הנה עוד שבוע מלחמה בעסק מגיע

מוצ"ש הארור.

יש כאלה מבעלי העסקים והחברות שמוצ"ש עושה להם פרפורים בבטן.

יש כאלה מבעלי העסקים והחברות שמוצ"ש מכריז בפניהם: "הנה עוד שבוע של מלחמה מחכה לי"

יש כאלה מבעלי העסקים שביום חמישי בצהריים נעלמו מעיני כול וזאת בכדי לעבור את חמישי למשוך בשישי (כי רבים לא עובדים בשישי) לעבור את השבת! אבל הנה מגיע יום ראשון והפרפורים בבטן מתחילים לפרפר כמו שעון טורדני המצלצל להעיר אותנו משנתנו העמוקה.

יש כאלה מבעלי העסקים שיודעים ומצפים ומחכים ליום הראשון לקבל את שיחת הטלפון מפקידת הבנק, או מנהלת תיק הלקוח בסניף או מאיזה ספק שלא קיבל את כספו בזמן.

ויש כאלה בעלי עסקים שהמחשבה על הטרדה וחוסר השקט ואי יכולת להתפנות ולקדם את העסק כבר ביום א מדירה או תדיר שינה מעיניהם גם הלילה.

 כן, זה עולמו של בעל העסקים או מנהל החברה בישראל, לא של כולם אבל אני מרשה לעצמי להכריז "רובם" אז איך חיים ככה, עד מתי, מה התקווה, מה הישועה, די נמאס לחיות עם המחשבות הטורדניות בנושא העובדים, תזרים המזומנים, הרשויות, התשלומים לאגרות, התשלום למע"מ, התשלום למקדמות, התשלום למוסדות, למשכורות, לספקים, לשכר הדירה ומה לא עוד!

 קראו כיצד מנהלים עסקים 

כמובן שעם עסק מצליח להרוויח חשבונאית, וכתוצאה מכך הוא מרוויח גם את הכסף שהוא צריך לשלם בעבור החזר ההלוואות ובמידה והכסף שלו לא נמצא רובו ככולו אצל אשראי הלקוחות דאגתו צריכה להיות פחותה, לא שעליו לא לדאוג, כי תמיד בעלי עסקים ומנהלי חברות דואגים מה יהיה מחרתיים, האם אצליח לשמור על ההכנסות, האם הלקוחות לא יזנחו וייעלמו לספק אחר, מי מבטיח לי שהקניין בחברה שרוכשת ממני ימשיך לעבוד ועוד יותר מזה איך אוכל לעמוד מול "המתאבד" במכרז הבא שבו אני זכיתי השנה! איך מתגברים על כול התסבוכת הזאת.

 ומכאן אני רוצה להרגיע אתכם ולהמליץ לכם מה לעשות על מנת לנהל את העסק ברמה כזאת שלא תשב על נשמתכם, שתקל עליכם, שלא תהיה מעמסה כול כך גדולה עליכם ובכלל קצת מרגוע לא יזיק לכם, כי כמה אפשר לדאוג, לחשוב, להיות בסיכון, לדמיין מה יקרה עם, מה אני יעשה עם הבנק, מה אני יעשה עם הספקים איך אצה מכול הבוכהלטריה הזאת.

אז מקום לחשיבה בסיסית זו התובנה הברורה "הכול עניין של ניהול" כן, זו לא קלישאה, הכול אפשרי, אבל הכול זה עניין של ניהול, איך שתנהל את העסק כך העסק יתנהל ויתנהג. ולא אמרתי כאן "ברגע שתנהל את העסק הכול יהיה בסדר" אני אומר ומכריז אם תדע לנהל את העסק כאן ועכשיו כבר אתה יוצר צעדים לאחר כך.

עסק חייב להתאים את ההכנסות שלו להוצאות שלו, זו תובנה מידית שבעל עסק חייב לעשות, גם אם זה כרוך בחיתוך בבשר החי, חובה על העסק להצדיק את קיומו ולאזן בין הכנסות לבין הוצאות.

עסק אסור שיבנה על העתיד ויכריז אקח איש מכירות, אמכור יותר, והבעיה תיפתר. ממש לא! עלות של איש מכירות עד שייצר הכנסות גבוהה לעסק, ולכן צריך לעשות שיקול רב עם באמת עלות תועלת כדאית במקרה הנ"ל.

פתרונות יצירתיים בקיום העסק יוצרים את החיות של העסק, העניין הוא להיות אמיצים ולקחת את ניהול העסק בידיים, למרות הקושי, למרות ההתמודדות היום יומית אשר לא מאפשרת להסתכל על העסק בצורה אובייקטיבית. והדרך העוקפת היא כמו שאמרו לי בזמנו שרציתי ללמוד את התפילה "עשה לך רב" אומר אני לכם באופן אובייקטיבי לחלוטין "עשו לכם מדריך ומלווה"  

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן