מתי לוקחים הלוואות לעסק

אני רוצה לעשות קצת סדר בתחום ההלוואות.
במאמרים המופעים באתר זה שנכתבו תחת ידי ניתן למצוא מאמרים לשלילת לקיחת הלוואות ומאמרים לחוב ללקיחת הלוואות, הלוואות באופן כללי זו לא המצאה גרועה. השאלה הנשאלת היא "מה מטרת ההלוואה" .

רוב העסקים/החברות/החברות הציבוריות הם תוצאה של הלוואות, שהרי אם לא כך איך בנק היה מרוויח ברבעון למעלה מ-800 מיליון שקל (וזה כאשר אני מדבר על בנק אחד) אבל, הלוואות אשר נלקחות למינוף, לרכישת ציוד על מנת לייצר יותר כסף, למטרת הון חוזר למנוע מעסקים לחיות על גבול הקצה (מה שלצערי הרבה מאד עסקים חיים כך) הרי שהלוואה בנקאית או חוץ בנקאית בשקלול הריבית בגין ההלוואה מבורכת. לגבי הלוואות לפתיחת עסקים הרי שגם הם מבורכים אבל לא יכולים לעמוד לבד ללא השקעה מסוימת של הבעלים או היזמים.

קראו: מתי מבינים שהעסק חייב ייעוץ עסקי 

הלוואות שמדליקות מנורות אדומות.

1. מחזור הלוואות.
2. דחיית פירעונות של הלוואות.
3. כיסוי תזרים מזומנים באופן שוטף
4.. פתיחת עסק במימון בלעדי של נותני ההלוואות.
5. .מימון פעילות העסק ע"י הלוואות
6. החלפת מכירות בלקיחת הלוואות.

כל אלה צריכות להדליק מנורות אדומות לבעלי העסק וכל אלה מדליקות מנורות אדומות בבנק.

עסקים הצורכים כסף מהלוואות הם עסקים לא טובים, או שלא מנוהלים נכון, או שהם נמצאים לקראת קריסה, או שהם לא מוכרים מספיק, או שהם לא עושים על מנת לשפר את הרווח החשבונאי והתזרימי כאחד.

מצבים כאלה מחייבים כניסה של יועץ עסקי/שיווקי/פיננסי לעסק או לחברה על מנת לקבוע את המהלך בחזקת GO NO GO

בואו נבין מה מביא כל כך הרבה עסקים למצבים אלה.

השוק העסקי בישראל הולך ונהייה יותר קשה מיום ליום (אבל זה לא אומר שאין זכות קיום לעסקים) השפע, הריבוי, הטכנולוגיה, הגלובליזציה, המזרח והודו, טיסות ה-LOW COST, הרכישות באינטרנט הבריחו צרכנים פוטנציאלים לשווקים אחרים. זה קורה כבר בעשור האחרון ברמות אדירות מה שלא הכין בעלי עסקים וחברות להתאים את עצמם למציאות החדשה, תוסיפו לזה את החופשים, המצעדים, החגים, היציאה המטורפת במיליוני אזרחים לחו"ל המיסים הארנונות עלויות האשראי ותגיעו למצב שלעסקים וחברות בישראל קשה להתקיים או יותר נכון הרווח החשבונאי שלהם אם קיים בכלל לא מציל את ההפסד התזרימי שלהם דבר המאלץ אותם לחפש בשדות זרים הלוואות ומימון ביניים.

השאלה הנשאלת היא.
1. האם צריך לסגור את העסק.
2.. האם צריך לבצע רביזיה בעסק.
3. האם יש מה להציל.
4. מי ייתן לי מימון שאני כבר "חנוק" בהלוואות.
5. מה יבטיח לי שהעסק לא ימשיך להתדרדר
6. מה יבטיח לי שייעוץ עסקי ייתן לי מענה.

התשובות לשאלות אלה הם כדלקמן:

בראשית, אין ביטוח לשום דבר אנו יודעים גם שיש ביטוחים הם לא תמיד מכסים אבל!!!

1. לא סוגרים עסקים כל כך מהר לפעמים סגירת העסק עושה נזק יותר גדול.
2. לאור כל ההתפתחויות באקלים העסקי שציינתי מעלה זה דבר ברור ומחויב המציאות לעשות רביזיה בעסק, לקבוע את האסטרטגיה מחדש, לנסות להגדיל את רצפת המכירה ועוד.
3. אחרי שבוחנים את העסק ברמת האסטרטגיה, הפוטנציאל, הפיננסי והשיווק קובעים אם יש מזור לעסק או לא.
4. עסקים טובים (אפילו שחזרו להם שיקים) עדיין יכולים לקבל מימון ל-5 חודשים ביחד עם תכנית עסקית להרצת העסק. (כמובן הלוואה חוץ בנקאית לא שוק אפור) יותר ויותר חברות מימון בשוק הישראלי הבינו את המצבים של עסקים קטנים ומכוונים את הפעילות שלהם לעבר השוק העסקי הקטן) עדיף להם 1000 לקוחות של בין 50 ל- 200 אלף ₪ מאשר "טיקון" אחד שיגרום להם נזק בלתי הפיך.

5. המטרה היא שהעסק ימשיך, עסק בקשיים פיננסיים זאת לא "חדשה מרעישה" לכולם ברור האקלים העסקי ותהפוכות השוק ולכן בכדי להיות בטוחים באחוזים גבוהים שהעסק כן יוכל להמשיך חייבים את השילוב של ייעוץ עסקי אם אפשרות בדיקת מימון ביניים. (כמובן הכול בערבון מוגבל")

6. ייעוץ עסקי מטרתו לבחון את העסק, אולי גם ללוות את העסק וזאת התמיכה והעזרה שעסק יכול לקבל בדיוק כמו מטופל המקבל טיפול רפואי ע"י מומחה. בשילוב כלים "הניתוח אכן יכול להצליח"

אנו באמת נמצאים בתקופה עסקית קשה, יותר ויותר עסקים מקבלים רמת דירוג מסוכנת בסקטור שהם פועלים, למיטב שפיטתי ההתפתחות הטכנולוגית שנפלה עלינו במכה אחד ואדירה לא הכינה עסקים וחברות להתפתחות זאת וגרמה לקריסה של קטגוריות ופריחה של קטגוריות אחרות. ראו לדוגמה את ענף התעופה איך חברות ה-LOW-COST פורחות והחברות הוותיקות קורסות.

עולם העסקים הקטנים והבינוניים בטח לא נגמר, צריך לבוא אליו בגישה שונה.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן