לפני שיהיה מאוחר

לפני שיהיה מאוחר!
לפני שתאבדו את העסק, את מקור פרנסתכם, אפילו מפעל חייכם אתם חייבים לעשות מחשבה מחודשת לגבי המשך עיסוקכם.
בעבר לא רציתם לשמוע על עזרה, תמיכה, מיועץ עסקי לא לגבי תכנון העסק/חברה לעשור הקרוב, לא לקחתם ברצינות את העסק, אולי מרוב שהייתם עסוקים ב"לשרוד" לא היה לכם את הזמן "לנהל את העסק שלכם" ולהכין אותו לקראת הבאות.
שנים שאתם מחזיקים את העסק בכוח. לוקחים הלוואות, ממחזרים הלוואות, מנצלים את הזכות להלוואות בערבות מדינה, מחזיקים עובדים הקשורים אליכם אמוציונלית, ממשיכים ברמת ההוצאות ולא עושים את מה שצריך לעשות מהפך של 360 מעלות וזאת רק בשביל להתגלגל.
שימו לב לפעילות של החברות הגדולות במשק, הם הכינו את עצמם מבחינת ראיית העתיד, שופרסל: הרחיבה את רצפת המכירה שלה בהרבה מאד קטגוריות שלא היו קימות אצלה קודם, הקימה מרכז קניות אינטרנטי עם לוגיסטיקה תואמת, וכך גם רואים את התוצאות העסקיות שלה,. ראו את "טבע" "החיתוך" שעשו (אומנם מאוחר) אבל כל זה על מנת לשרוד ולעמוד בהחזר החובות שלה, הם לא ראו שם ימינה ושמאלה ופיטרו אלפי עובדים וזה עוד ימשך, הרבה מאד חברות התייעלו, הקטינו הוצאות, כוח אדם כמו חברות הסלולר שמעבר לקיצוצים הרחיבו את השירותים שלהם בטלוויזיה באינטרנט ובמכירה של ציודים.
בעסקים קטנים ובינוניים כאשר הם מנוהלים בגישה אמוציונלית ומתוך תובנה של בעל העסק/חברה להמשיך לנהל את עסקיו תוך התבססות על אמוציונליות, היסטוריה ודעות קדומות ואולי אפילו ניסיון אבל ניסיון שלא יכול לתרום דבר וחצי דבר להמשך קיומו של העסק.
ראו כמה עסקים מתרסקים בשנה, ראו מה הם הפתרונות שמציעה הממשלה לעסקים הקטנים: "הלוואות" "הלוואות" ועוד הלוואות מי שגוזר את הקופון עליהם הם הרווחים המטורפים של הבנקים (בנק לאומי הודיע שבשנת 2017 הוא הגדיל את הרווח שלו ל:3.2 מיליארד שקל ומתכוון לחלק דיבידנדנו לשנת 2017 ובנק דיסקונט (בנק קטן) הגדיל את הרווח שלו ל-.1.26 מיליארד שקל ב-2017 לעומת 905 מיליון שקל ב-2016) עסקים הנזקקים להלוואות לשם ניפוח ההון העצמי שלהם מוטב שייסגרו או יתייעלו או יעשו את הנכון ביותר וייקחו להם יועץ עסקי. אם עסקים לא מראים רווחים חשבונאיים ותזרימיים הם חייבים או לסגור מיד עם כל הכאב או לזמן להם מלווה עסקי שיעמיד אותם חזרה על הפסים.

קראו עוד על עסקים קורסים
העולם השתנה, העולם קיבל תפנית אדירה והוא משתנה מיום ליום, הגלובליזציה, קניות האון ליין, מיקור החוץ במדינות אסיה, התקפה של גדולי התאגידים העולמיים המגיעים ארצה, הטכנולוגיה, הרגולציה, השמים הפתוחים. כל אלה מכרסמים בפעילות שלכם, מקטינים את הצורך בכם, ואילו אתם נשארים עם חובות שייצרתם והכנסה לא מכסה את ההוצאה דבר שהיה משתנה אם השכלתם שנים אחורה לראות את הנולד ולעשות את השינוי הנדרש.
אסור לחפש את המזור בממשל, הממשל לא יודע לעזור לעסקים, הממשל רואה רק את הקטנת העלויות לצרכנים על מנת להיות חברים ב-OECD לעמוד ברמת אינפלציה נמוכה, ולהיבחר שוב לכנסת ולממשלה. גם הממשל קונה את "הכי בזול" ולא בישראל.
אם אתם בעלי העסקים לא תדאגו לעצמכם אף ממשל לא ידאג לכם.
לפני שיהיה מאוחר
1. צאו מהחשיבה הניהולית מכל מה שהכרתם ומכל מה שהורגלתם.
2. כן, קחו לכם ייעוץ עסקי, תבינו שללא זה אתם תכשלו, כי אתם עסוקים ב-לתפעל עסק.
3. חשבו כילדים, זכרו את ארגז החול ששיחקתם בו ויצרתם צורות מהדמיון, אותו דבר תעשו עכשיו לגבי העסק שלכם.
4. על תחשבו על האחר, הקשר לעובד, חשבו על העסק שלכם ועל עצמכם "אם אין אני לי מי לי" זכרו שבנפילה כולם מתרחקים ממך כאילו היית מצורע.
5. על תחזיקו חברי הנהלה כאשר בסופו של יום אתם אלה שקובעים את המדיניות.
6. תעצרו את מדיניות לקיחת ההלוואות.

עסקים וחברות היום מחויבות למצוא לעצמם את דרכם באקלים הנוכחי וזה שהולך לבוא, אני בטוח שאתם מודעים לכל הדברים שכתבתי כאן במנורת האזהרה.

פעם חשבתי שכל העסקים יודעים את התובנות שכתבתי אבל מיום ליום אני יותר ויותר מופתע עד כמה עסקים (גם כאלה שעובדים וחושבים שהם מרוויחים) פשוט ממשיכים לנהל את העסק שלהם באותה גישה, באותו דרך, בחשיבה אך ורק על העסק "עכשיו" ומבחינתי זה המתכון להיות בין העסקים המתרסקים בשנה הבאה.

אתם חייבים לחשוב על המאמר הזה.
המאמר והתזה לא גורפים יש כאלה שעשו את השינוי בזמן או קצת יותר מאוחר.

לקריאת המלצות נוספות אנא לחצו בקישור

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן