יש חיים אחרי הליך פשיטת רגל

על תיבהלו ממודעות כאלה

יש חיים גם אחרי פשיטת רגל.

פשיטת רגל היום זה לא מה שהיה בעבר לפני עשורים, אז פשיטות רגל היו בגדר "סוף העולם" פושטי רגל היו מנוכרים ומנודים, כל עולמם חרב עליהם ועל משפחותיהם, לפתוח חזרה עסקים לא אפשרו להם ובחזקת הפתגם שאנו מכירים "כל טייס שהתרסק עם מטוסו וצנח בריא ושלם הועלה מיד חזרה לטיסה" על מנת לא לתת לו לאבד את כל מה שלמד והכי חשוב את בטחונו העצמי. אותו דבר קרה לפושטי רגל בזמנו.

מה קורה היום

העולם התקדם שנות דור קדימה "ופשיטת רגל" הפכה להיות דבר שבעניין, ההסתכלות על פשיטות רגל עוברת היום לאור שונה ומערכות הממשל והאכיפה יודעים לזהות את הסיבות האמתיות למצב פשיטת רגל, היום פושט רגל הוא לא "מוקצה" ההפך מי שהיה לפושט רגל וסיים את ההליך חוזר לעסקים הרבה יותר זהיר, מוכשר, ומנוסה כאשר הממשל וחוקיו מאפשרים לו לקיים חיים מלאים שלמים עסקיים במלואם (לכל הפחות ממוסדות המדינה) "הבנקים זה קצת אחרת ואני אסביר בהמשך"

למה הגענו למצב של פשיטת רגל

טרם נחנכה הרפורמה החדשה בכנ"ר (כונס הנכסים הרשמי) ישבה ועדה מקצועית על המדוכה וחלק ממסקנותיה היו כי נושא האשראי הפרוץ במדינת ישראל ומימון כל חלק בעסקים והחברות: רכבים, משכנתאות, מינוף, ציוד, הון חוזר, הלוואות בערבות מדינה רק הגדילו את גובה האשראי הניתן לעסקים דבר אשר העיק עליהם וגרם להם לאבד צפון ודרום ולקרוס.

קראו איך לא ליפול בפח של מוכרי החלומות באינטרנט

מסקנות אלה ואחרות הביאו לרפורמה המיטיבה עם פושטי הרגל (כל עוד פשיטת הרגל נבעה כתוצאה מפעילות נכונה, לא בפעילות מכוונת של "עקיצות" לא החלפת שמות של חברות עם שינוי בעלים (אנשי קש) או כפי שזה נקרא בעולם למטה (קופים) אלה במהלך עסקי טהור. (הכנ"ר או נציגיו בודקים כל סיפור קריסה וברגע שהסיפור זאת עלילה מכוונת לא יינתן מעמד של פושט רגל)

פשיטות הרגל היום רובם ככולם נובעים כתוצאה משוק רווי, שפע, אסיה, מיקור חוץ, תחרות במחיר ולא באיכות, קריסת קטגוריות שלמות, מה שגרם לעסקים לקחת הלוואות לכיסוי תזרים המזומנים ולהשלמת הפער של הרווח הגולמי והתפעולי לקיום העסק ולא לקידום העסק רכישת ציוד או פרמטרים שכסף זה יביא עוד כסף.

חברות ועסקים הרגישו שהם חייבים להמשיך לקבל אשראי או הלוואות בערבות מדינה ו"ייפו" את המאזנים שלהם תוך שהם גורמים נזק לעצמם "נזק בלתי הפיך" המאזן היה לשם הצגה לבנקים ולוועדות האשראי אבל המציאות בעסק הייתה שונה.

נוסיף לזה ניהול לא נכון, התעלמות מההתפתחות הטכנולוגית והצרכנית, השארות מאחורה או אי הליכה קדימה ונקבל תמהיל של קריסה.

הרבה מאד עסקים נסגרו לא בתהליכי פשיטת רגל שזה הליך המצריך "מימון" אבל בעלי העסק נשארו ללא כלום (אולי עם קצת כסף ששמרו בצד) ועליהם באופן אישי חלו כל החבויות שהיו ערבים להם למען העסק. "מצב לא נעים"

זה לא סוף העולם

מדינת ישראל היא מדינת חוק ולמרות שהיא מחויבת לשמור על זכות הקניין של הנושים היא רוצה להחזיר פושטי רגל או כאלה שקרסו למעגל העבודה והעשייה על מנת שלא יפלו לזרועות של המוסדות הסוציאליות של מדינת ישראל וישתו את כספה. אין הדבר כך עם הבנקים בישראל כאשר שם עדיין פושט רגל הוא מוקצה ואינו מקבל כל תמיכה או אשראי או חיוך מפקידי הבנק ברגע שהוא בה לפתוח חשבון לאחר שקיבל הפטר לכל חובותיו.

המלצות
פושט רגל: אסור לך להיכנס למרה שחורה, אתה צריך לאסוף את כל כוחותיך על מנת להמשיך ולצעוד קדימה, חייך אינם יכולים להפסק ביום שנפלת לתהליך פשיטת רגל עד ואחרי קבלת הפטר, אם הגעת לפשיטת רגל ביושר מבלי שינסת לרמות נושים או להבריח רכוש או כל קומבינציה אחרת פסולה אתה זכאי לחיים נורמליים עסקיים חדשים, רק שהפעם תעשה זאת בתבונה תוך למידת לקחים.

יש חיים אחרי תהליך פשיטת רגל

אם מצאתם טעות במאמר אנא כתבו לנו.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן