מדוע הבנק דורש מאזן שנתי

המלצות כיצד נגיש מאזן לבנק.

קובץ המלצות נכון להגשת מאזן לבנק לצורך שמירת קשר טוב עם המוסד המממן את העסק שלך. ולצורך קבלת אשראי בנקאי

מה שלא נגיד, ואיך שלא נרצה, הבנק הוא החמצן של העסק שלך..

זה בסדר בשביל זה יש עסק שנקרא בנק. בכדי למכור לך אשראי. זאת מהות העסק הנקרא "בנק" כמו שמהות העסק שלך היא למכור (?). הבנק מרוויח ממכירת הכסף לך ואתה מרוויח ממכירת המוצר או השירות שלך.

לבנק יש תוכנית עסקית (בדיוק כמו שלעסק שלך צריכה להיות תוכנית עסקית) ובתוכנית הזאת של הבנק יש קריטריונים איך למכור לך את האשראי.

מבחינת הבנק הקו המחה אותו הוא "כמה שיותר כסף למכור בכמה שפחות סיכון לקחת, עם כמה שיותר בטחון לכספם" גם פה כמוך. שאתה מוכר מוצר באשראי גם אתה הייתה רוצה "או כך לכול הפחות צריך. למכור" כמה שיותר, בסיכון נמוך,

כך שמבחינה עסקית בנק מוכר כסף-אתה קונה כסף-ואף אחד לא עושה טובה לשני כי כשבנק מוכר כסף הוא מרוויח יפה מאד על הכסף ועל עמלות השירות. מה שכן בנק כפוף לחוקי בנק ישראל והוא חייב לפעול בחלוקת הכסף שלו לפי הקריטריונים שמציב לו הבנק המרכזי, כמו למשל יחס הון המחייב את הבנק לשמור על הון עצמי יציב ביחס לכסף שהוא מוכר (כביכול מסכן)

לכן שאתה בא ללוות מהבנק כסף הוא בודק אותך בציציות, וגם אפילו עם לפני 20 שנה הייתה לך בעיה שנפתרה, הבנק זוכר לך את המקרה ומדרג אותך ברמת סיכון מסוימת המשפיעה על האמון/היחס של ההלוואה או העמדת אשראי שתקבל.

מדוע אין התפרעות וחלוקת אשראי לכול דכפין בארצות הברית שלא כמו בישראל, כי שם בוחנים אותך הלקוח לפי ההיסטוריה שלך במערכות הכספים של המדינה, גם עם לא שילמת תשלום בזמן, וגם עם לא כבדתה תשלום בכרטיס אשראי או בצק מיד רקורד האשראי שלך נפגע לאורך כול חייך.

בישראל זה שונה.

עכשיו לעניין בקשת הלוואה או העמדת אשראי לחברה או לעסק.

בנק בדרך כלל קובע את מסגרות האשראי שהוא מעניק לפי אופי ומחזור הפעילות של העסק בשוטף, ויכול להעמיד הלוואות ארוכות טווח למטרה של השקעה בעסק, או פיתוח מוצר וכ"ד. כנגד הלוואות אלה הבנק דורש "בצדק" להעמיד לו בטוחות כמו שעבודים על נכסים נזילים, ערבויות אישיות, ואולי גם בטחונות אחרים כמו "שיעבוד שוטף" על העסק "במידה ולעסק יש רכוש או לפעמים גם מוניטין גבוה" לצורך ההבנה שיעבוד שוטף כולל את החברה, את המותג, את הנכסים, ואת רשימת החייבים של העסק" . לא שהבנק הולך לנהל את העסק שלך במקרה של נפילה חס וחלילה אבל הוא מוכן להעמיד סכום יחסי לערך הכספי של הפרמטרים שהזכרתי. (למעשה הבנק קורא לזה סולו-בתרגום חופשי הבנק רואה אותך ואת עסקך ואת רשימת החייבים שלך כבטחון בסכום מסוים)

דרך נוספת לבחינה של הבנק את העסק שלך נעוץ בשני פרמטרים שהם 1.תוצאות הפעילות העסקית שלך. לצורך זה הוא בוחן את המאזן החשבונאי שלך שם הוא מגלה עם יש לך רווח או הפסד, עם הרווח הגולמי שלך יכול להחזיק את ההוצאות שלך, את גודל הרכוש הקבוע שלך, את ההתחייבויות שלך מול הספקים, את אלה שחייבים לך כסף, האם הוצאות המימון שלך פרופורציונאליים למחזור העסקים שלך, ואת גובה ההון החוזר של העסק שלך. 2. הבנק רוצה לראות גם את תזרים המזומנים השנתי שלך (לא התזרים היומי שאתה מנהל) וזאת על מנת לבחון עם העסק שלך מייצר כסף כתוצאה מהפעילות השוטפת של העסק שלך.

הפרמטרים האלה קובעים את גובה האשראי שתקבל מעבר לאשראי שיעמיד לך הבנק כנגד בטחונות.

לפעמים יש מצבים שעסקים מרוויחים חשבונאית והמאזן החשבונאי שלהם מראה רווח – מכירה מינוס קנייה מינוס הוצאות שוטפות. אבל תזרים המזומנים של החברה לא מייצר הכנסה תזרימי וזו מסיבה של אשראי ספקים נמוך מול אשראי לקוחות גבוהה (מימון הלקוח) או החזר הלוואות בסכום גבוהה יותר שהרווח התפעולי מאפשר ואז הבנק נזעק ולא מעוניין להעניק אשראי ללקוח מתוך חשש שלא יוכל לעמוד באשראי ובהחזר ההלוואה.

עסקים במצב כזה צריכים לטפל בהגדלת הרווח הגולמי…ובהצרת ההוצאות השוטפות.

יש עוד הרבה טריקים ושטיקים שאפשר "לסבן" בדוחות אך זה לא מומלץ כלל ועיקר א. בכדי לא לקלקל את הרקורד שלכם בבנק ולהציג לו מצגי שווא דבר שנחשב לפלילי בימנו, שנית לבנקים יש מערכות בקרה מתוחכמות ואין סיבה לנסות אותם ולבסוף ברגע שאתם מנסים לרמות את הבנק אתם בעצם מרמים את עצמכם והקריסה שלכם תתקרב יותר.

נהלו עסק ביושר, ותווכחו שעם יעוץ נכון הוא ישרוד-בהצלחה ובתקווה שעזרתי לכם בהמלצות אלה.

מוכרחים לקבל יעוץ נכון-התקשרו

054-8087706

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן