מה זה כרטיס חוז (חו"ז) בחברה

 

כרטיס החו"ז/המלצות

רבים מאיתנו שואלים (בפרט אלה הרוצים לעבור מעוסק מורשה או עוסק פטור) איך נמשוך כסף מהחברה לצרכינו הפרטיים, שהרי "שבעוסק מורשה) אנו יכולים להוציא מהעסק כמה שאנחנו רוצים (כמובן לפי תזרים המזומנים) אבל את ההתחשבנות הסופית עם מס ההכנסה אנו עושים בסוף שנה הכנסות-הוצאות-יוצרת את הייתרה עליה הנכם משלמים את המס. (החישובים הסופיים ליתרת הרווח עליהם תשלמו מס נוספים לה נקודות זיכוי המגיעים לכם, בלאי, ושינויים במלאי רווח סגירה (גידול או קיטון במלאי לצורך חישוב המס)

עד כן עוסק מורשה

והיה והגעתם להחלטה כי העסק שלכם הגיע הזמן שיהפוך לחברה, או בהמלצת רואה החשבון שלכם, או בגלל שהבנתם שעם חברה הרבה יותר קל ומסוגר להתנהל, או אפילו הבנק אמר לכם שההסתכלות על חברה היא שונה מההסתכלות על עוסק מורשה בגלל חשיבה אשראי וכ"ד. (אני באופן אישי ממליץ מאד לעבוד במסגרת של חברה ולא עוסק מורשה) למה? כי אני אוהב סדר וטוען שניהול חשבונאי נכון בעסק/חברה מתבצע בדרך הכי נכונה לניהול.

חו"ז

איך מושכים כסף מהחברה.

בעקרון כרטיס חו"ז זה כרטיס העובר ושב בין בעלי המניות של החברה לחברה.

  1. הסבר: חברה לא יכולה שתהיה לה הכנסה או הוצאה שנכנסת או נגרעת מחשבון הבנק ללא שיהיה לה מסמך. תשלום משכורות זה מסמך, תשלום לספק זה מסמך, תשלום לכל גורם נעשה באמצעות מסמכים: תלושי שכר, חשבוניות של ספקים, וכניסה של כסף באמצעות קבלה, חשבונית, חשבונית קבלה וכ"ד.
  2. כל אלה סוגרים את המעגל של כניסה ויציאה של כספים בחברה
  3. משיכת בעלי המניות מתבצעת:
  4. או בתלוש שכר (בעל המניות הם עובדים שכירים בחברה)
  5. באמצעות דיווידנדים המחולקים או שלא מחולקים

מכאן נכנס כרטיס החו"ז

  1. כרטיס החו"ז המציג את מעברי הכספים בין בעלי המניות לחברה נרשמים בכרטיס זה בהנהלת החשבונות של החברה
  2. לשם נכנסים כל הכספים שהשקעתם בחברה מכיסכם הפרטי.
  3. משם נרשמים כל הכספים שמשכתם מהחברה (בתקופה של שנת מס מצטברים)
  4. זאת היא דרך למשוך כספים בכרטיס החו"ז במהלך השנה.
  5. זה כהן חשבון בנק אליו אתה מכניס כספים, מחזיר כספים לחברה או לווה ממנה כספים.
  6. בסוף שנה הכרטיס הזה חייב לחזור לייתרה של (0) אלה עם הכנסתם כסף פרטי לחברה במהלך שנה מבלי שהוצאתם אותו.
  7. על ייתרה במינוס מס הכנסה ייגבה מכם ריבית עבור הכספים שמשכתם (בדיוק כמו בבנק) .
  8. והיה ובכרטיס יעמוד ביתרת זכות מס ההכנסה ינכה מתשלום המיסים שלכם ריבית המגיע לכם בגלל שאתם ביתרת זכות.

אזהרות כרטיס הח"ז

  1. כרטיס החו"ז חייב להיות מגובה במסמכים, כל כסף שנכנס לכרטיס זה חייב שיהיה לו מסמך (לדוגמה) הבאתם להנהלת החשבונות הוצאות של חודש, הנהלת החשבונות מחייבת את ההוצאה אבל מזכה את בעל כרטיס החו"ז בדיוק כפי שהיה מזוכה עם היה מכניס כסף בפועל.
  2. משכתם  כסף מהחברה, הכרטיס של בעל המניות מחויב בסכום שנמשך..

זה הזמן להזכיר שחברה מנוהלת בהפוך מעוסק מורשה, כל הוצאה או הכנסה נסגרת בפנקסנות של החברה. קיבלנו חשבונית רשמנו אותה בהוצאה ובכרטיס הספק, שילמנו את ההוצאה רשמנו בכרטיס הספק ובכרטיס הבנק (מעגל) לא ייתכן שבחברה יישארו כספים פתוחים ומכאן הסדר בחברה (אני חלוה על זה)

כרטיס החו"ז יכול לעלות לרדת ביתרות שלו אך בסוף שנת המס צריכים לקרות לו שני דברים

  1. הכרטיס חייב לעמוד בייתרה של (0) שקלים
  2. הכרטיס יכול לעמוד ב-+ שקלים
  3. במידה ובעל המניות רוצה למשוך את הכסף שנשאר בייתרה יוכל לעשות זאת בחלוקה של דיווידנד (כמובן אם החברה הכריזה על רווח אשר משם נמשך הדיווידנד.) או שישאיר את הכסף לרשותו בכרטיס שישמש אותו לשנים הבאות.
  4.  במידה והכרטיס בחובה אזי חייב בעל  המניות להוציא מכיסו כסף להכניס לחברה ולכסות את החוב.

כן אני יודע שבעלי חברות מסתכלים על כרטיס החו"ז כמפלט להוצאת כספים מהחברה, אז שלא, הדבר היחידי שיכול לעזור לבעל המניות היא לקחת הלוואה חיצונית, או הלוואה מהמקום שהוא שפך את כספו אליו ולהחזיר את החוב לחברה.

יש עדיין הרבה בעלי מניות אשר מחזיקים יתרות במינוס בכרטיס החו"ז וכאשר פקיד השומה מקבל את מאזן החברה לבדיקה הוא ראשית מסתכל על ייתרת הבעלים, כאן הוא יודע שהוא יכול לגזור קופון "בוננזה" , בנוסף שאחרי הטריקים והשתיקים שעם ישראל עשה בכרטיסי החו"ז (דהיינו יצירת הכנסה שלא משולמת עליה מס )  פקידי מס הכנסה ראשית ממסים את הייתרה בחובה – וזה הרבה כסף.

חברה מתוקנת/או עסק בריא לא צריך למשוך כספים "דרך כרטיס החו"ז" כרטיס החו"ז עוזר לו לנהל את ההתחשבנות בינו ובין החברה בדרך קלה שאפילו מזכה אותו בריבית, עסק אשר מתנהל ב-כצד לא לשלם מס הוא עסק "גרוע" וחייבים לעשות בו חישוב מסלול מחדש, אני כיועץ עסקי ומלווה עסקים מביא את החברה להחלטות ועשייה נכונה בכדי שתוכלו להיות גאים בתשלום המס, כמובן באמצעות רואה החשבון שלכם שילחם למענכם בהורדת נטל המס.

זכרו! כרטיס החו"ז הוא לא עיר מפלט מתשלום מס. ושמעו לעצתי, זה בריא לשלם מס נכון, זה עושה סדר בחברה מבלי לפגוע בזכויות בעלי העסק והחברה.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן