לוקחים הלוואה מהבנק ושוכחים להחזיר, האומנם?

איך לוקחים הלוואות בלי להחזיר?

איך הריבית שאנו משלמים על ההלוואות ומשיכת היתר מבטיחה לבנקים את אי החזר החוב שלנו?

הרבה דברים אנו למדים מהסערה האחרונה בפרשת דנקנר בנק לאומי.

אז נתונים בסיסיים.

מסתבר כי בנו של מנכ"לית בנק לאומי הקודמת גליה מאור הינו מנהל באחת מהחברות של מר דנקנר.(כזכור ההלוואות נלקחו בתקופת היותה מנכ"ל" הבנק)   עוד מסתבר כי מנכ"לית הבנק ד-היום כיהנה כמנהלת בחברת רואי החשבון המטפלים בתיקיו של דנקנר ושל בנק לאומי!

עד כאן הון, שלטון, חברים, כספים ציבוריים, הלוואות חסרות שחר, איפה ואיפה, וכול דבר טוב אחר שתוכלו לחשוב עליו.

אבל, איך אפשר בלי להצדיק את הפעילות של בנק לאומי במקרה הזה אם לא נותנים גם צידוקים מעולם הכלכלה ועולם הבנקאות המקומיים והבינלאומיים!

יצא לי לשמוע היום כלכלן בכיר בשוק ההון, אשר מצדיק ונותן מספיק סיבות מוצדקות להחלטת הבנק לתספורת עמוקה. מצד אחד הוא אומר כי המערכת הכלכלית והבנקאית מרגישה כי הציבור את דמו של דנקנר רוצה. האמת שטענה כזאת לא מובנת מאחר ודנקנר דאג לעצמו (לא כמו כול לקוח בבנק) שלא לחתום ערבויות אישיות, או לא לשעבד נכסים מניבים (למרות שבנק לאומי יכול היה מחר בבוקר להשתלט על היהלום של דנקנר IDB) כך שדנקנר לעולם דמו לא יישפך לרחובות ההפך הוא כבר דאג לנכדיו ולנינים שלו ובמקסימום אם לא יוכל לעשות עסקים בישראל יש לו מספיק חברות וכספים שיוכלו לפרנס אותו בלונדון בכבוד רב. (כך שדם אין כאן) הטענה השנייה של אותם כלכלנים ובנקאים, שזה ברור שאם לא היה כאן אחד כמו דנקנר, אז לא היו מספיק מיסים משולמים לממשלה, ואנשי עסקים חובקי עולם לא היו משקיעים כאן בישראל, ולעובדים לא היה מקום עבודה. ובכלל אנו צריכים להודות לכול אלה שלוו מיליארדים ונשארו רק עם ניירות על זה שהסכימו לעשות זאת בשביל העם! יותר מזה אומרים הכלכלנים והבנקאים, הפנסיה שלנו לא הייתה פנסיה אם לא היו חברות הענק האלה ובמניותיהם קרנות הפנסיה סוחרות שהרי אם לא הם הפנסיה הייתה נשחקת והפנסיונר לא היה מקבל כמעט כלום כי שום אפיק השקעה אחר לא היה מניב את אותם פירות.(אתם הבנתם את זה, הרי החברות האלה רק מפסידות אז היכן הרווחים והתשואות, אם הם מתכוונים לעוד 20 שקל בפנסיה אז אני מבין את האמירה. מה עוד נאמר מפי הכלכלנים המכובדים והמלומדים, שככה זו הכלכלה, ויותר מזה בנקים יודעים שלעולם הם לא מקבלים את כול החובות שחייבים להם ולכן הם מתמחרים זאת בריבית!

מצוין אבל למה לא אמרו זאת לכול אלה שהבנק לקח את ביתם, את כול רכושם, את קופות הגמל שלהם, את ביטוחי החיים שלהם, את הרכבים שלהם והותיר אותם ערומים כעריה. מה זה חזקים מול חלשים, זה כמו הממשלות הקודמות שקודם לקחו מהשכירים, מה זה בדיוק. איפה ואיפה. ועוד בכספי הציבור.

לא ידידי המלומדים הכלכלנים והבנקאים הציבור לא רוצה לראות את דמם של הטיקונים, הציבור יודע שהם מוגנים לעוד הרבה דורות, הציבור לא רוצה איפה ואיפה, הציבור ובעיקר העסקים הקטנים והבינוניים אותם משתיקים הבנקים בהלוואות מפתות ובפתיחת קרנות מיוחדות כאשר הם מחתימים אותם ואת רעייתם ואת ילדיהם ואת הבית ואת כול מה שיש להם .גובים ריביות המגלמות החזר חוב, וברגע של קושי של העסק יורדים עליו עם טילי טילים.

חוק אחד וסדר אחד לכולם, ולא "משחקים בצמרת" בכספם של האזרחים. על זה כועס הציבור העסקי והאזרחים בישראל, בכול העולם הכירו בעסקים הקטנים והבינוניים כמנועי צמיחה, אין צורך למלא עסקים אלה בהלוואות שלא ניתן להחזיר אותם, אפשר להעניק לעסקים אלה חוקי עבודה פחות נוקשים, מיסוי יותר נוח, יכולת פריסת תשלומים, הקלות על אגרות וארנונה ומס שלטים, ואישורי מכון תקנים, ואישורי משרד הבריאות והאגרות שצריך לשלם. על כול אלה צריך לתמוך את העסקים הקטנים והבינוניים. מישהו יכול להסביר מדוע צריך לשלם כול שנה אגרת רישום חברה? מה בדיוק משלם האגרה מקבל מהמדינה בסוגיה זאת. וזה עוד לא הכול.

כ-יועץ עסקי המלווה מספר לא קטן של עסקים וחברות אני רואה את החברות נחנקות מהחזר ההלוואות, ונאנקות מהמיסים, ההיטלים, האגרות, הסוציאליות, ועוד.

לא צריך לתת כסף לעסקים, צריך להקל על עסקים וחברות.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן