קואצ'ינג לעסקים

נראה שכיום כל אדם בוגר מכיר את המונח מאמן או קואצ'ר בישראל. עד לפני מספר שנים היו שפקפקו במקצוע האימון ובאמינותם של המאמנים, אך נראה שלעבודם שפועלת מתוך מטרות חיוביות ולהשגת יעדים חיוביים, יש בהחלט השפעה חיובית הן על אנשים פרטיים והן על ארגונים וקבוצות. קואצ'ינג עסקי, נועד להוביל לשיפור ותוצאות חיוביות, במגזר העסקי, במודל העסקי אם באמצעות אימון אישי של בעלי העסק, או באמצעות תוכנית אימון לארגון להטמעת שינויים מערכתיים. קואצ'ינג לעסקים, הפך לכלי עזר רב שימושי כמעט בכל עסק מכובד בעולם, באמצעות סדנאות לארגון העובדים, ליווי בעלי העסק, השתלמויות גורמים מתוך העסק הקשורים בהון האנושי.

מה זה קואצ'ינג ולמה הוא חשוב?

בארצות הברית ארץ אשר בה רוב האנשים הבינו שהנשמה שלהם זקוקה ל"חבר" שאתו יוכלו לגבר בגובה העניים, לשתף אותו בבעיות, להשתחרר ממצוקות, להגיע להחלטות, לשתף אותו וללמוד מעצותיו היו פונים אל כורסת הפסיכולוג.

הסתבר כי למעלה מ-60% מאזרחי אמריקה היו מבקרים אצל הפסיכולוג לפחות פעם בחודש.

בעשורים האחרונים עת עלה תחום הקואצ'ר (האימון האישי) למודעות התחיל מעבר של אנשים להתקשר עם קואצ'רים (מאמנים) הן בתחום האישי והן בתחום העסקים. את המאמר הזה אני רוצה לכתוב בתחום התמחותי שזה ה-אימון העסקי.

רקע

עולם העסקים בעשורים האחרונים קיבל שינוי מהותי בכל מה שקשור בניהול והובלה של עסקים, "הכול השתנה" "הכול התהפך" עם פעם עסקים היו יוצרים ומקובעים באסטרטגיה ובטקטיקה השולטת בתחומם הרי שכל זה התמוטט והתרסק כתוצאה מהתהפוכות הענקיות שפרצו לעולם העסקים הלאומי והגלובלי.

מה שהיה נכון ליציבות של החברה או העסק בימים עברו הפך להיות לרועץ לעסק או החברה המתקיימת היום ואני מדבר לא רק על עסקים קטנים אני מתכוון גם למנכ"לי חברות אשר באיזה שהוא מקום אבדו דרך ונעמדו בפני שוקת שבורה להניע מערכת גדולה לשינויים אפילו קיצוניים באסטרטגיה של החברה.

כובד המשקל שהושט על קברניטי חברה אלה הביא אותם לפעמים לעשות טעויות והכי קשה גרם להם לעייפות החומר כתוצאה מהתנודות החריפות שהעסק או החברה שאבו אותם.

בדרך כלל יש בליבנו את האמרה "טובים השניים מן האחד" ובמקרה הזה כאן זה המקום להכניס קואצ'ר (מאמן) לרוץ אתו ביחד בחשיבה, בעשייה, בתכנון, בגישת המקרו ולא בגישה המונוטונית של פעילות העסק או החברה.

עובדות

  1. בדרך כלל אנו נוטים לחשוב שעובדי החברה המנהלים או אפילו העובדים הם כלי העזר של מנכ"ל החברה בחשיבה יוצרת.
  2. אנו נוטים להאמין שמנהלים אלה יוכלו לעזור למנכ"ל החברה בחשיבה האסטרטגית או בתפעול השוטף והתאמת השירות/המוצר לרוח התקופה תוך זה שמחובתם הם להוריד הנחיות לצוות ההנהלה והעובדים.
  3. לרגע אנו כמנכלים שוכחים כי המנהלים השכירים בארגון רגילים לדפוסי עבודה קבועים ורגילים להרגלים שהחברה יצרה במהלך השנים.
  4. עובדים וגם מנהלים מרוכזים באזור הנוחות שלהם (ברמה האנושית: עובד ולא משנה אם הוא מנהל או עובד כללי חושבים קודם ברמה האנושית "שמירה על מקום העבודה" "קבלת השכר בזמן" "לשמור על התנאים רכב, פנסיה, חודש 13, ואולי אפילו בונוסים" (וזה בהחלט אנושי) (כמובן לא בהכללה) אבל כך פועל המוח האנושי/הישרדותי שלנו.
  5. קואצ'ינג עסקי למנכ"ל או בעל עסק חייב להגיע מבחוץ, ממקום שאין בו אינטרס אישי בהמלצה, ממקום שלא קשור רגשית לחברה או ממקום שלא מכיר את העסק, חולשותיו, מערכת היחסים הפנימית, האינטרסים החבויים אלא ממקום מקצועי גרידא.

אין במאמר זה חלילה מלפגוע בצוות העובדים של החברה יש כאן רק להאיר נקודה מאד חשובה ואקוטית להתברגות העסק כעסק שעושה פעולות נכונות תוך כדי הכוונת המנכ"ל ולא גורם אחר במבנה הארגוני של החברה מלבצע מהלכים נכונים ועכשוויים בחברה.

היום יותר מתמיד אנו נקראים לעבודת קואצ'ינג למנהלים ואפילו למנהלי מחלקות בחברות השונות.

מאמן שיוצר כימיה טובה עם מנהל הרי שזו עשייה ברוכה לחברה ולתוצאות העסקיות שלה.

נכון, הבנו כבר שקואצ'ינג זה לא בגלל תוכנית ריאליטי בטלוויזיה וגם הבנו שבארצות הברית של אמריקה החליף הקואצ'ינג את ספת הפסיכולוג, וכבר הבנו את זה שיותר ויותר אנשים רוצים שיקשיבו להם כי יש להם המון מה לספר לעולם ולסובבים אותם, וכבר הבנו שקואצ'ר טוב יכול להוביל מתאמן למחוזות שהוא עצמו לא היה מגיע אליו לבד…ואנחנו יודעים שקואצ'ר טוב שם מראה מול המתאמן וביחד איתו שם על השולחן את כל החיובי והשלילי שלו, והבנו שמתאמן יקבל את דברי הקואצ'ר המקצועי יותר ממה שהוא מקבל את דברי האנשים הקרובים לו…בדיוק כמו שמטופל לא יספר לבני משפחתו מה חלק עם הפסיכולוג שלו כך מתאמן לא יעשה זאת עם קואצ'ר…אבל אם קואצ'ר זה יותר זורם, זה יותר קליל, זה רץ…זה מביא את המתאמן למקומות אחרים, לחשיבה אחרת, להתנסויות שונות, זה עולם אחר במערכות היחסים בין בני אדם…יש בזה הרבה יותר אנרגיה….והרבה יותר דינמיקה להצליח ולהגיע להישגים. לכל אדם יש את הרצון שלו לשינוי ..יש כאלה שהגשימו ויש כאלה שלא… הגשמה זה לא חלום, זו מציאות. ועם קואצ'ר אמיתי אפשר להגיע ליעדים אותם רוצה המתאמן להשיג…

כולם שואלים אותי למה צריך קואצ'ינג…בגלל אלון גל בתוכנית בטלוויזיה? בגלל שיש ריאליטי בטלוויזיה אז נושא הקואצ'ינג משגשג לו….ואני עונה לא..ושואל. למה יש קואצ'ינג לספורטאים, לשחקנים, לזמרים, לאנשי עסקים, לאנשי במה ועוד ועוד ועוד….קואצ'ינג באמריקה מחליף את ספת הפסיכולוג…כי אנשים נוכחו לדעת שכול רצונם  זה שישמעו אותם…אבל לא בזה מסתכם תפקידו של קואצ'ינג…

התפקיד של קואצ'ינג אישי או עסקי להביא את המתאמן לרמות אישיות הישגיות שהוא עצמו לא יכול היה להגיע אליהם…הקואצ'ר תפקידו לשים את עצמו כמראה מול המתאמן ולהראות לו מה הוא עושה נכון היכן הוא טועה והיכן הוא יכול לשפר בכדי  לצעוד עוד מספר צעדים קדימה בחיים שלו…שהם צעדים חשובים ביותר עבור המתאמן….קואצ'ר טוב, בדומה מאוד ליועץ עסקי, הוא קואצ'ר מקשיב, הוא קואצ'ר שיודע לקחת את היכולות של המתאמן לשים אותם על השולחן ולפרוט אותן לעשייה יוצרת או בונה…אם זה בחיים היום יומיים אם זה ביחסים של בינו לבינה ואם זה ביחסים העסקיים שיש למתאמן עם העולם….קואצ'ר טוב הוא מתנה אנושית אדירה למתאמן…חשבו על זה אם תרצו להעניק מתנה לבן או בת זוגכם…

יעדי קואצ'ינג לעסקים

אז פלאי תוכניות האימון עשו את שלהם ועין תחום בולט יותר כמו עולם העסקים, בו קואצ'ינג יכול לבוא לידי ביטוי כמו בתחום הזה. כל עסק ניתן להוביל לשינוי או באמצעות שינוי הגורמים המנווטים בעסק-בעל העסק, מנהלים, אחראי משאבי אנוש וכדומה, או באמצעות שינוי גורף בתוך הארגון עבור צוות העובדים במחלקות ייעודיות או כלל העובדים. אם נתמקד בסוגית קואצ'ינג עסקי עבור בעל העסק, הרי שהליווי יכול להתמקד בצדדים הכלכליים, שיפור יכולות הניהול, קשרי אנוש ועוד היבטים.

קואצי'ינג לעסקים ברמה הארגונית, לצוות העובדים ולמנהלים יחד עשוי לתרום לשיפור האווירה בעסק, הידוק היחסים הבין אישיים בתוך העסק, עידוד יכולות עסקיות אצל העובדים, רתימת העובדים לחזון וגם כאן בעוד היבטים רבים שבסופו של תהליך מתבטאים בהצלחת העסק.
מהם ממצאי המחקרים האחרונים על "מרכז ההחלטות" האמיתי במוח.
כיצד תבנו את המסר שלכם כך שיפנה למוח המחליט – למוח הקדמון
מהם ששת הגירויים שתמיד מעוררים את המוח הקדמון לפעולה
מהם שש אבני היסוד של מסר משכנע
מהם שבעת מגבירי הרושם שיבליטו את המסר שלכם גבוה מעל האחרים
מהם שלושת סגנונות הלמידה הנפוצים וכיצד לנהוג איתם
כול זאת תגלו באימון של הישרדות

 

סדנאות קואצ'ינג לעסקים

כמעט כל עסק, בוודאי בעסקים עם צוות עובדים גדול, מקפיד על קיום סוג של מאמן עסקי לצוות ההנהלה, בעלי העסק והעובדים אחת לפרק זמן וברגעים מכריעים עבור העסק.  קיום סדנאות או תוכניות קואצ'ינג עסקי יכול להיעשות אחת לפרק  זמן בימי כיף, סדנאות אימון ייחודיות, ליווי של צוות העובדים בזמן העבודה ובמגוון אופנים.
כל דרך והייחודיות שבה וכך גם הפקת היתרונות והלקחים מכל דרך. אז בין אם מעוניינים בהעלאת המוטיבציה אצל העובדים, ייעול ההנהלה ובעלי העסק, הצעדת העסק קדימה והצלחתו מומלץ לשקול קואצ'ינג עסקי.

לצאת מהקופסא

etumhbd-כמה זה מצער אותי באופן אישי עד כמה חברות ועסקים מתנהלים וחושבים בתוך הקופסא. יוצא לי להיפגש עם הרבה חברות שתהליך החשיבה שלהם עדיין מונע מתהליכים ושיטות עבודה בעיקר שיווקיות קודמות. למדתי שלאנשים קשה מאד לקבל שינויים, ואפילו פוחדים ממהלכים חדשים וחיוניים לרוח התקופה ולהישרדות העסקית והאישית שלהם. יותר ויותר מגיעים אלי אנשים עם צורך הישרדותי לפרסם את עסקיהם או פועלם תוך כדי שהם שולפים מכיסם עלונים וחומרים פרסומיים מתקופה אחרת ומשנים קודמות ורק מבקשים לעשות שינויים קוסמטיים….לחלק מאנשים אלה קשה מאד לקבל את השינוי שאני מציעה להם, את המהפך שאני דורש מהם שיבצעו, את שינוי החשיבה בשיווק ובפרסום שאני מוכיח להם כי עליהם לבצע.. ועד שאני לא מראה להם חומרים אחרים, גישה שונה, ופעילות אחרת אל מול עיניהם גם אז אנשים אלה לא בטוחים כי עשו נכון אבל בחוסר ברירה עצמי כתוצאה מהאווירה הכללית בסופו של עניין מקבלים את הגישה….דבר זה בא ללמד אותנו כמה קשה לכול ארגון או חברה או עוסק במקצוע חופשי להתאים את עצמו לרוח התקופה דהיינו לעידן השפע ,הריבוי, ה-הכול יש כאן, לטכנולוגיה המתפתחת בנטורקינג שיכולה לחסוך לעסק עלויות פרסום רבות ולהגדיל את החשיפה שלו ובכלל לגלוש אתו לעבר התקופה הבאה…..אנו חייבים להיות פתוחים יותר לשינויים על מנת שנשרוד ולהצליח – דורון עמית -קאוצינג עסקי

למה היום יותר מתמיד אנו חייבים מנטור או קואצ'ר

אנו נמצאים בעולם שהאתמול הוא היסטוריה כאשר היום הוא העתיד והמחר הוא עתידני. מה שהיה נכון לאתמול כבר לא נכון להיום וכך הלאה.

גידול האוכלוסין, חיסול קטגוריות, לידה של קטגוריות חדשות, המזרח ויבשת אפריקה, המהפך הטכנולוגי, התחרות, השפע וההיצע בתקופת זמן כל כך קצרה שהשתנתה גרמה לאיבוד חושים, חוסר התמצאות, חוסר בטחון כלכלי לכולם ואנדרלמוסיה שונה במחשבה.

הארכת תוחלת החיים לדור רביעי הביאה מבוגרים בגיל צעירים במחשבה ובתחושה עם רצון לעשייה לשוקת שבורה כתוצאה מפיטורין של אנשים בגילים 40-50 ללא יכולת אישית למצוא מקום חלופי או לעשות משהו עם עצמם.

קראו: האם אתם צריכים מנטור עסקי 

פעם אנשים היו יוצאים לפנסיה בגיל 60-65, הם נחשבו "זקנים" לא היה להם ידע במחשבים או באיזה שהו טכנולוגיה והיו דועכים עם הזקנה, הזמן לחשוב על מחלות, לשחק עם הנכדים (מה שהיום בלתי אפשרי כי לנכדים יש את העולם שלהם והם אפילו כבר רחוקים מההורים) ולהעביר את זמנם בשעמום.

היום זה לא כך, אנשים מעל גיל 40 צעירים בנפשם, יודעי טכנולוגיה, עם מוטיבציות גבוהות ומחפשים בנרות משהו לעשות ולתרום.

אותו דבר לגבי אנשים צעירים יותר המחפשים את עולמם אם בשטח הלימודים שלהם או בהגשמת חלומות ורעיונות שרצות להם במחשבה ופוחדים פחד אימים לעשות צעדים שאולי יפילו אותם לקרשים. בכלל צעירים היום מבינים שעולם התעסוקה (שכירים) זה כבר לא משהו בטוח בעל קביעות לעולמי עד והם מבינים כי מעסיקים מעדיפים לעבוד היום עם "מיקור חוץ" "קבלני משנה" "אאוטסורסינג" בארץ ובעולם, כי זה יותר זול להם לעומת העסקת עובדים אם כל החובות הסוציאליות המושטות עליהם.

בנוסף לכל זה צריך לקחת בידיעה שגם אנחנו כבני אדם השתנינו, תכניות הטלוויזיה המחנכות אותנו לערכים חדשים, בית החרושת לטלנטים, הטכנולוגיה, שפת הפוליטיקאים והתקשורת המשפיעה עלינו, המרוץ לעושר ולכסף, הניסיון לשכפל את החיים הטובים הנגלים לנו בטיולים לחו"ל או במדיה, הפך אותנו ליותר חומרניים, יותר בעלי שאיפות גבוהות, ואנחנו מתוסכלים עם עצמנו שאנו לא יודעים או לא יכולים להגשים אותם גם כמטרה מינימלית לחוסן כלכלי לאורך זמן.

קואצ'ר או מנטור לא יפתור את כל הבעיות, אבל עצם היותו מעורה מתקופת הטלפון עם החוגה ועד הטסת רחפניים היום, עם ניסיון אדיר של תקופת האתמול ההיום והמחר, בעל כושר מנהיגות ויכולת להזיז דברים גם היום הוא זה שיכול לרוץ אתכם למטרות שהצבתם לעצמכם או ביחד לתכנן מטרות חדשות ולהגיע עליהם.

די חשבתי אם לכתוב את המשפט הבא אבל אני מרגיש אם לא אכתוב אותו משהו יתפספס "המעבר היום בעולם המודרני מפסיכולוגים המטפלים באנשים אשר את מצבם תיארתי כאן לקואצ'רים או מנטורים הוא חסר תקדים וזאת מאחר והפסיכולוג שומע ואילו מנטור או קואצ'ר שומע ועושה"

למה מזלזלים בתחום הקואצ'ינג?
למרות שמקצוע ה"קואצ'ר" נמצא בסביבה כבר לא מעט זמן, רבים עדיין מתבלבלים ותוהים – מה ההבדל בינו לבין פסיכולוג. בעזרת מנהלת בחברת אימון אנו עושים סוף סוף סדר: נסביר היכן עובר הגבול בין אימון לטיפול פסיכולוגי ואיך מוצאים קואצ'ר שמתאים עבורכם.

אם אתם מעוניינים בהתייעצות עם יועץ עסקי בנושא או בכל נושא אחר שאתם צריכים, אני פה בשבילכם!

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן