אנו באים לתכנן את שופרות הפרסום שלנו!
אנו צועקים "לקוחות" "לקוחות" ובטוחים כי הלקוחות שלנו לא מספיק מכירים אותנו (נכון).
אנו אומרים בוא נשקיע בגוגל, בפליירים, בעיתונים המקומיים, סטיקרים, נתלה מודעות ברחוב, נפתח דף עסקי בפייסבוק, לא יתכן שהלקוחות לא רואים את כול זה ולא מתקשרים אלינו, יותר מזה עם פתחנו עסק חדש, עבדנו לשעת הפתיחה חודשים, והנה פתוח, והלקוחות: איין!
כן, אנחנו צודקים! לקוחות! איין! לא בעסקים קיימים ולא בעסקים חדשים (הכול יחסי כמובן) (וכמובן הכול תלוי באופי של העסק), בכול זאת לקוחות איין!
למה? הרי אנו מוכרים מוצר טוב, נותנים שירות טוב, המחיר שלנו סביר, מדוע אין לנו לקוחות.
ואם זה עסק חדש! איך זה יכול להיות כי כול כך חלש, היכן כול ההתגשמויות שקיווינו שיהיו והלקוחות יגיעו אלינו על מנת שלכול הפחות נכסה את ההוצאות הקבועות עד שנגיע גם לרווח.
כ יועץ עסקי אני רוצה להעלות בפניכם מספר נקודות חשובות.
כולנו מודעים לעובדה כי אני נמצאים בתקופת השפע, עסקים נפתחים ונסגרים חדשות לבקרים, תחרות נמצאת בכול ענף ובכול סקטור, מחירים של המתחרים יורדים ואין הבנה בסיסית כיצד אפשר להגיע בכלל למחירי רצפה שכזאת, העולם הקמעונאי מתמלא ברשתות זרות, בקנייה באתרים בחו"ל, והשטח נהיה הרבה יותר צר, הפרסום פורץ אלינו מכול עבר ואנחנו הפכנו להיות עיוורים למסרי פרסום, (אנחנו ממש לא מתייחסים לפרסום) חוץ אולי מכמה מחזי זמר המופיעים לנו על המרקע בטלוויזיה בשעת מנוחה, ואולי מה שכן יכול לעניין אותנו אם: מורידים את מחיר הדלק, מחיר האגרות הממשלתיות יורדים, החשמל יורד, הארנונה יורדת, מעבר לזה שום דבר לא יכול כבר לעניין אותנו כי 75% מהדברים שיש לנו בבית אנו לא משתמשים.
אז מה כן, לעזאזל, יש חנויות, יש רשתות, יש חנויות ברחובות העיר, בקניונים, הרי הם מתקיימים ממשהו! אז האמת שזה נכון! הרשתות הגדולות יודעות את הטריק כיצד להביא לקוחות אל השוקת ואפילו לתת להם לשתות מימיו הצלולים. הם מחדשים ללקוח, הם מרגשים את הלקוח, הם מביאים ללקוח חדשנות, הם צובעים כול יום מוצר אחר בצבע שונה, הם מתפעלים את השיווק והמכירות כמנוע טורבו דינמי ומעניין אשר נותן "חשק" ללקוח לרכוש את המוצרים שלהם! נכון זה בקניון, אנשים באים לקניון ומרכזי הקניות, זה משמש גם כמקום בילוי, אבל אנשים ניגשים לחנויות המותגים ושם יודע המותג להיכנס לכיסם ולהוציא סכום כסף נכבד!
הבעיה מתחילה אצל עשרות אלפי עסקים גם בתחום השירותים והקמעונאות שמקובעים בשירותים שלהם, ואתן כאן את הדוגמא הכי פשוטה למה אני מתכוון כי אחרת לא אספיק ללכת לישון מרוב הדוגמאות שאוכל לתת לכם כמי שנותן ייעוץ עסקי.
תארו לכם "קונדיטוריה" "קונדיטוריה" שמוכרת עוגות, כן עוגות, בורקסים, מאפים כאלה ואחרים. החליטה הקונדיטוריה לעשות שינו, לשים דובדבן בקצה חנותה, פנתה לשיף מוכר אשר יתן לה תפריט של "סלט" מיוחד. זה לא עוגות, זה לא בורקסים, זה לא מאפים. זה סלט "טעים" ארוז נכון, ממותג עוד יותר נכון, והכי חשוב טעים…את זה מציעים ללקוח ומספרים לו שזה מתכון בלעדי של השיף ההוא וההוא…זה רעיון להלביש את הקונדיטוריה בשמלה חדשה, במוצר נוסף ואם רוצים לקחת זאת עוד צעד קדימה, נותנים צלוחית קטנה ללקוח שיטעם מהסלט וכך ירכוש 1 או 2 ממנו!
חשיבה, חשיבה יצירתית, זה מה שנדרש מבעלי עסקים, לחשוב אחרת, לעשות דברים לא שגרתיים, ויש כול כך הרבה רעיונות בתחום.