האם יש לנו מה ללמוד על התנהגות הצרכנית בארצות הברית. כן והרבה!
מנתונים שפורסמו רק השבוע יולי 2012 הצפי בארצות הברית לצמיחה היה בשיעור של 1.3%-1.5% ■ הוצאות הצרכנים עלו ב-1.5% בלבד, בהשוואה ל-2.4% ברבעון הראשון ■ המכירות הסופיות, ללא ייבוא ומלאים, נחתכו ל-1.2% בלבד ■ הצמיחה ברבעון הראשון עודכנה כלפי מעלה ל-.2% . אלה היו התוצאות העסקיות בארצות הברית מה שאומר שהאמריקאים צמצמו את פתיחת ארנקם לצריכה שוטפת.
אמריקה מאז ומעולם היתה ארץ אם תושבים מחושבים צרכנית. והיום כאשר האבטלה והאקלים הכלכלי הולך ומשפיע גם על מצב הרוח וגם על הכיס ברור הוא כי הנתונים שהצגתי כאן אכן מתגשמים.
ישראל, עדיין מדינה של סמוך, הכול יהיה בסדר, אל דאגה עברנו ימים יותר קשים, אתה תראה הכול יעבור עדיין הנושא הצרכני לא מורגש במלואו אף אל פי שאם נרצה או לא נרצה אנו חייבים להצטמצם בגלל הירידה בהכנסה בעסקים, והשחיקה בשכר אצל השכירים.
אך כמו שכבר הזכרתי הישראלים ממשיכים לרכוש רכבי יוקרה בליסינגים, לרכוש מוצרים בכרטיסי אשראי שיודעים לפנק ולפנק ולפנק, למצוא פתרונות בזכות הלואות בנקאיות או חוץ בנקאיות, מנפחים ומנפחים את הבלון. אין אצל הישראלים תרבות של חסכון או חשיבה לטווח ארוך כפי שיש באמריקה, למרות שהישראלים לומדים אבל לאט.
יעשו טוב לעצמם רוב בעלי העסקים בישראל שיעשו סטופ אחד גדול, ובדק ביית הגם שמצבם הכלכלי עכשיו טוב ואולי בזכות יכולתם להנות ממנעמי החיים כפי שמשיטים עלינו כול הגופים הפיננסים בנקים/חברות כרטיסי אשראי ומלווים חיצוניים.
דורון עמית – יועץ שיווק
054-8087706