רוצה לפתוח בית קפה

רוצה לפתוח בית קפה, מסעדה, בר? תחשוב טוב.

אין עוררין כי ענף בתי הקפה, מסעדות ומועדונים נושק לאחד מהענפים הסקסיים ביותר בעיקר בקרב אנשים צעירים. האמת שאם ענף זה לא היה כול כך מסוכן עבור בעליו אזי הרבה מאד יזמים ללא מקצוע מוגדר או כאלה שרוצים להתמחות בענף היו מוציאים את מקומם ושלוותם בתחום עיסוק זה.

אהממה אנו מדברים כאן על ענף מסוכן מאד שההישרדות שלו קשה עד קשה מאד ואם אתה לא רשת מוכרת (אומנם רשתות יש בהם סניפים מצליחים וסניפים כושלים) אזי הסיכויים שלך לקרוס הם יותר מאשר להצליח.

 

לא, לא באתי לכאן בכדי להספיד את הענף עוד יקומו הרבה מסעדות, בתי קפה ומועדונים וגם יפלו הרבה עסקים כאלה. השאלה המרכזית היא כיצד לגשת לעסקים כאלה.

אם דיברנו על רשתות מוכרות אזי שההליכה לפתיחת עסק כזה הוא בראש ובראשונה המיקום שלו, יכולת ההשקעה של הבעלים (עדיף כמה שיותר כסף פרטי ולא הלוואות בנקאיות, חוץ בנקאיות וכ"ד) אורך רוח וויתור לעבוד במרווחי רווח נמוכים יותר מאשר בעל מסעדה בית קפה ומועדון לא ממותג.

בתחום הזכיינות הקשה מכול הינו החוזה הדרקוני עליו חותמים הזכיינים על כול הסנקציות המופעלות עליהם כאשר לא ממש ברוב המקרים מוכרי הזיכיון נותנים את גבם למען הזכיין, מבחינתם זאת עוד קופה רושמת שמניבה להם רווחים לעומת זאת יש מוכרי זיכיון שהולכים יד ביד עם הזכיין ותומכים אותו (לא כספית) אבל מנטלית.

כאשר אנו מדברים על פתיחה של מקום חדש אז עולה השאלה העיקרית והיא "מיקום" מיקום טוב שהעסק המוקם יתוכנן לאוכלוסיית היעד יכולה להביא להצלחתו בנוסף לזה כלל ברור חייב להיות אצל יזמים חדשים לפתיחה הינו הבאת כסף מהבית וגיוס נמוך מאד ממקורות בנקאים או חוץ בנקאים.

תוכנת עסקית המחייבת כול עסק ולא רק בתי קפה חייבת להכליל פעילות של שנה ראשונה עם הפסדים וגריעת רווחים כול זאת על מנת להתחיל ולהרים את מיתוג העסק ללקוחותיו (ברשתות זה יותר קל בעסקים פרטיים יותר קשה) אבל אפשרי.

ישנם מספר סוגיות אשר דורשות טיפול התחלתי כמו פתיחת העסק עם שותף/ים, כניסה לתוך קבוצת שותפים בעסק קיים, רכישת מניות או חלקים במסעדות, בתי קפה ומקומות בידור, התנהלות נכונה בין השותפים תוך מניעת זעזועים לעסק (אנו הרי יודעים שני אנשים 40 דעות ארבע אנשים 80 דעות).

 האם כדאי לרכוש זכיינות

לסיכום פתיחת בית קפה, מסעדה, פאב אם כ-רשת או לבד מחייבת בדיקה קפדנית ובניית תוכנת עסקית הרבה מעבר לעסקים אחרים מאחר וכאן ההשקעה היא גבוהה אך בשעת מכירה ההשקעה יורדת מטה מטה. אם מקום לא הצליח לעולם לא יוכל להימכר תוך כיסוי השקעותיו. וחבל, לכן יפה הוא החשיבה של "סוף מעשה במחשבה תחילה"

קראו עוד בנושא זכיון לפתיחת בית קפה או אחר ועוד מאמרים בתחום זה חשוב

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן