ניהול צוות עובדים – כיצד להצליח בתור מנהל?

המלצות למנהלים: ניהול צוות עובדים בעסק או בחברה.

סיפור

באחת מחברות התעופה האסייתיות התגלה עד תחילת שנות ה-אלפיים כי רמת ההתרסקות של המטוסים היא גבוהה בצורה "לא מוסברת". (הטיסות שהתרסקו נבדקו ונחקרו ולא העלו כשל מכני שטייסים מנוסים לא יכולים להתגבר עליהם) . בשנת 1999 התרסקה עוד טיסה של החברה 60 שניות לאחר ההמראה שלה. בחקירת התאונה הזאת הגיעו למסקנה כי באסיה התרבות מבוססת על כבוד ומעמדות בכל מגזרי החיים והעיסוק במדינה, מה שאומר שמי שנמצא בין האליטה ולא משנה באיזה תחום הוא אוטוריטה ואף אדם במעמד נחות יותר יכול לערער על מעמדו. כך זה היה קורה בתאי הטייסים של החברה הלאומית כאשר הקפיטן היה נכנס לתא שאר הצוות היו נעמדים ומקבלים את פניו (בדיוק כמונו שאנו נעמדים מול השופט שנכנס לדיון בבית המשפט).

התנהלות זאת וההתייחסות למעמד מנעה מאנשי הצוות להעיר או להשמיע בקורת כנגד "הקפיטן" תוך שהם יודעים כי הם הולכים לקראת מותם. התאונה בשלהי 1999 כאשר מטוס גמבו של החברה התרסק אל תוך כפר באנגליה נבע מזה שהקברניט התעלם מההערות של טייס המשנה או מהנדס הטיסה "שהרי הוא הסמכות הגבוהה ואין מי שיערער את החלטותיו" ולכן המטוס התרסק. בחקירה נמצא שאם רק היה מקשיב לטייס המשנה ההתרסקות הייתה נמנעת.

לאחר תאונה זאת החליטה החברה האסייתית לאור הממצעים לחדש את הנוהליים בין הטיסים ולהפוך אותם לצוות שעובד במשותף שכל אחד ייתן את חלקו ובעת הצורך ייקח את הפיקוד (כמו שאנו מכירים במלחמות ישראל כאשר מפקד הטנק נפגע או נהרג איש צוות לוקח את הפיקוד.) משנת 2000 בעת יישום המסקנות החברה האסייתית צמחה וגדלה ולא נרשם עוד מקרה של התרסקות.

למה הקדמתי בסיפור

בסקר עולמי שנערך בשנת 2016 לציון "מי הוא המנהל האולטימטיבי בתקופה הנוכחית עלה כי המנהלים הטובים ביותר הם אלה שיודעים לעבוד בצוות, שיודעים להאציל סמכויות, שמסוגלים לעבוד ולתקשר עם כל דרג בחברה או בעסק וליצור שיתוף פעולה בינו ובין העובדים תוך התייחסות שוויונית לכל עובד ועובד.

עוד באתר האם צריך לגבות כסף מהלקוח

עובדים מעדיפים יחס ושיתוף על פני שכר ותנאים

אנו כבני אדם מעדיפים לקבל מחמאה, הערכה, שיתוף, קידום בקרירה על פני שכר כזה או אחר. כל אדם רוצה להביע את עצמו, חשוב לו להיות חלק ממשהו גדול מאשר לשרת את החלק הגדול, כאשר מערכת היחסים מנוהלת ע"י מנהיג, מנהל כריזמטי, מנהל עם יחסי אנוש טובים, שלא יוצר הפרד ומשול ובטח לא מעדיף עובד אחד על האחר בפרהסיה.

איזה אישיות נדרשת ממנהל היום.

מנהל/מפקד צועד בראש.
לוקח אחריות אישית על מה שעובדיו עושים.
בעל יחסי אנוש גבוהים.
פחות אנליטי ויותר יצירתי
כריזמטי ובטח שלא בעל אגו
כזה שיודע לפרגן במקום המתאים
כזה שמפתיע לטובה את העובד
כזה שיודע לשתף את הצוות או חלקו ע"פ הצורך
כזה שמצרף מי מהצוות לישיבות בנושא העסק (הגם שבחשיבה בסיסית הנושא לא קשור לתפקידו אבל הרעיון כי המנהל קורא לו לשבת ביחד עם פגישה חיצונית רק תתרום גם לישיבה ובטח לרצונו של העובד למעורבות ותמיכה בחברה)
זיהו מנהל בצוות שלא מתנהג כפי שמנהל העסק או המנכ"ל מתנהלים.

אני לא רוצה לשעמם אתכם ולכתוב עוד על דרכי התנהלות וניהול, אני בטוח כי הבנתם את הכוונה.

המלצות
עולם העסקים היום מחייב חשיבה של הרבה מוחות, לרוב בני האדם ובפרט הדור העכשווי (ותתפלאו גם העובדים בגיל המבוגר) יש להם רעיונות, יצירתיות, שאם לא ייקחו את זה מהם זה הפסד מטאורי לעסק או החברה, עובדים אלה לא יבואו ויפתחו את ליבם כאשר הם עובדים בסביבה קשיחה, או בכדי להיכנס למנכ"ל הם צריכים רשות או קביעת פגישה, לא, לא ולא, העובד הוא הנכס העיקרי של עולם העסקים העכשווי וזאת רק עם המנהל מתאים לנהל את עובדיו.

כבדו את העובדים שלכם, בנזיד עדשים תוכלו לרכוש את אמונם על מנת שתוכלו לעבוד בצוות וביצירתיות משותפת.
לדעת איך לנהל צוות עובדים זה לא פשוט ולא משהו שנולדים איתו. השקיעו בעצמכם ובעובדים שלכם ולימדו כיצד לפתח מיומנויות אלו!

בהצלחה

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו