למה מסוכן לקחת הלוואה לעסק

הלוואות לעסקים

למה בעלי בחרות ועסקים לוקחים הלוואות שלא בחשיבה מעמיקה, שלא בתכנון נכון, שלא בחשיבה על שינוי "דרמטי" בהתנהלותם. למה בעלי עסקים וחברות לא מנצלים לקיחה של הלוואה לעשיית סדר, התייעלות ופיתוח בעסקם.

לקיחת הלוואה (בטח הלוואה בערבות מדינה) כמוה כזריקת עידוד לעסק גם לתיקונים בתזרים המזומנים אבל יותר מכל השקעה בעסק או בחברה להגדלת הפעילות העסקית ותרומתה תייצב את העסק או החברה ותהפוך לתהליך של הכנסה מוגברת.

אנחנו יודעים כי הנייר סובל הכול ומרבית המגישים בקשה להלוואה בערבות מדינה מתאימים את המספרים לצרכים הרגעיים של העסק או החברה.

אבל אנו בתוכנו עושים נזק אדיר ובלתי הפיך לעסקנו מאחר ואנו מקבלים על עצמנו התחייבויות גדולות ומכבידות בלי שבכלל התכוונו לכך. מה שרצינו זה רגיעה של לחץ תזרים המזומנים, מחזור הלוואות קימות, ותשלום חובות.

מעטים הם אלה אשר טרם הלוואה עושים את הפעולות הנכונות קרי בנייה מחודשת של האסטרטגיה של החברה, ליווי צמוד של חברה לייעוץ עסקי, וניתוב הכספים תוך כדי הפעלת תכנית סדורה (שיכולה להשתנות על פי צרכי הסקטור והשוק שבו מתקיים העסק) אבל עם קו מתווה ודירקטור שמוביל את הקו ולא נותן לו לסטות.

בדיוק כמו אותם זוכי הפיס המאבדים את כספם בין לילה כך מי שלוקח הלוואה בנקאית, חוץ בנקאית, מקדמות כרטיסי אשראי, הלוואות כרטיסי אשראי, שוק אפור וקרנות מדינה. אם אין תכנית מוסדרת וכוון ברור ומי שיכוון את הכוון אזי ההלוואה הופכת לסם שנצרך לחודש ואחר כך מחפשים שוב הלוואה.

שימו לב כמה גורמים מציעים לכם הלוואות, כמה קרנות, כמה גופים חוץ בנקאים, הבנקים (אלה שיכולים עדיין להשתמש באשראי של הבנקים) כול אלה מאד רוצים שתיקחו הלוואות מאחר וזה רווח קל עד קל מאד לכל תעשיית ההלוואות במדינת ישראל.

אפילו המחוקק הישראלי והאחראים על הרגולציה הכניסו רפורמות בבתי המשפט ובלשכת ההוצאה לפועל המזכירות את הסיבות מדוע בעלי עסקים ופרטיים נזרקו לאולמות בתי המשפט ומשרדי ההוצאה לפועל בטענה שהלוואות היום הם מכשיר שניתן להשגה בייתר קלות.

האמינו לי זה לא קל לקרוס, זה גרוע לאנשים נורמטיביים, בעלי עסקים שלא חשבו נכון, שלא הבינו את התובנות "מה זה הלוואה" שלא התייעלו ושינו סדרי עולם עם לקיחת ההלוואה, בעלי עסקים שלא העמידו לציידם מלווים עסקיים, אנשי עסקים שראו את עסקם מבלי לראות את יסוד ניהול העסק. אלה האנשים שקרסו ולצערם הפילו איתם עובדים, ספקים, וגרמו נזק לעצמם ולאחרים. לכן ניהול עסק ולקיחת התחייבויות בעסקים וחברות מחייבת חשיבה מעבר לחשיבה רגילה או ניהול רגיל. היום בכדי לשרוד ובכדי לקחת התחייבויות לעסק או לחברה חייבת להיות ראשית כל חשיבה.

ראו. אני מאד לא בעד לסגור עסקים, אני טוען שאין צורך לסגור עסקים, אני טוען כי עסקים המתנהלים לפי אינטרסים אישיים, אי תמימות בין שותפים, עסקים המחייבים מתיחת פנים או התכנסות, תמיד יכולים לשפר את מעמדם אם ישכילו לקבל עזרה חיצונית שהיא כל כך חשובה בניהול העסק. אני כותב זאת לא בגלל שאני רוצה למכור את עצמי אליכם אני כותב זאת כי על בשרי חוויתי את מה שכתבתי כאן והמראה הייתה חסרה לי מאד.

 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן