איזה מאמצים אנו עושים על מנת למכור את המוצרים שלנו?
מה אנו לא משקיעים בכדי שהמוצר שלנו יימכר?
משקיעים בשיווק, בפליירים, במיילים, בגוגל, בבאנרים, בעיתון והיכן לא.
כול זה בכדי למכור, למכור ושוב למכור!
יש כאלה מבעלי העסקים המאמינים כי פלייר שיחלקו בתיבת הדואר, או פרסום שיעשו בעיתון המקומי או פרסום בעיתון המקצועי, ביחד עם הלוגו שהושקע עליו ממון, והעיצוב היפה של כול פלאי התוכנות הגרפיות למינם, או בעלי עסקים קטנים המאמינים בחלוקה של מגנטים ואחרים יוכלו לפתור את בעיית המכירות הדלה שלהם!
כמי שנותן ייעוץ עסקי אני יכול לכתוב לכם כי עדיין יש בעלי עסקים, בעלי חברות, שבאמת מאמינים בגישה הקונבנציונלית ומתפתים להצעות הזולות אותם מציעים מוכרי המודעות בעיתון המקומי.
לא. זה לא התרופה שתביא מכירה, הפלייר צבעוני ככול שיהיה לא הוא יביא את המכירה הבאה, מה שכן יוכל להביא את המכירה הבאה וזאת שאחריה היא המסר שאנחנו מעבירים. מוצר או שירות חייבים לשקף 3 אלמנטים על מנת שיהיו ברי מכירה והם:
מה הייחודיות במוצר או בשירות שלנו!
מי קהל היעד שצריך את המוצר שלנו!
מה אנחנו נותנים ללקוח תמורת הכסף שאנו דורשים ממנו!
כאשר הגענו לשלוש התובנות האלה אנו יכולים להתחיל להלביש את המוצר שלנו ולשווק אותו ע"פ הדרך שסיווגנו את המוצר שלנו!
הרבה יותר קל "לתקוף" קהל יעד כאשר הוא ממוקד, גם שאנחנו מוכרים או משווקים מוצר שבאמת הוא יכול להתאים לכולם! עדיף לנו להתמקד על קהל יעד ממוקד, סקטור אחד, וכוון מחשבה ממוקד יעד תקיפה אחד! לא ניתן בשום פנים ואופן לתקוף במכה מספר רב של יעדים בחזקת תפסת לא תפסת!
בשוק אשר כול ספק נלחם על חיי עסקו והישרדותו, בשוק כזה צריך להתפצל ולשדר לכוון אחד, את כול הכוח הפרסומי והמכירתי להשקיע ביעד אחד, כי אנו תמיד רוצים לפרוץ החוצה, מחוץ לגבולות שלנו מתוך התחושה כי "שם הדשא הרבה יותר ירוק" ובזה הרגע אנו בכלל שוכחים כי אוכלוסייה רבה או קהל שקבענו אותו לתקיפה נמצא כאן מעבר לרחוב שלנו!
הרצון שלנו לכבוש ולכבוש דומה לגבר או האישה המחפשים כול הזמן אחר ההרפתקה הבאה, המשהו האחר, המישהי מהמקום האחר זו בזמן שמול דלת דירתנו גרה הבחורה המושלמת! (אולי?)
על מנת לעשות יותר מכירות, התמקדו, למדו להפעיל את הדמיון ולתת למוצר שלכם שם וכתובת ותראו כי תוכלו לקצור הצלחות בתחום השיווק והמכירות בעולם סביבכם.