למה אנו צריכים הלוואה למינוף העסק

רמות המינוף המטורפות בעסקים וחברות

אפשר לציין שרמת המינוף בעסקיו של פישמן הייתה והינה רמה לא רציונאלית במינוף עסקים.

היכולת שלו להגיע לרמת מינוף כל כך גבוהה בעסקיו נבעה כנראה ממערכת של חברות בין האליטות השולטות בחלונות הגבוהים בבנקים ובשלטון והאמון שיצר במערכות אלה הצליחו למנף אותו כספית בעסקיו. לא הוא לא לבד אנו מכירים עוד אנשי עסקים שבנו אימפריות ובסופו של יום התרסקו בגלל מינוף על שניתן להם ע"י קבוצת האליטות בבנקים ובמוסדות פיננסים.(נכון שהבנקים והמוסדות המלווים נהנו מרווחיות גדולה שהאדירה את ערכם ואפשרה לבעלי השליטה ליהנות מדיבידנד שמן סוף כל שנה.

אבל לא על זה רציתי לכתוב במאמר זה, כל מה שכתבתי עד כאן היה על מנת להביא דוגמא מה מסוגל לעשות מינוף כספי לעסקים ולחברות ועד כמה זה מסוכן למנף את העסק הקטן שלך במינוף ללא בקרה ושליטה מתוכננים מראש.

המפולות האלה שאנו רואים בחברות הגדולות והתספורות הנעשות על חשבון כל הציבור למעשה גורמות נזק כלכלי רב לשוק ההון בישראל ובעיקר לכל אותם קרנות פנסיה וכדומיהם והם באים ללמד אותנו העסקים הבינוניים והקטנים שלהם אין מי שיעשה תספורות עד כמה מסוכן להיות ממונף כל כך גבוהה בפעילות העסקית שלהם.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אין לי את החלוקה הבסיסית כמה עסק צריך שיהיה ממונף (ואם אני הולך אל האקדמיה ובודק פסיקות של כלכלנים הרי שלכל אחד יש את השיטה שלו מה שאומר שאין שיטה בדוקה אחת או נוסחה מספרית שניתן לאחוז בה) ולכן אני יודע כי קביעת סכום מינוף לעסק צריך להיות "פרטני" וייחודי לאותו עסק או חברה שאנו מדברים עליה.

שמעתי ראיון שעשו לפני שנים עם טד אריסון איש העסקים שקנה את השליטה בבנק הפועלים שאמר "מאד אהבתי את הרכישה שלי בבנק הפועלים כי הבנתי שאני קונה את הכלכלה הישראלית) על תתפסו אותי בדיוק בסדר המשפט אבל זו הייתה אמירתו, והוא צודק, כולנו כל העסקים ומשקי הבית שייכים לבנקים.

קראו: אתם חייבים שירות לקוחות חזק

אני מאמין ש כפי שהלכו הטיקונים האחרונים לפשיטת רגל בגלל מינוף ייתר כן ילכו גם עסקים וחברות לפשיטת רגל כתוצאה ממינוף יתר.

למינוף ייתר יש הרבה סיבות אשר לצערי ברובם הם סיבות ההישרדות, הישרדות העסק והמשך קיומו מגלגול של מינוף גלגול שבסופו ייעצר. מינוף הוא טוב כאשר רוצים לרפד במעט את תזרים המזומנים המבוקר, או לתקופת ביניים קצרה (חופשים, חגים, בין תקבולים) וכמובן פתיחת עסק (מבוקר) או הכנסת ציוד אשר רווחיו ישלמו את החזר המינוף. אלה ההמלצות החד משמעיות שלי לקבלת מינוף עם ע"י הבנק ואם ע"י הלוואה חיצונית ממשלתית או אחרת.

אנחנו חייבים לזכור שאכן חלומות זה דבר נפלא ומי שחולם הוא גם עושה אבל חלום ברגע שהופך להיות ל"כסף" חייב שיהיה מתוכנן בקפידת ייתר בפרט באקלים העסקי העולמי בו אנו נמצאים היום כאשר כל העסקים בעולם ולא משנה במה עיסוקם ממונפים.

בוועידת 20 ראשי הכלכלות הכי גדולות שנערכת בימים אלה ספטמבר 2016 חוזים קריסת מינוף דרמטית בכלכלת העולם שהרי מדינות ועסקים וכל אדם ממונף.

חושבים לפתוח עסק, יש בעיה בתזרים המזומנים, רוצים לפתח עסק, זכרו! סוף מעשה במחשבה תחילה, התייעצו אם אנשי מקצוע ולא אם חברים משפחה וכ"ד.

הכותב הינו מומחה בייעוץ עסקי

 

 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן