צריך לשלם מס או לא

צריך או לא צריך לשלם מס
זה לא סוד, כולם יודעים, גם מס הכנסה יודע, שיש עסקים או בעלי מקצועות חופשיים שלא "נהנים" לשלם ל"שלטון" מיסים.
האי רצון לשלם מיסים לא נובע רק מכעס על השלטון, על השחיתות הציבורית, על הכספים שהולכים למגזרים מסוימים ועוד כהנה וכהנה סיבות מסיבות שונות, אבל "בנינו" יש עסקים כאלה:
1. עסקים שמרוויחים כסף ולא רוצים לשלם מס או מע"מ.
2. עסקים שבקושי יש להם הוצאות (תשומות) יוצא להם לשלם מע"מ גבוה ואני אסביר: קחו לדוגמה חברה לכוח אדם, החברה מעסיקה 100 עובדים, ומוציאה חשבוניות מס ל-100 לקוחות, החשבוניות הם בסכום מלא ולכן המע"מ הוא גבוהה, ומהצד השני הם לא יכולים לקזז מע"מ על ההוצאה מאחר ועל משכורות אין מע"מ. מע"מ ניתן לקזז על שירותים או מוצרים.
3. עסקים עם קשיים תזרימיים שתשלום המע"מ רק מכביד עליהם,
4. עסקים (עוסק מורשה) שהמקדמות מס הכנסה או ביטוח לאומי מכבידים עליהם ועל תזרים המזומנים שלהם.
5. עסקים שמפסידים כסף.
6. הגרוע מכל שעסקים חוסכים גם בביטוחים, בביטוחי עובדים, בתשלומי הפנסיה, ולא מבינים את הנזק שהם מביאים על עצמם בעסק ובאופן אישי.

עסקים וחברות כפי שציינתי כאן "לא מנהלים נכון את העסק שלהם"
עסקים שמנוהלים נכון יכולים לשלם את כל המיסוי על הכנסתם.
עסקים שלא מרוויחים כסף עדיף שיפנו ליועץ עסקי.

אי ניהול לפי הספר גורם יותר נזק לעסק מאשר החיסכון במס!

מדוע אנחנו טועים שאנו חושבים ברמה של ה"פחד מהמס"

א. אנו נמצאים בתקופה עסקית קשה ובלתי יציבה
ב. השפע מצוי בכל פינה, התחרות מאלצת להוריד מחירים ולהתייעל, פתיחת השוק הגלובלי לכל דכפין, אתרי הקניות בעולם, השמיים הפתוחים המחזירים את הטסים עם מזוודות מלאות של מוצרי מותגים, הרגולציה, הקטגוריות שמתחלפות, הטכנולוגיה, בקיצור לנהל עסק "זה לא משחק ילדים"
ג. עסקים, מטיבם רוצים לגדול להתפתח והכי חשוב להרוויח.
ד. עסקים נזקקים למימון במצב של ירידה במכירות או התפתחות עסקית פוטנציאלית.
ה. עסקים חייבים להיות הרבה יותר זהירים, הרבה יותר מפוכחים, וההתנהלות העסקית שלהם חייבת להיות שקופה ונכונה.

קראו עוד: איך לא תפסידו מפרסום במרששת

ולכן:

על מנת שנוכל להתמודד עם כל הפרמטרים שהזכרתי הנתונים שלנו חייבים להיות נכונים ומשקפים את המציאות האמתית של העסק.

אנו צריכים לזכור שהיום כל המערכת הבנקאית, הממשלתית, העסקית מחוברת במאגרי מיידע משותפים וכאשר אנו מגישים בקשה להלוואה, מבקשים מהבנק לעמוד בחריגה זמנית (כמובן מי שמנהל תזרים מזומנים נכון) יש מגוון פרמטרים שהבנק שוקל (היום הבנקים פועלים ברובם ע"פ נתונים שהמחשב פולט, הווה אומר הלקוח מדורג לפי רמות) וכאשר אנחנו לא משקפים את הפעילות האמתית של העסק אז הדירוג שלנו יורד, למה? כי הבנק בוחן אותנו גם ע"פ המחזור הכספי שלנו, ואם אנחנו מדווחים לשלטונות על חלק מהמחזור אז אנו מפקידים בבנק את אותו חלק שאנו מדווחים עליו (שהרי אם לא כן אז הרי זה ברור ששלטונות המס בביקורת הכי פשוטה יעלו על הפער) ואף אחד מאתנו לא רוצה לקבל "פסילת ספרים" שהתוצאה של מהלך כזה שהעסק ישלם כפול ומכופל אם היה עובד לפי הספר.

בעולם העסקים החדש אנו נבנים על "הקרדיט" שלנו, הווה אומר "תעודת הזהות הבנקאית שלנו" (בדיוק כמו המערכות העובדות באותה שיטה עד היום בארצות הברית.) לפי "תעודת זהות זו" הבנק מתנהל מולנו, חברות הליסינג מתייחסות אלינו, חברות כרטיסי האשראי נענות או שלא נענות לבקשותינו וכמובן כל תחום המימון החוץ בנקאי צמוד לתעודת הזהות הפיננסית שלנו.

מאחר ומקורות המימון (מעבר לרצון שלהם להבטיח כמה שיותר את מתן ההלוואות והמימון אלינו) הם עסקים לכל דבר ועניין, הם רוצים להרוויח כמה שיותר ולקחת מאתנו כמה שיותר עמלות וריביות (ולא רק הבנקים זה גם חברות הליסינג, חברות כרטיסי האשראי והמימון החוץ בנקאי) (אני בכוונה לא מזכיר שוק אפור כי עסק שמלווה בשוק אפור, המלצה מקצועית שלי "סגרו את העסק") ואם אנחנו מראים להם מחזורים שלא משקפים נאמנה את העסק "אנחנו בעלי העסקים המפסידים הגדולים ביותר) וחבל!

מניסיון רב שנים אני יכול לקבוע "מי שעובד נכון" מי שמנהל את עסקו במקצועיות ובשקיפות "מוטב שיציג את כל ההכנסות של העסק"

לא צריך לפחד לעבוד שקוף!
השאלה אם אנו עובדים במסגרת הנכונה
השאלה האם אנו מתייעצים אם יועץ עסקי מדי פעם בפעם
האם אנחנו עובדים תחת המסגרת של "עוסק מורשה" שבו אנו משלמים מס מקסימלי (תלוי בגודל הרווח) וביטוח לאומי ומס בריאות מקסימלי (גם כן תלוי בגובה ההכנסה( בביטוח לאומי יש תקרה של מס)

או אנו מתאימים יותר לעבוד במסגרת של "חברה" ששם מס החברות עומד היום (חודש ינואר 2018) על 22% ומאחר ואנו נמצאים לפני שנת בחירות יש כבר רינונים כי מס החברות גם הוא הולך לרדת, בדרך כלל אני מאד ממליץ לעבוד תחת המסגרת של "חברה" הרבה עסקים שאני פוגש די נבהלים מהמילה "חברה" אני יכול לציין שלא אחת נתקלתי ברואי חשבון שפשוט מפחידים את הלקוחות שלהם לא לעבוד במסגרת חברה (מהסיבות שלהם (זה לא הכלל וזה לא גורף) אבל זה קיים.

בחברה הבעלים יכולים למשוך משכורת ולשלם את המס כשכירים, חברה הינה בערבון מוגבל ולפי המצב העסקי חשוב מאד להגן על הבעלים מכל בחינה אפשרית (כמובן אם התנהלו נכון ולא הזיקו לחברה בזדון) חברה מגישה מאזן ויש פרמטרים רבים לטובת העסק בסוף השנה בעת שמגישים את המאזן.

כל בעל עסק שיסתכל על עסקו מול המראה וישאל את השאלה האם אני מרמה את הממסד או שבמאזן הסופי אני מרמה ופוגע בעסק שלי ובעצמי.

אני במאמר זה לא רוצה להיות השוטר של מדינת ישראל, זה לא תפקידי, תפקידי לתמוך בעסקים וחברות, כאלה שקמים כאלה שקיימים וכאלה שנמצאים ב"צרות" ורוצים להתאפס.

אני יודע שעסקים שלא פעלו בשקיפות מלאה יהיה להם קשה לשנות ולו ב-קצת את ההרגלים שלהם, זה לא מהיום למחר, זה תלוי הרבה מאד פרמטרים אבל בהחלט ניתן להגיע לשקיפות מלאה בתהליך מלווה על מנת להמשיך לשרוד ולהתפתח בעסק.

תוכלו לקרוא מאמרים נוספים בקישור

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן