כך חושבים שיווק

מעבר חד כתער הוא המעבר מהשיווק של פעם לשיווק של היום.

עם פעם היו קובעים ייצור של מוצר ובונים לו תוכניות שיווקיות ותוך כדי כך מסעי פרסום על מנת להרגיל את הלקוח לרכוש את המוצר, אזי היום השיווק הנכון מתנהל ההפך, עושים מחקר על צרכי הלקוח, החששות שלו, הפחדים שלו, שברון הלב שלו, מה יעשה לו באמת טוב, מה ישרת את הרצונות שלו ולפי זה מוסיפים עוד מוצר בסל המוצרים ומשווקים לקהל היעד.

 זאת היא גישה יפה ונפלאה בתחום הצרכנות העולמית הניתנת לעשייה ע"י מפעלים וחברות גדולות, חשבו לכם איך חברות גדולות מוציאות החוצה סוקרים/דיילים הנפגשים עם נשים אנשים במקומות המפגש שלהם, שומעות על הצרכים שלהם ולפי זה מייצרות מוצרים עבורם.

 בעבר לפני שחשבנו על השיווק הנכון, היינו עושים קבוצות מיקוד, היינו יושבים שבועות על אריזות של מוצר, היינו מתכננים שם או סלוגן, היינו מעצבים את המוצר, ואילו היום אנו רק צריכים לשמוע מהסביבה מה רצוי ומה דרוש ואנחנו יודעים כיצד נמכור, איך נמכור, אלה פעולות נצטרך לעשות בשביל המכירה.

הגישה ללקוח היום היא כבר לא בסיסמאות, היא בהגשמת חלומות, מה עושה מוכר הפיס, מוכר חלומות, מהם הכנסות הפיס רק ברבעון הראשון של 2013 עלו ב-3 מיליארד שקל, מה שאומר שאנשים משלמים כסף בשביל להגשים חלום, ואנחנו אנשי השיווק, האנשים העומדים מאחורי המוצרים צריכים להגשים חלום לאנשים, אם זה בדמות מוצרים, אם זה בדמות שירותים, ככול שנוכל להגשים את החלום ללקוח כך נמכור לו יותר. למה אנשים הולכים לסרטים? ובתקופה האחרונה נרשמה עליה מטאורית בביקור בבתי הקולנוע, הרי אנשים יודעים שסרטים זה לא במציאות, הם אולי משקפים קצת את המציאות אך זו לא המציאות, אנשים הולכים לסרטים בכדי לחלום את החלומות והשאיפות של השחקנים המשחקים בסרטים, מדוע נשים מתחברות לכול הרומנסות הספרדיות המוקרנות בטלוויזיה, כי יש שם הזדהות, יש שם חלום, יש שם אנשים יפים, טובים, רעים כול חלום שאליו מתחבר בן האנוש.

אותו דבר השיווק של היום, השיווק של היום מדבר על אנשים ולא על המוצר, על האנשים ולא על החברה או היצרן, אנשים והצורך של האנשים, ומה קושר את האנשים, הרגש, תשומת הלב. ראו את הקמפיין האחרון של קוקה קולה, אנשים התחברו לשמות הבקבוקים, ליטפו אותם, שמרו אותם, הראו לילדים, המותג קוקה קולה חיבר בן המשקה לרגש לשם.

 הרבה מאד סדנאות ופגישות נצטרך להעביר בכדי להעניק ללקוחות את מה שהם רוצים, זה כבר לא הלקוח תמיד צודק, זה כבר הרבה מעבר לכך.  

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן