המלצות כיצד לחסוך בדלק בעסקים/חברות.
מחירי הדלק מתייקרים ומגיעים לרף של 10 ₪ לליטר.
זה מחיר אבסורדי להוצאה של דלק.
לדוגמא: צריכת דלק של רכב פופולארי מדגם יונדאי I30 הינה 10.75 קילומטר לליטר.
טכנאי/איש מכירות/איש שירות/ שנוסע 150 קילומטר ביום-X 24 ימי עבודה (מבלי הנסיעות הפרטיות בסופי שבוע וחגים) נוסע 3600 קילומטר בחודש. סה"כ סכום הדלק בו ישתמש יעמוד על למעלה מ-3000 ₪ בנסיעה ממוצעת-ללא פקקים.
ניתן לחשב עלות דלק לכול רכב בלחיצה על קישור זה
למעשה נושא העמדת רכב לעובד הופכת להיות הוצאה משמעותית למעביד ולמעשה גם לעובד אם כוונת משרד האוצר לחייב יותר בשווי רכב את העובדים מקבלי הרכב מאת המעסיק.
כ-יועץ עסקי, אני שואל את השאלה. לאן נגיע?
האם עלות זאת צריכה להיספג גם כן במחיר הנוכחי לצרכן?
האם בתוספת למע"מ שמרבית העסקים במשק יספגו יוכלו גן לספוג את נושא עליית השימוש ברכב.
מה יעשו אותם עסקים אשר עיסוקם מבוסס רכבים. טכנאי שירות, אנשי מכירות, בלדרים, הסעות, הובלות, "תחבורה ציבורית" וודאי שתעלה מחירים. או שעלינו לנסות ולפעול אחרת.
מחיר נסיעה ברכבת מתל אביב לחיפה הלוך חזור עולה 55 ₪
מחיר נסיעה ברכב מתל אביב לחיפה כולל סיבובים בעיר עולה 170 ₪ (לפי יונדאי I-30)
איש מכירות שיוצא לבקר לקוחות בחיפה – (בעיר חיפה) עדיף שיסע ברכבת, ישתה, ינוח, יעבוד על המחשב בדרך, יגיע רענן לחיפה, ובתחבורה ציבורית זולה יעשה את פגישותיו ויחזור רגוע מבלי פקקים לתל אביב.
כך יעשה איש מכירות לכול יעד בישראל.
אנו ארץ קטנה והתחבורה הציבורית הפכה להיות (יחסית) יותר זולה מרכב.
המלצות נוספות.
יש להוריד את נושא הצמדת הרכב לעובדים אשר את יומם מבלים במשרד (עדיף לשלם עבורם נסיעות במונית או בהסעה מאורגנת מאשר ברכב צמוד)
עובדים שרגילים להגיע עם רכבים לעבודה-עדיף שישאירו אותם בחניונים של הרכבת ויגיעו למחוז חפצם שהם רעננים מבלי הפקקים) (אלה שיגידו כי רחוק להם מתחנת הרכבת למשרדם-שייקחו מונית-או שיעלו על תחבורה ציבורית)
עסקים שמספקים סחורה ברכבים עליהם להגיע למצב של התייעלות ואם סידור המשלוחים מראה 3 פעמים בשבוע לאותו יעד שיורידו לפעמיים בשבוע או לפעם אחת (בגלל התחרות בכול הענפים ברור הוא כי עסקים לא יעלו את מחירי המשלוחים אבל עסקים קטנים צריכים ללמוד מהעסקים הגדולים, לדוגמא הרשתות הסלולריות: המחירים שלהם ירדו וגם השירות ירד- זמן המתנה לנציג קודם היה עד 5 דקות היום הוא עד שעה "והלקוחות מבינים") עסקים לא יכולים במצב של היום להרשות להם להוסיף ולספוג את העלויות הנוספות)
יש לנסות לאגד עובדים מיעד מגורים אחד שיצטופפו ברכב אחד ויגיעו אתו לעבודה. בארצות הברית שלא כמו בישראל בשעות העומס יש נתיב (ללא חיוב כמו בישראל) שמיועד ל-2 נוסעים ומעלה, מה שמבטיח נסיעה חלקה בפקקים וחסכון בזמן ובעלות של כסף.(אנחנו לא ארצות הברית וזמן לא נחסוך אבל אולי לפחות נחסוך דלק של עוד שתי מכוניות)
עסקים ועובדים יקרים, אנו בתקופה הדומה לתקופה של צנע, אתם יודעים את זה, אתם מנהלים כלכלת ביית, אתם יודעים כמה העלות של המחייה חשובה. אתם גם מבינים שהריצה אחרי מקומות המוכרים יותר בזול תהיה ריצה לשווא כי מחיר הנסיעה במכונית למקום הזול כבר לא יהיה כדאי עקב עליית מחיר הדלק וזה עוד לא הסוף.
אנא חשבו והתחשבו.
אסור שעסקים ימשיכו לקרוס.
צריך לעשות מהלכים חכמים
חשוב לכם לחסוך בעסק שלכם-התקשרו