מילת המפתח בעסקים היא "בידול"
אין עסק או בעל עסק שלא היה רוצה שהעסק שלו יהיה מבודל.
האמת שבעלי עסקים צודקים! עסק מבודל עדיין שומר על כוח השיווק שלו ויותר חשוב מזה על רמת מחיר שלו.
קחו סתם לדוגמא פשוטה שלוש פיצוציות יושבות על קטע של חצי רחוב, שלושתם מוכרים אותו דבר, כולם כמעט נראים אותו דבר, לכול אחד מהם מתקן לפיצוחים, מקררי שתייה, ארטיקים, סיגריות, וכ"ד, ונסו לחשוב איזה שלט ישימו כול השלושה בתוך הפיצוצייה בכדי להביא את הלקוח אליהם. לדעתי השלט היחידי שהם יכולים לשים זה "כאן מוכרים בחצי מחיר", "מבצע 10% הנחה על סיגריות שבמבצע" "קבל בקבוק שתייה חינם בקניית חטיף של "שטראוס"…מה שאומר כי כול השלושה יתחרו בקטע של מחיר, וכפי שאנו יודעים ברגע שנכנסים לתחרות של מחיר כוח ההישרדות יורד פלאים ועבור הלקוח אתה למעשה אותו דבר והוא יבחר את המקום הזול בין השלושה…
לעומת זאת אם אצל אחד מהשלושה, נשים מתקן של נקניקיות, נקשט זאת ברטבים מגרים ומעלי מיצי קיבה, נשפוך את ריח הנקניקייה באמצעות מתקן מיוחד אל תוך חלל הרחוב. נפרסם את דבר הנקניקייה העסיסית, הכשרה, והמתובלת ביחד עם כוס שתייה ממכונת הברד. אזי גם ניצור בידול, גם נביא לקוחות יותר מאשר לשני הפיצוציות האחרות, יוגם לא נצטרך להתחרות במחיר. כי זה שיגיע לפיצוציה עם הבידול כבר ירכוש את העיתון ואת הסיגריה מאותו מקום ובמחיר הרגיל.
נכון, שכאן העליתי תזה שלי ורעיון שלי מופשט ככול שניתן וזאת על מנת להמחיש מהו עסק עם מיתוג ובידול ומהם עסקים אשר בסך הכול הם שכפול של עסק קיים. ומדוע שהצרכן יגיע דווקא אלי ולא אל השני.
מיליונים של דוגמאות אני יכול להביא כאן בנושא של מיתוג ובידול והנייר לא יספיק לכמה דוגמאות שאפשר לתת בנושא הזה, אך כעקרון חייב כול בעל עסק כזה שקיים או כזה שנפתח שתמיד אבל תמיד ניתן ליצור בידול ומיתוג לעסקים קטנים כגדולים.
אין לי את החשק והרצון לחזור על הסיפורים של כול המותגים המצליחים משנות ה-50 ועד היום, על אלה תוכלו לקרוא בספרים הנמכרים חדשות לבקרים בחנויות הספרים, כאן אני רוצה לדבר על התקופה של היום על ה-כאן ועל ה-עכשיו ועל המציאות הקיימת היום בשוק הישראלי בו כול בוקר נסגרים 10 עסקים ונפתחים 5 עסקים.
בידול ומיתוג הוא כוחו של עסק, נכון שתבואו ותאמרו כי בסיפור הפיצוצייה בתחילת המאמר יוכל גם השני והשלישי "למכור נקניקיות" אומר לכם נכון, ואני גם אתפלא אם לא יעשו זאת, ולכן אני בטוח כי כול בוקר שבעל עסק קיים קם הוא צריך להמציא את עצמו מחדש ולהגיד לעצמו איך היום אני מחדש ללקוחות שלי ולעובדי כאחד.
צריך לזכור. בידול ומיתוג הוא כוח של העסק. בידול ומיתוג הוא כוח ההישרדות של העסק, הפנימו שכול עסק ניתן לבדל, חשמלאים, אינסטלטורים, מעדניות, מכבסות, חברות, חברות תעשייתיות, בעלי מקצועות חופשיים, חברות הייטק וחברות שירותים גדולות. הכול ניתן לבדל לייחד ולמתג.
במציאות של "הכול כלול" במציאות שההיצע עולה על הביקוש, חייבים להיות אומני המיתוג והבידול בכדי לקצור את ההצלחה הרצויה והפרנסה הבטוחה. יועץ עסקי מקצועי יעזור לכם להשיג זאת.