יועץ ארגוני

האם ייעוץ ארגוני זה סתם "שם תואר" או שיש לו משמעות בארגון או בחברה שלך?

יש מנכלים שמסתמכים על ההחלטות שלהם ועל הראייה המנהלתית שלהם בלבד. הם אלה שקובעים את מבנה הארגון, הם אלה שקובעים את מחלקות הארגון, הם אלה שקובעים "מה הם מרכזי רווח" ולמעשה מנווטים את הגה אניית הארגון לבד.

אין אני בא ואומר כי טעות להתנהל כך, ובפרט שלתוך הניהול נכנס אלמנט של האינטואיציה שלו אני מייחס חשיבות רבה בשיטת ודרך הניהול. אבל כמו שאני אומר לרבים מלקוחותיי כי מה שרואים מתוך הארגון לא רואים מבחוץ.

ניתן לשקף זאת אם הפוליטיקאים בישראל שרון ראש ממשלת ישראל טבע את האמרה "מה שרואים מכאן לא רואים משם" ובכלל כול בעלי התפקידים הממשלתיים מעסיקים יועצים בכול תחום. לא שאני מבקש מעסקים וחברות להעסיק יועצים בכול תחום, אבל כן להעסיק יועץ ארגוני, אסטרטגי ועסקי כמקשה אחת בחברתו.

מה למעשה יכול לתרום יועץ ארגוני לעסק.

ייעוץ ארגוני הוא תהליך המפגיש ומחבר בין כול מחלקות הארגון המתקשרות יחד למען עשיית הפעולה האחת והיחידה והיא מטרת הארגון, הן אם זה ארגון ממשלתי, אם זה ארגון התנדבותי, ואם זה ארגון עסקי טהור שהמטרה שלו היא מכירת מוצר או שירות.

במבנה הארגון יש לקחת בחשבון  את עולם התוכן המתמחה באנשים בארגון: מדעי ההתנהגות, פסיכולוגיה ארגונית, הנעה, הדרכה, שיטות תגמול, הערכה ומשוב, עבודת צוות  בכדי להביא להטמעה של משימות הארגון: אסטרטגיה עסקית ושיווקית, מטרות, יעדים, הגדרות תפקיד, מבנה ארגוני, ושיפור תהליכים.

ייעוץ ארגוני מתאים לכול זמן או תהליך בו נמצא הארגון הן מבחינת ארגון המתחיל את חייו והן עם ארגון שכבר פעיל. כיום, יותר ויותר ארגונים משלבים פעילויות של פיתוח, ייעוץ ארגוני, ייעוץ עסקי ואפילו ייעוץ בעתות משבר  בניהול השוטף שלהם.

מטרת הייעוץ הארגוני היא לסייע להנהלת הארגון להביא את הארגון לתוצאות אופטימאליות לאורך זמן על ידי הפעלה וניהול נכון של העובדים והמנהלים שלו בכלל, ובמצבים של שינוי, צמיחה ומשבר, בפרט. היועץ הארגוני מסייע להפיכת את הארגון לגמיש, בעל יכולת הסתגלות, יכולת התאוששות מהירה ויכולת התמודדות ומתן תגובה מהירה לשינויים שמכתיבה הסביבה העסקית המודרנית ובאקלים ההפכפך של עולם העסקים היום בו התחרות אדירה, השפע ענק, והביקוש רק מתחלק בין יותר ויותר ארגונים.

יש כאלה העושים הבדלה בין יעוץ אסטרטגי בוא נקבעת האסטרטגיה של הארגון  באופן כללי ואז משלימים עם יועץ ארגוני שהופך את האסטרטגיה לזמינה ונושמת חיים, אני כיועץ עסקי משלב את שני התפקידים האלה גם יחד.

היועץ הארגוני ישלב בעבודתו שתי תובנות – ההתנהגותית והעסקית. עליו להיות בעל כושר ניתוח, אבחון ולמידה מהירים וחדים. עליו לאבחן את היכולות של המנהלים, את התרבות הארגונית, את החולשות והחוזקות של הארגון, עליו להיות בעל יכולת השפעה, יכולת ללוות מנהלים באופן אישי ולהיות בעל יכולת להנחות תהליכים בקבוצות וצוותים. עליו להיות בעל יכולת יצירתית להתאים פתרונות לבעיות ומצבים מורכבים, עליו להיות בעל כושר ניסוח והתבטאות בכתב ובעל פה ובאופן כללי גורם המניע תהליכים. וכפי שכבר ציינתי פיגורה כזאת צריכה להיות בעל ניסיון רב בעולם העסקים, הארגון, השיווק, וההליכה בין הטיפות.

המטרה היא לא לקחת ממנהלים או מנכלים את העבודה אלה לשמש להם כיועץ בגובה העיניים וליישם ביחד את התהליכים שבסופו של יום יוטמעו ויהיו נחלתו של המנהל והארגון.

ייעוץ ארגוני מתמקד בתהליכים שונים המתרחשים בתוך ארגון. עבודת הייעוץ הארגוני כוללת פעילויות ייעוץ, הכשרה וליווי של בעלי תפקידים שונים בהקשר תוך-ארגוני ובין-ארגוני, וכן מחקר יישומי. בעבודות השונות שמבצעים היועצים הארגוניים, ניכר עניין עקבי במפגש שבין האדם לארגון, וכן חוזרת ההכרה בתרומה של ראייה שונה וייחודיות לעבודה. עבודת הייעוץ הארגוני מגיעה מתוך הידע והניסיון של אנשי המקצוע.

יועץ ארגוני של היום אינו חייב לבוא דווקא מהאקדמיה בתחום הפסיכולוגיה, משאבי האנוש וכ"ד אלה דווקא להגיע מתוך העשייה והניסיון.

מהם למעשה בכלליות המטרה הכללית של היועץ הארגוני בארגון?  שיפור ופיתוח האפקטיביות של הארגון ו בהתאם לכך לשפר את תפוקתם ולהוריד את העלויות הכרוכות בכך. אולם הגברת היעילות הארגונית תלויה במטרות הארגון וביעדים המוגדרים על ידו. במקרה זה תפקיד היועץ הארגוני הוא לבחון את מידת התאמתם של המטרות והיעדים לארגון. בנוסף להגדלת האפקטיביות והבריאות הארגונית באמצעות התערבויות של היועץ הארגוני.

ייעוץ ארגוני הינו שיפור החזון הארגוני, העצמה, למידה, תהליכי פתרון בעיות, באמצעות ניהול מתמיד ומשתף של התרבות הארגונית – תוך דגש מיוחד על תפקיד המנחה והיועץ, ייעוץ ארגוני הוא תהליך מתוכנן של ארגון כך שישיג את המטרות שאליהן הוא שואף. זאת תוך כדי התמקדות בפיתוח מבנים, מערכות ותהליכים בתוך הארגון שמשפרים את האפקטיביות שלו.

היועץ הארגוני חייב להבחין לזהות, לאבחן ולהגדיר את האירועים המרכזיים המתרחשים בתוך הארגון והמשפיעים על התנהלותו, אלו תהליכים יוצרי ערך שהנם חשובים לפעילותו המקסימלית  של הארגון. ספקטרום  הפעילות בתחום הייעוץ הארגוני נע בין עבודה על היבטים ממוקדי עובדים כגון: הנעת עובדים, תקשורת פנים ארגונית, פיתוח מנהיגות ובניית צוות, לבין היבטים ממוקדי מערכת כגון: גיבוש חזון ואסטרטגיה, הקמת יחידה חדשה, הטמעת נורמות של איכות, מיזוגים ורכישות. בהתאם למגוון הרב של יישומי הייעוץ ישנם היבטים הממוקדים בתוצאות, אשר לרוב קלים יותר למדידה חיובית מול היבטים הממוקדים בתהליכים שהמדידה שלהם מורכבת יותר. הייעוץ הארגוני, אם כן, כולל עשייה מגוונת ועשירה,

מביצועיו של היועץ הארגוני ניתן ללמוד בעשייה שלו כמו: אבחון ארגוני על ידי ראיונות, סדנאות וסקרים, הנחיית תהליכי הגדרת, חזון ומעוף בהנהלת החברה, הטמעת חזון וערכים לרמות המנהלים הזוטרים והכי חשוב לעובדים עד רמת המנקים.

כול מה שהזכרתי כאן הינו אבן הפינה ליישום תהליך ארגוני בארגון או בעסק ובחברה. אך לאור הדינמיקה הבלתי נעצרת בעולם העכשווי שלנו חובה על כול ארגון לערוך רה ארגון לקראת התקופה החדשה ואת זה הרבה יותר קל לעשות עם יועץ ארגוני.

רוצים לשמוע יותר התקשרו לדורון עמית

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ ארגוני

0772014553

doron@doronamit.co.il

www.doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן