מערכת חלוקת האשראי היא פרי יצירתו ותוצאותיו של מחשב הבנק לשם מוזנים באופן שוטף כל יום הפעילות של הלקוח והוא אשר קובע או נותן לפקיד הבנק לנהוג אם הלקוח בדרך זאת או אחרת. כך שאם הבנק מתקשר אליכם יום אחד ומציע הלוואה, או כאשר באתר הבנק עומדת לזכותכם אפשרות הלוואה זה אומר שאתם מדורגים גבוהה במחשבי הבנק.

כבעלי עסקים אנו צריכים להבין שהבנק משקף את הפעילות וההתנהגות שלנו

כלל ברזל! אם העסק שלנו לא מרוויח כסף, הבנק יראה זאת מיד, אם העסק מרוויח רווח חשבונאי (הכנסות-הוצאות) אבל למעשה לא מספיק להרוויח גם לכסות את ההלוואות אזי הבנק יראה זאת מיד, כי אז מתחילים למחזר הלוואות, לחדש הלוואות, וגם לא לעמוד בהתחייבויות.

עסקים חייבים להרוויח כסף.
עסקים לא יכולים להפסיד כסף.
עסקים המפסידים כסף מחייבים פעולות הצלה לעסק.

קראו עוד: הזהרו העסק שלכם לפני קריסה
יש מה לעשות בעסק אך מאחר ובעלי עסקים עסוקים בהישרדות היום יומית אין להם את הזמן והחשק לחשוב שונה, להבין אחרת, לראות אורות בקצה המנהרה, ויש אורות בקצה המנהרה.

אנו נמצאים באקלים שונה ממה שנמצאנו לפני עשור, אנו רואים כי עסקים וחברות ענק מתרסקות אל פני התאום בגלל רוח התקופה, אסור לנו להיות בתוך המעגל הזה המחיר הוא גבוה עד גבוהה מאד ולכן אנו צריכים לעשות כל לעל שעל ידינו על מנת לתקן, לשנות, לייעל, להרחיב, את פני העסק שלנו.
יועצים עסקיים הם הדרך להוביל מהלכי הבראה בעסק,

אנא קראו עוד מאמרים בתחום

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן