לאן הולך שוק מוצרי החשמל בישראל?
מי שמסתובב בקניונים ובמולים הפתוחים לא יכול שלא להתפעל מאולמות התצוגה הגדולים, המרווחים, הממוזגים עם מספר רב של מוכרים ונציגי מכירות המרופדים באולמות אלה.
זאת ועוד מי שער לפרסום בישראל לא יכול להתעלם מהבומים הפרסומיים המונחתים עלינו מכוון מוצרי החשמל והאלקטרוניקה הבידורית הכולל מבצעים מרתקים, חווית קניה לצרכן הישראלי והצעות אין ספור בתחום עולם מכשירי החשמל לבית.
איך כול זה מסתדר עם הנתון המדהים כי 60% מהאוכלוסיה רוכשים את מכשירי החשמל שלהם באינטרנט. כן 60% מקליקים באתרי השוואת המחירים, מקליקים על המותג שהם קשורים אליו עוד משחר ילדותם יודעים שאמקור הוא מקרר ישראלי ואמנה הוא מקרר אמריקאי וסמסונג מקרר חדש במחיר מיוחד ועושים את הרכישה לא לפני שבקרו באחד מאולמות התצוגה של מכשירי החשמל ובחנו את המוצר להילה ולהילה…אבל 60% מתוכם רוכשים באינטרנט.
כיועץ שיווק קשה לי להבין כיצד מתקיימים אותם רשתות מכשירי החשמל, האם השוק בישראל כול כך גדול ורווחי שרק 40% מהלקוחות רוכשים באולמות התצוגה העולים הון רב לבעליהם ועדיין יש רווח בצידו?
אני תקווה כי ענף החשמל הביתי לא יקרוס כי המספרים כפי שהתפרסמו בחודש האחרון די מדאיגים בתחום ענף מכשירי החשמל לבית.
את נפש האדם לא ניתן לשנות ואת הרצון והכמיהה שלו לחווית הקניה הוא תמיד יעשה במרכזים המפוארים ובקניונים השאלה היא רק עם הוא גם ירכוש שם את מוצריו. דורון עמית יועץ שיווק