מה עשתה הבורסה בשנת 2012?

 האם ניתן לסכם כאחד שנותן ייעוץ עסקי לעסקים את שנת 2012 בבורסה.

לדעתי, כן! אפשר כבר להתחיל לסכם את פעילות הבורסה בישראל בשנת 2012.

אז שנה טובה בבורסה אי אפשר לקבוע שהייתה, ההפך הוא הנכון, הבורסה הישראלית המשיכה להתכווץ כפי שהיא עשתה זאת ב-3 שנים האחרונות.

ובלי נתונים הרי אי אפשר אז בוא נבין מה בדיוק קרה בבורסה בשנת 2012

במחזורי המסחר במניות חלה ירידה של 40% לעומת 2011 מה שהביא את מחזור המסחר היומי לקרוב למיליארד ₪ בלבד. אומנם בסך הכול הכללי עלו המדדים כמו ת"א 25 ב-13%, ת"א 75ב-7%, בלוטק 50 ב-23% , פיננסים ב-21%, נדל"ן ב-12% מניות נפט וגז ב-6%. מה שמסכם עלייה ממוצעת של 13% בלבד. וזה על קצה המזלג.

השאלה הנשאלת עם באמת הבורסה התל אביבית הולכת ומתדרדרת ומהווה חוסר עניין של הציבור ב"משחק המניות" כפי שהכרנו בשנים השמנות של הבורסה, או שציבור המשקיעים בחר אפיקי השקעה אחרים, או שלציבור נגמר הכסף?

בבורסה התל אביבית מנסים להוביל מהלכים שאולי יעודדו משקיעים פוטנציאלים וקיימים להעמיק את ההשקעות שלהם במוצרי הבורסה השונים, וזה באמצעות מעבר למשכן חדש של הבורסה התל-אביב והגדלת שעות המסחר מעבר לשעות כיום.

בדרך כלל הבורסה לנירות ערך משקפת את המצב הכלכלי בו נמצאת הכלכלה של אותה מדינה, מצד אחד טוענים הקברניטים ובראשם ראש הממשלה כי הכלכלה הישראלית יציבה, אם נשפוט לפי נתוני הבורסה בשנה האחרונה נבין שזה לא בדיוק המצב שהרי מעבר למחזורים הנמוכים ולתשואות הנמוכות העובדה שאף חברה ישראלית לא הנפיקה, וההפך הגמור קרה שמספר חברות נמחקו מהמסחר בתל אביב זה לא מייצג כלכלה יציבה. לכול הפחות לא לדעתי. אם אני מחבר את הקריסות של החברות הגדולות, את הקשיים של התאגידים הגדולים, את ההתחייבויות והחובות לציבור ולבנקים של המוסדיים הגדולים אני לא יכול להבחין בכלכלה יציבה במקרו ובטח בכלכלה לא יציבה אצל הסוחרים הקטנים והחברות הבינוניות המייצגות למעלה מ-90% מהמסחר בישראל.

בואו ביחד נקווה לטוב בשנים הבאות

דורון עמית

054-8087706

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן