לא כל פרסום באינטרנט נכון וכדאי

השרלטנות שוב חוגגת.
למדו אותנו לחשוב כי הרשת האינטרנטית בישראל היא המקום החשוב ביותר להיות בו בכדי למכור ולמכור יותר.
כל יום עסקים מקבלים פניות מכל מיני גורמים העוסקים בתחום האינטרנט, חנויות באינטרנט, חשיפה באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות, ולמעשה התחושה המתקבלת אצל בעלי העסקים בישראל שאם הם לא שם הם פשוט מאבדים את פרנסתם.
יש אחוז מסוים של צדק בחשיבה כי היום העסקים חייבים להיות במרחב האינטרנטי אבל זה עדיין לא אומר כי מי שמשקיע במרחב האינטרנטי "פתר את כל בעיות המכירה וקיום העסק שלו" כמובן, אינני עושה כאן הכללה אבל לפי נתונים שקיבלתי מגורם מוסמך המעורב חזק בתחום הקימוני בישראל, הנתונים לא כפי שאנשים מציגים אותם. ולפני שאפנה לאותם נתונים

ברצוני להציג מספר קלישאות בתחום המכירות באינטרנט.
למי אין את החלום לשבת בבית או במשרד ושהמכירות ייעשו דרך אתר האינטרנט של העסק או החברה. רבים הם העסקים הפונים אלי בטענה כי המליצו להם להקים חנות באינטרנט אבל החנות לא מכניסה הזמנות, בקושי לקוחות נכנסים לאתר האינטרנט, וההשקעה אשר השקיעו בבניית חנות באינטרנט לא ממצא את המחשבה או התובנה שבעלי עניין הכניסו לעסקים וחברות בראש "להקים אתר מכירה באינטרנט"
נתונים
אם נקרא נתונים אז נבין:
1.נתון ראשון מעניין הם אותם הקמעונאים הגדולים אשר הכניסו מכירות דרך אתרי האינטרנט, השקיעו הון עתק בפרסום, לוגיסטיקה, והתכווננות למכירה באון ליין והם מוצאים את עצמם עם איבוד לקוחות, הפסדים בעבור אספקה דרך האינטרנט וכלל וכלל לא מגיעים למיצוי המודל העסקי שהציבו להם בבניית אתרי האינטרנט המכריתים.

2.שוק המכירות השנתי של כל התאגידים הענקים כדוגמת "שופרסל" עומד היום על סכום של קרוב ל-7 מיליארד שקל והוא מהווה 6% משוק הקמעונות בישראל. (רק צריך לזכור כי הפרסום, הלוגיסטיקה, ההתארגנות, המשלוחים עלותם ביחס להכנסה גבוהים מאד.

3. רוב הקניות באונליין מתבצעות יותר באתרים בינלאומיים ולא ישראליים. הלקוח מעדיף אם הוא כבר רוכש באונליין אז עדיף לעשות זאת מארצות הניכר, מהמותגים הבינלאומיים ישירות, ומאתרי קניות שהאסטרטגיה שם היא מחיר.

 

מה צריך לעשות בכדי שחנויות תעבודנה באון ליין

 

א. פרסום, והמון פרסום. דבר שעולה הרבה מאד כסף ולא מבטיח מכירה באינטרנט. לעסקים או סוחרים יש את החשיבה הזאת שברגע שפתחו אתר מכירות באינטרנט אזי קהל הרוכשים יעמוד בתור, חשיבה זאת הובנה אצל אותם סוחרים שהיו בטוחים כי המוצר או השירות שלהם להיט ובאמת הלקוחות יעמדו בתור האינטרנטי לרכוש.

ב.קחו בחשבון שאותם עסקים ענקיים שמוכרים באון ליין מפרסמים את עצם העובדה של המכירות שלהם באונליין בכל מדיה אפשרית (הם יכולים, הם חברות גדולות, משתמשים בתקציבי הפרסום הקבועים) ואין להם בעיה להפסיד בכדי לייצב ולהרוויח במכירות האונליין
מאחר ואני מכוון במאמר זה לעסקים קטנים ובינוניים הרי שאין לעסקים אלה את היכולת להשקיע כסף באונליין וגם להפסיד כסף במכירה באותה מידה.

קראו עוד: בואו לא נפגש בבית המשפט

עסקים היום צריכים להיות כל כך יעילים וממוקדים על מנת לשרוד ואפילו לעלות מעלה בפעילות העסקית שלהם ולכן הם לא יכולים לקחת סיכונים לא מחושבים על פעולה ערטילאית. אני מאמין כי עוד 30 שנה קדימה המצב ישתנה ונושא המכירות באינטרנט יעלה באחוזים נכרים.

אז מה עושים בינתיים?

האם מפרסמים ברשת החברתית, האם מפרסמים בבלוגים, האם מפרסמים בעיתונות המקומית (כאן בהחלט מומלץ לעסקים שכונתיים לפרסם בעיתונות המקומית) היכן לדעתנו הפרסום עבורנו יהיה הכי אפקטיבי.

אז:
1. כל עסק חייב שיהיה לו אתר אינטרנט מעודכן ומדובר בשפה העכשווית (אני נתקל באתרי אינטרנט המכריזים: אנחנו שנים בתחום, נערים בציוד חדש, העובדים שלנו הכי מקצועיים ואלה המסרים רק מרחיקים את הלקוח מהאתר)

2.לכל עסק כדאי שיהיה דף עסקי ברשתות החברתיות, לדוגמה מי שעוסק ביופי, אופנה, טיפוח מתאים שיהיה באינסטגרם,

3.והכי נכון ומומלץ מבחינתי להשתמש בחכמה שהשתמשנו בה לפני שלושה עשורים, שיטת "דפי זהב" הספר הצהוב שאותו החליף קונצרן הפרסום העולמי (גוגל) כן, גוגל הוא הבמה המרכזית בעולם הפרסום וזה בפרט שהלקוח היום חסר נאמנות למותג וכאשר הוא דורש מוצר או שירות הוא עושה חיפוש בעצמו במנוע החיפוש ומשם הוא מגיע אל הספק ממנו ירכוש.

4.נכון, גם כאן נכנסו קבלני משנה שמבטיחים לנו העסקים הרים וגבעות כמו להיות בדף הראשון תוך חודש ועוד כאלה סיפורים אבל כאן אנו לא צריכים אותם מאחר וגוגל יצרה מערכת ניהול קלה לתפעול שכל אחד מאתנו בהדרכה של ייעוץ עסקי יכול להפעיל אותו ולהיעזר בו לקליטת לקוחות.

תוכלו לקרוא עוד המלצות בכל תחום העסקים בקישור

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן