רציתי לכתוב לכם על מודל עסקי שבראייה מן הצד היה צריך להיות המודל הרווחי ביותר שקיים, ואני מדבר על המשביר לצרכן החדש…כולנו מכירים את המודל החדש של הרשת שנקנתה לפני שנים….כאשר המשביר ממשיך למתג את עצמו כבית כלבו לכול דבר רק ששיטת הרכש שלו מהספקים היא בשיטת הקונסיגנציה (שיטת הקונסיגנציה למי שלא מכיר היא מכרתה-שילמתה)… הגדילה לעשות רשת המשביר לצרכן החדש שהיא בכלל לא בעלת הסחורה המוצעת במרכזיה אלה רק מספקת במה, פרסום, וכלי מכירה לספקים כאשר היא גוזרת קופון יותר נמוך עבור המכירות שמתבצעות בשטח בתי הכלבו שלה….מהלך חשוב מאד שעשתה המשביר זה הקמת מועדון הלקוחות המוצלח מאד שלה..שהמבצעים ברשת באמת אטרקטיבים לבעלי מחזיק כרטיס המועדון….אז אם המודל כל כך טוב אז למה המשביר לצרכן החדש בבעיות של נזילות, חובות כבדים והפסדים, חובות בסך 1.3 מיליארד שקל מתוכם חובות לבנקים ולמחזיקי אגרות חוב…שהרי חובות לספקים אין (כי הסחורה לא של המשביר) כמו בכול סיפור סינדרלה שעושים עסק אחד טוב שואפים תמיד לעוד ועוד ואז כמה מהלכים שגויים של המשביר לצרכן כמו רכישת אופיס דיפו הכושלת ועוד עיסקאות כאלה ואחרות והופכים את ההצלחה לכשלון כספי צורב….אבל…המשביר היא חברה ציבורית….הציבור משקיע ומפסיד במניותיה…ולכן היא יכולה להרשות לעצמה לשחק קצת בריסקים..קחו את המהלך של הכניסה למבנה חדש בירושלים תוך עזיבת הבניין המיתולוגי של המשביר…אתם חושבים שהמהלך היה נכון…ימים ידברו….מה שבא ללמדכם יש לכם עסק טוב ביד..השקיעו בו, טפחו אותו, ואל תנסו לרעות בשדות זרים
האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?
מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם