כיצד הממשלה מתערבת בעסקים

איזו גישה זאת לגלגל לכלוך אל מתחת לשטיח.

האם באמת ניתן לגלגל את הלכלוך מתחת לשטיח מבלי שהוא יורם מתי שהוא.

האם ממשלת ישראל ובראשה האוצר ומשרד ראש הממשלה לא יודעים כי מתי שהוא הלכלוך ייצא החוצה. האם בכלל ניתן לטאטא מתחת לשטיח גרעון של 39 מיליארד שקל לשנת 2012, או שהגרעון המסחרי של המדינה זינק ב-34% לעומת הגרעון ב-2011?

מה החוכמה להסתיר נתונים אלה מעיני הציבור או מהמשק בכללותו, שהרי כול 1% גירעון ישפיע אל אזרח או שניים במדינתנו הקטנה.

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני לא רואה סיבה מדוע לא לבוא אם הבשורות הקשות לציבור, ישר מול הפנים של כול אזרח ואזרח ולהגיד לו את האמת.

ראש הממשלה בתשדירי הבחירות מתהדר ביציבות הכלכלית של מדינת ישראל. האם יציבות כלכלית דומה לרואה חשבון עצלן שכול הוצאה שהוא לא מוצא לה את המיקום הוא זורק אותה לכרטיס "9999" ואלוהים גדול? היכן כאן השכל?

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני לא יכול שלא להזדעזע מהאמירה של האוצר הטוענת כי "באוצר מודים כי הסטייה החריגה מהיעד נובעת מטעות משמעותית בהכנסות החזויות בהיקף עתק של 18.5 מיליארד שקל" מה זה טעות. מי יכול להרשות לעצמו טעות של כפול מהיעד. רק מי שמושל ויודע כי המשילות שלו מוחלטת יכול להגיד "אופס טעיתי". ולהמשיך קדימה.

ברור הוא שהמצב הכלכלי העולמי הוא בכי רע באירופה מדברים על אבטלה בלתי נשלטת ובארצות הברית כמעט נופלים מצוקים שאחר כך מאזנים אותם במספרים ובהגדלת התקציבים (הדפסת כסף).

הרי זה ברור לכלכלה הישראלית שהיא לא חפה ממדיניות כלכלית בעייתית שהרי אם ארצות הברית ואירופה במיתון ברור שהייצוא יקטן מאזן התשלומים ירד ויעדי התקציב יהיו רחוקים ממה שנקבעו להם…אז תדברו, תאמרו זאת, אתם לא צריכים להיתפש ע"י התקשורת שהמכנסיים שלכם למטה ולעמוד למשפט ע"י כול הציבור. תגידו לעם את האמת. אל תצאו בסיסמאות ריקות מתוכן שהאדמה רועדת מעומס הלכלוך שנמצא בינה לבין השטיח.

כמי שמעניק ייעוץ עסקי לחברות קטנות חברות גדולות תמיד אני אומר, בואו נאמר את האמת ללקוחות, לספקים, לבנקים, לעולם. כי אין חזק יותר מהאמת.

הממשל חייב להיות ישיר עם העם, הממשל בימינו מציג תוצאות כלכליות ראוותניות בעוד עסקים, בעלי עסקים, חברות, קורסים מהנטל המוטל עליהם אם במיסים, אם בתנאים סוציאליים של העובדים, ואם בכלל במסחר עצמו שהוא קשה לכול עסק באשר הוא. זה לא מספיק לעשות 2 ימי עסקים קטנים זו חובה על הממשלה לבדוק מחדש את עול המיסים המוטלים ואולי חלוקת נטל יותר שווה בין סקטורים שונים במשק.

כאשר המציאות ברחוב לא פוגשת את הממשל בהצהרות שלו זו סיבה לחוסר אמון טוטאלי בממשל, וממשלה בטח ממשלת נתניהו החפצה בחיים ובמשילות בעם ישראל תוכל לעשות זאת טוב אם תכוון את דרכה נכונה. כלכלה היא תמיד לפני בטחון ולפני כול דבר כי רק כלכלה נכונה יכולה להניע גלגלי מדינה בדרך נכונה.

דורון עמית יועץ עסקי

054-8087706

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן